Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Fuhr
Junior bruger
Oprettet: 05-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
|
Emne: Fifa 09 eller PES 09 Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 14:18 |
Hej..
Hvad bør jeg vælge, Fifa '09 eller PES '09? Jeg havda Fifa '08 før men er sku i tvivl?
I må gerne komme med seriøse argumenter, i stedet for - fifa FTW :]
Tak! 
|
 |
Supergris
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
|
Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 14:28 |
Umuligt at svare på, da PES 09 ikke er udkommet endnu!!!
Har dog selv tidligere været tilhænger af denne serie!!!
|
 |
Fuhr
Junior bruger
Oprettet: 05-Juli-2008
Point: 29
|
Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 14:30 |
kan man måske ikke bedømme PES 09 ud fra demoen ?
|
 |
noreaga
Bruger
Oprettet: 30-Juli-2007
Point: 117
|
Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 14:41 |
Ud fra de to demoer ville jeg uden tøven vælge Fifa 09. PES 09 virker bare så arkade agtigt, synes hele den måde spillet kører på, hvordan spillerne opfører sig på banen, hvordan de skyder til bolden og hvordan det lyder når man skyder til klattet - det virker bare ikke rigtigt på mig. Synes derimod Fifa 09 virker meget mere realistisk.
Der er sikkert tusindvis af holdninger, men det er bare min mening!
|
 |
Landbooster
Junior bruger
Oprettet: 20-November-2006
Point: 46
|
Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 11:23 |
Hidtil har det ellers været sådan at FIFA var arcade og PES var den realistiske. PES2008 skuffede desværre lidt, men håber PES2009 vil bringe PES-serien tilbage i front når det gælder fodboldspil.
|
Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S
XBOX 360
|
 |
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
|
Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 14:09 |
Det nye PES2009 er væsentlig bedre end 08'eren. Boldfysikken og gameplayet er IMO stadig laaangt foran Fifas, selvom Fifa09 har oppet sig i år.
Grafisk og licensmæssigt er Fifa bedre - men jeg går mere op i gameplay og efter at have prøvet både Fifa 2009 og PES 2009 demoerne, vælger jeg helt klart PES i år. Jeg føler ikke at jeg har ordentlig kontrol over spillerne i Fifa og boldfysikken er stadig ikke i nærheden af PES. Og så vil jeg sgu spille ægte Champions League i år ! :D
|
 |
Krjstoff
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
|
Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 08:10 |
(Disclaimer: Dette skal på INGEN måder være et oplæg til en fodboldspilsreligionskrig, da jeg ved at der kan være risiko for den slags når man snakker PES og FIFA - Det nedenstående er udelukkende min personlige holdning).
Jeg har spillet begge demo'er og er på ingen måder religiøs tilhænger af nogen af delene (f.eks. har jeg ikke spillet fodboldspil det sidste år, fordi jeg syntes at både FIFA 08 og PES 08 var noget decideret skrammel!).
Dog må jeg indrømme at FIFA demoen virker VÆSENTLIG mere smidig og generelt er en bedre oplevelse. Jeg følte at jeg havde meget mere kontrol over mine handlinger end i PES.
PES føltes arkadeagtigt og lidt ligesom de der vingummier man kan købe i tyskland som smager helt vildt syntetisk...
Mit valg falder på FIFA i år.
|
 |
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
|
Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 08:22 |
Det kommer også an på hvilken platform man vælger i år. Så vidt jeg ved så er Fifa 09 lavet i hele 5 (!!) forskellige versioner i år, hvoraf den til PS3 skulle være den bedste. PC-demoen er i hvert fald ufattelig ringe både grafisk og spillemæssigt. Til gengæld kører Fifa09 demoen vildt godt på PS3 - omend jeg personligt stadig ikke føler jeg har kontrol over spillerne, så der må vi have forskellige opfattelser :)
PES 2009 har derimod overrasket mig positivt i år. PES is back - og med det menes det gode gamle flydende gameplay fra PES5/6 dagene spicet op med ny grafik og muligheden for selv at importere tilskuerchants og en helt FANTASTISK edit-mode, siger anmelderne. Og med nye ting som en fully-licenced Champions League mode, Be a Legend mode og Legends Online...så er der simpelthen dømt PES-bold for mig i år.
|
 |
-claus-
Guld medlem
Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
|
Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 19:49 |
Jeg har forud bestilt pes 2009. Jeg tænker ikke så meget over, hvilken der er realistisk eller ej. Men jeg syntes at pes er lidt sjovere at spille. Jeg er nok selv for ringe til at spille FIFA, men jeg syntes at jeg mister bolden for meget. Tit ved fejl afleveringer og idet jeg modtager en aflevering. Computeren har taklet mig før jeg overhovedet når at tæmme bolden eller aflevere den videre. Det er lidt kedeligt i længden. Jeg for aldrig rigtigt bygget noget angreb op og når jeg scorer er det tit pga held og lidt klump spil  Men som sagt er nok mine evner der ikke.
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
|
 |
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
|
Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 20:53 |
Heh jeg modtager Fifa09 til Xbox360 her inde for de næste par dage. Blev lidt bidt af demoen :) Har ikke prøvet PES09 demo, men prøvede 08 demoen. Synes Fifa appelerer en del mere til mig, virker mere som en komplet fodbold oplevelse.. :P
Men er bare mine førstehåndsindtryk - sidste jeg spillede et fodboldspil udover det her, var da Fifa2000 udkom!
|
 |
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 09:30 |
Jeg læste lidt på winningelevenblog.com igår aftes og lagde specielt mærke til 2-3 gutter der kom med nogen spot-on kommentarer IMO.
De gik på følgende: Almindelige afleveringer og spillernes bevægelser var de enige om var ret godt i Fifa...men så snart man skulle drible lidt..så faldt det til jorden. Det var simpelthen for svært og urealistisk. For Messi og Ronaldo er bare ikke Messi og Ronaldo i Fifa..men det er de i PES, sagde de. Og så skulle langskudene fikses i Fifa ved at fjerne magneterne i målstolperne og i bolden. ;-)
Den generelle følelse af når man lavede noget godt og spillede sig igennem forsvaret og scorede et fedt mål...var iflg. dem meget bedre i PES end i Fifa hvor de ikke fik den samme "enjoyment".
Kort opsummeret, så ville de ønske Fifa09 var mere end bare "passing" hvor de måske kunne ønske lidt mere passing i PES. Og så mener de at man ikke kan drible ordentligt i Fifa. Og efter at have prøvet begge demoer og specielt lagt mærke til det med passing og dribbling...så er der faktisk noget om snakken IMO.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 11:49 |
Det med magneterne, man kan jo ændre hvor meget spillet skal hjælpe med sigtet når man skyder på mål. Hvis de stadig mener at det forekommer når man slår assist helt fra, så må de godtnok skyde præcist .
Med hensyn til dribling er jeg ikke helt enig. Jeg synes faktisk det fungerer ret godt i Fifa - har dog ikke prøvet PES så kan jo ikke sammenligne. Det er svært at drible, men det er vel også realistisk nok. I 08 kunne man bare altid lave "snurre-rundt-finten" og komme uden om det meste, sådan er det ikke helt mere. Det gør også at det er lidt federe når det lykkedes at lave en triple step-over, trække forbi en mand, vippe bolden over en glidende tackling, skud finte forbi den næste mand og så hamre den i mål.
Det er tilgengæld blevet nemmere at lave exit-moves (= når man har lavet en dribling (fx step-over eller skud-finte) og så skubber bolden i en anden retning). Det synes jeg var rimeligt svært i 08 fordi man skulle slippe alle de andre knapper, inden man lavede selve exit-move.
Har som nævnt ikke prøvet PES (downloader nok demoen til xbox på et tidspunkt) men har lige nu svært ved at se hvordan det skulle være ligeså underholdende som jeg synes Fifa er. Men man kan jo altid blive overrasket.
Redigeret af jonaskp - 08-Oktober-2008 kl. 11:50
|
 |