|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Jschwartz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 28-Juli-2008 kl. 12:35 |
Er der nogen der ved hvorfor TDC-kabel HD-kanaler ikke længere bliver fundet at Vista mediecenter ? Og endnu vigtigere hvordan jeg får dem fundet igen... Jeg er godt klar over problematikken med h264, men jeg har førhen i det mindste fået dem frem på kanallisten.
Vh. Jørgen |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Tjae...
Der kan være forskellige forklaringer...Du er nr.1 afhængig af en frekvenstabel som din hardwareudbyder tilbyder.....Der skal laves mappings imellem DVB-C>T....Skifter frekvenserne skal du kende til Registry og trandsponder og QAM. NR2. Der florerer et par beta updates til Vista MCE der enabler h.264, subtitles osv.... Men de virker ikke 100% I hvertfald ikke til at en gængs bruger kan finde ud af det... Men så længe det er dig muligt at finde mindst en kanal(DVB-C ukrypteret) så har du potentielt en mulighed for at manuelt channelscann'e og dernæst mappe til tilgængelige programdata...... Men der er skrevet lappeløsning på alt hvad angår Vista MCE.....Ligesom der er på de fleste tilgængelige frontends PT.... Jeg har set mange i dette forum som anbefaler DVBviewer.....Selv gør jeg egentlig det samme... DVB-C virker ikke rigtigt med MCE....ehreciever, background channelscan osv, osv... Indtil videre er dvbcore biblioteket det bedste til DVB-C(UDEN DVB-T EMULERING), dvs du skal bruge en frontend der understøtter dette .....Mest stabile er DVBviewer....Ubetinget.... Men DVBviever er desvære også fyldt med irriterende bugs.....Noget reel frontend er det altså ikke....(Hvorfor skal livetv eller en køre før jeg kan tilgå min videoer via osd) OSD bruger overlay som preferred renderer, evr vmr osv ligner lort for hvad angår GUI... Hvorfor understøttes der ikke Dualtuner med samme hardware og CI? Redigeret af Patriarken - 28-Juli-2008 kl. 14:08 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
YouSee har ikke ændret på HD-kanalernes frekvenser eller format, så årsagen må ligge et andet sted. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
Jschwartz ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Jeg bruger floppydtv, jeg har reinstalleret vista samt lagt driver ind til floppydtv. herefter søgt kanaler... ingen hd-kanaler. Jeg er ikke interesseret i at kunne afkode dem med betasoftware. Kun i at kunne finde dem på kanallisten. Jeg har haft det til at virke for et par måneder siden. Så jeg spekulere på om tdc har ændret frekvenser for disse kanaler. I så fald, hvordan redigere man i frkvenslisten til mediecentret, er der en xml-fil man kan pille i ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Grunden til min interesse i at kunne se hd-kanalerne i kanallisten er at jeg skal teste et plugin fra vores producent i kina (www.ii-view.com) der efter signede skulle afspille mpeg4 direkte fra under live-tv i mediecentret.
|
|
![]() |
|
![]() |
kan det have noget med floppydtv driverne eller firmwaren at gøre ? Jeg bruger de nyeste
|
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Jeg tror nærmere det handler om dekodningsproblemer, da HD kanalerne ligger på 3 forskellige frekvenser. F.eks. ligger DR1 og DR2 på samme frekvens som Kanal 5 HD. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg har ikke selv YouSee, så jeg har ikke mulighed for hverken at be eller afkræfte noget som helst vedrørende dit spørgsmål. Men Jeg kan fortælle dig at MCE ikke understøtter DVB-C. Hverken i Mpeg2 eller H.264. Der understøttes dog DVB-T og ASTC (DVS terestrial Digitalt tv) Nogle hardware udbydere har således lavet en driver (eller noget software eller services) der kan snyde MCE til at tro at det hardware der er på systemet er understøttet hardware. Så langt så godt. Men dette gør samtidigt at hver gang TDC ændre en frekvens på kabel i et givent område, ja så skal driver(eller registry osv) opdateres. FX Digital Everywere har ikke opdateret deres transponder tabel i snart et år... Den mindste ændring kræver endten at du er i stand til at scanne hele frekvensbåndet i dit område(ikke muligt i MCE's nuværende form og med DVB-C emulering) eller at du selv er i stand til at generere en transponder tabel der kan oversætte til DVB-C til DVB-T på de præmisser der er gældende i dit område(Udbyder frekvencer) ift MCE..... Redigeret af Patriarken - 28-Juli-2008 kl. 14:38 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Jeg går ud fra at det er dette du hentyder til. Du må meget gerne opdatere os herinde med hvad du finder ud af, da vi nok er et par stykker der gerne vil have det til at virke. /Peer |
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
![]() |
Korrekt, jeg skal nok holde jer opdateret, samt poste et link ligeså snart vi gør softwaren public. Er der nogen der bruger floppydtv på yousee og kan se de hd-kanalerne i kanallisten ?. Eller skal man ind og pille i transponderlisten ? Næste spørgsmål er naturligvis om der er nogen der allerede har opfundet den dybe tallerken aht denne liste. |
|
![]() |
|
prinder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
Noget nyt? Kan du ikke fortælle hvem du er ansat hos og hvad du mener med "vi"? /Peter |
|
Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
![]() |
Selvfølgelig kan jeg da det. Jeg er ansat samt en af de ledende kræfter i ii-view nordic. Vi er distibutører i norden af produkter fra ii-view Ltd. i Kina. Vores producent har sammen med nogle andre, i desperation of at Microsoft ikke gør noget ved mpeg4 problematikken, gået igang med at udvikle et plugin til MCE som skulle kunne få dette til at virke. Jeg har dog ikke haft mulighed for at bekræfte dette, og er indtil videre temmelig skeptisk da de i Kina ikke har mulighed for at teste med de kanaler /kodninger vi har her i norden. Softwaren virker med mpeg4 i Hongkong og New Zealand, men jeg mener at de begge kører med ukodet mpeg4 på DVB-T. Vi træder lidt vande i øjeblikket da jeg ikke kan få nogle af vores mediecentre til at fremkomme med hd-kanaler på kanallisten ved søgning. Det kunne være rart med lidt hjælp, da de sidder klar med et hold programmører til at rette softwaren hvis det ikke skulle virke. Linken til softwaren er her: http://download.10moons.net/Aaron/2008.7.23moonplayer.rar Det installere moonplayer, som er en selvstændig afspiller, samtidigt skulle det efter signed installere de nødvendige codecs/rettelser i MCE, således at det bliver muligt at afpille mpeg4-kanaler direkte under live tv. Jeg vil meget gerne have en tilbagemelding om hvad der virker/ ikke virker så jeg kan give en tilbagemelding til vores producent.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |