|
|
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | |
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 12:39 |
Er der slet ingen af de ærede medlemmer der har deltaget i det nævnte arrangement, og kan give os en tilbagemelding på oplevelsen?
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Jeg deltog i arrangementet - Og det var et vellykket en af slagsen
![]() Erik (fra sas-audio) demonstrede forskellige strømkabler, fra Nordost. Et til 1500, 6000, 12000, 24000 og 36000 - Og man kan/kunne virkelig høre forskel. Han brugte en rimelig billig Onkyo intrag stereoforstærker (koster 2500) Onkyos bedste cd-afspiller (4500kr) Og en Thor-box til 2500 kr (Hvor dem der ikke ved hvad det er, så meget enkelt sagt, så er dens funktion at rense udefrakommende "interferrence") Højtalerne var Elac 330,3 Jet Det lød faktisk rigtig fint med standardkablet, det lød bare meget bedre jo højere han gik op i prisen. Jeg vil være ærlig at sige, fra 24K og opefter, der kunne jeg ikke høre den store forskel. En anelse mere detalje på baggrundsinstrumenter, og lidt strammere bass. Men den store forskel, var fra standardkablet, til kablet til 6k - Der er pengene godt nok givet rigtig godt ud. Det var også meget spændende, at komme ned i CSO's demorum ![]() Projektoren var en Sims2 til 250K (Kan desværre ikke huske modelnummeret) /Zirio CineZirio Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra Redigeret af zirio - 31-Oktober-2008 kl. 16:51 |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Sim2 CX3 1080 (en ægte 1080/24p 3 DLP), var den super Projektoren
som vi så på (nok det beste Projektoren fra Sim2 side, med den kost også omkringe de 200k), det var så Onkyo´s pre/surrond forstærker Onkyo PR-SC 886 som effekt forstærker mene jeg at det var den store lexicon, på højtale siden var det tale om M&K´s 150 THX serien alt forbundet med Nordost kabler og nogle ukende til bag/side højtale, HDMI bilde kablet (på 10meter) var Nordost silver screen mellem Onkyo PR-SC 886 og Sim2 CX3 1080. Der bliv vist klip, på Blu-ray fra Indy 4 (start scenen) ved 0db, og Imax klippe af "Batman The Dark Knight" (start scenen) som ligge på "Batman Begins (Limited Edition Gift Set)", alle Blu-ray udgaver er de amerikansk, og da de er reg. kodefri er der ingen problem, ellers mene CSO at de amerikansk udgave er de beste. Erik (fra sas-audio), kunne god nok få en til at tro at der er stor forskelg mellem Nordost strømkable, man skal lede længe efter et større tale fra de varme lande, han viste ikket hvad der faktis var i Thor boxen, svar var bare at det virker, så er det er da god nok, så der er rigtig meget wodo i kabler fra Nordost. Redigeret af Startrek - 01-November-2008 kl. 14:31 |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Lige netop strømkabel kan jeg ærlig talt ikke rigtig tage seriøst
![]() Alene ene for hjemmets fire vægge er der trukket standard 2x1,5mm2 eller 3x1,5mm2 kabel. Hvordan kan så den sidste ½-½m kabel give markant lydforbedring ? Det forstår jeg ganske enkelt ikke. Thor boks virker sikkert, men kunne en UPS ikke gøre det samme ? |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
HELT ENIG mht. strømkabler. Kejserens nye klæder. Trækker desværre troværdigheden ud af en hver sælger hvis han mener at kunne ophæve naturloven. Højttaler- og andre signalkabler er en anden sag, om end der jo også her skal være et sammenhæng mellem lydudstyret, forventningerne,behovet og prisen på sådanne kabler. Vil lige for en god ordens skyld nævne at jeg ikke var med til den pågældende testseance, men her udelukkende giver udtryk for min mening mht. kabler. |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Strømkabel, jeg ved snart ikke jeg har tidligere på aftenen haft CSN Teknik på besøg med en Onkyo BD afspiller, og i den sammenhæng har jeg lånt et par strømkabler. Jeg har ikke fået kigget nærmere på dem, med f.eks. mit Pioneer virker en anelse mere klart. Men ærligt, det er svært at bedømme, når man ikke bare kan switche mellem de to kabler. |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Hvad koster de strømkabler ? Hvad er de lavet af ? og af hvem ? Hvordan er den installation der føder det stik du sætter disse strømkabler i ? |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Jeg er ked af det, men strømkabler er ofte fup... Hvis skidtet (kablet) er lavet ordentligt fra start (skræm, lederere etc.), er der ingen elektrisk forbedring at hente ved strømkabler. Hvis produktet der skal have strøm ikke er lavet ordentligt kan der dog være forbedringer at hente med strømkabler og "rensebokse". Disse rensebokse er dog typisk ikke i stand til at trække spænding eller watt nok igennem til effektforstærkere. Hans J, jo, en industri UPS der kan leverer "batteri strøm" er lige så god, hvis ikke bedre.
NO sælgere er berømt for at kunne manipulere selv hardcore hifi nørder til at tro at der er en effekt (placebo). Ingen nævnt, ingen glemt, de er gode sælgere, og er faktisk ikke værre end så mange andre. |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Kan kun sige at Erik (fra sas-audio) demonstrede af Nordost strøm kabler
og Thor boxen ikke er en pind troværdig, kan god forstår at han er blivet importør af Nordost i DK, det kræver en sælge af et vist format (det er Erik) for kunne sælge Nordost kabler. Erik (fra sas-audio) er jo også kendt for at demonstrede Nordost kabler på meget billige udstyr, hvor pris på anlæg og pris på kabler slet, slet hænge samme, på div. messer. Man kan så kort sige at Erik (fra sas-audio) er super god til at sælge voodoo, han er skam i klasse med en dygtig heksedoktor. Det skal ikke ses som en personlig angrab på Erik, men Erik som super sælger, ved at Erik skam er en flink man. Ville henvise til min tråd om Placebo effekten: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp? TID=49393&PN=1&TPN=500 Redigeret af Startrek - 01-November-2008 kl. 15:30 |
|
![]() |
|
![]() |
Lidt ærgeligt at man ikke på dette forum netop hjælper nye brugere mod netop at investere i nytteløse kabler som modsat diverse andet hardware er en guldgruppe for sælger, og derfor ofte ryger i kurven som det sidste, hvor sælger er "eksperten" der "hjælper" dig til at få det sidste ud af grejet... Synd og skam. Troværdigheden i dette super forum bliver ganske stille skyllet ud i vasken idet mange vil opleve at blive forført ud i store investeringer af smarte sælgere der ikke hører kundens reelle behov. Efterfølgende vil de færreste indrømme fejlinvesteringer og vælger at spille med på ekspert- vurderingerne og dermed forstærker effekten af disse "eksperters" salgstaler. Sørgeligt.
|
|
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Må jeg foretage en lille justering... Den omtalte Thor boks koster IKKE 2500 kr. Det må være en fejl, ik Henrik?
![]() Der mangler nemlig et 0 - JA ET NUL!!! Den koster den nette sum af 25.000 gode danske korner... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad betyder et 0 ??????? Det har mere effekt end de fleste kabler.... Specielt på kontoudtoget...
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |