recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MedieCenter vs. Samsung HD boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MedieCenter vs. Samsung HD boks?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
sneppevej Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MedieCenter vs. Samsung HD boks?
    Sendt: 15-Februar-2009 kl. 19:13

Hej

Jeg har nu kørt med Microsoft mediecenter lige siden det kom frem.

Det er blevet langt bedre med tiden og jeg er sikker på at det bliver bedre når Windows 7 endelig kommer på gaden.

Jeg syntes dog at der stadig er en del ulemper, og nu hvor der er kommet den ny Samsung HD boks med Harddisk til YouSee så er jeg kommet lidt i tvivl om hvad mit næste step er.

Mit Vista MediaCenter står nu over for en hardware opgradering, men jeg hælder kraftigt til at droppe det til fordel for YouSee boksen da jeg mindre og mindre benytter musik, billeder og video.

Ulemperne ved VMC er.

1: Strømforbrug - mit mediecenter kører 24/7 da jeg oplever at ligeså snart man begynder at lege med standby så kører det ikke helt så "glat" dvs der opstår små problemer som f.eks at det ikke lige modtager startup koden fra remoten.

2: TV3+ der hakker.

3: Undertekster der er ude af sync.

4: HD problematikken.

5: Hele software/hardware delen (opgraderinger osv.)

6: 2 x YouSee abonnementer (LiveTv og Optage samtidig)

7: Storage - jeg kører med en WHS der er tændt 24/7 og det er dyrt i strøm - WHS kan selvfølgelig undværes men er bare en del af mit komplette setup.

8: Reciever der skal være tændt, bare for at se TV.

Fordelene ved VMC er der jo også:

1: MyMovies

2: Musik, Billeder og Video

3: Xtender via Xbox og Linksys

Jeg oplever dog mere og mere at ulemperne er større end fordelene og derfor står det hele muligvis for fald til fordel for YouSee boksen.
Jeg er ikke imponeret over designet på den og ved at den ikke er helt stille, men jeg har mulighed for at gemme den af vejen.

Nogen der har nogen input :-) ?

Redigeret af sneppevej - 15-Februar-2009 kl. 19:15
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 00:02

Jeg ville nok kravle ud på altanen og installere en tallerken, droppe YouSee og hoppe på DVBViewer

1: Strømforbrug. Du behøver ikke køre 24/7 med DVBViewer og recording service. Fungerer fint, og maskinen slukker efter endt brug

2: TV3+ plus ved jeg ikke om den vil holde holde op med at hakke (har selv Canal Digital. Intet hakker) 

3: Løst med denne løsning

4: 11 HD kanaler hos Canal Digital, og det fungerer

5: Styrer du selv

6: SmartWii

7: Ja det bestemmer du jo selv

8: Forstår ikke? Er der ikke højtalere i fjernsynet?

Fordelene har du ganske ret i, dem kan min løsning ikke så elegant som VMC

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 08:08

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg ville nok kravle ud på altanen og installere en tallerken, droppe YouSee og hoppe på DVBViewer.

Har nu ingen altan da jeg bor i hus, men parabol bliver det aldrig (dyrt abonnement)...

1: Strømforbrug. Du behøver ikke køre 24/7 med DVBViewer og recording service. Fungerer fint, og maskinen slukker efter endt brug

Vil så stadig skulle døje med Windows Stand By......

2: TV3+ plus ved jeg ikke om den vil holde holde op med at hakke (har selv Canal Digital. Intet hakker)

Ja den er jo så udelukket uden parabol...

3: Løst med denne løsning

...

4: 11 HD kanaler hos Canal Digital, og det fungerer

Canal Digital Abonnement til 3600,- om året....

5: Styrer du selv

Hardware delen styrer jeg selv, software delen vælger jeg selv, men ud over det er "kontrollen" begrænset

6: SmartWii

En mulighed, men endnu mere software bøvl..

7: Ja det bestemmer du jo selv

Yep, WHS kan fjernes.

8: Forstår ikke? Er der ikke højtalere i fjernsynet?

Jo, men lyd kører fra HTPC til Reciever for Dolby Digital ved DVD afspilning.
Dette er jo så det samme ved f.eks LiveTV.

Fordelene har du ganske ret i, dem kan min løsning ikke så elegant som VMC

Valget vil ikke stå mellem andet en enten VMC eller YouSee box.

Redigeret af sneppevej - 16-Februar-2009 kl. 10:09
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 09:57
Interssant tråd, for går i de samme overvejelser, dog ikke med en windows maskine.

Husk også at YouSee boksen jo også er fyldt med fejl.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10612
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af sneppevej sneppevej skrev:

Hej

Jeg har nu kørt med Microsoft mediecenter lige siden det kom frem.

Det er blevet langt bedre med tiden og jeg er sikker på at det bliver bedre når Windows 7 endelig kommer på gaden.

Jeg syntes dog at der stadig er en del ulemper, og nu hvor der er kommet den ny Samsung HD boks med Harddisk til YouSee så er jeg kommet lidt i tvivl om hvad mit næste step er.

Mit Vista MediaCenter står nu over for en hardware opgradering, men jeg hælder kraftigt til at droppe det til fordel for YouSee boksen da jeg mindre og mindre benytter musik, billeder og video.

Ulemperne ved VMC er.

1: Strømforbrug - mit mediecenter kører 24/7 da jeg oplever at ligeså snart man begynder at lege med standby så kører det ikke helt så "glat" dvs der opstår små problemer som f.eks at det ikke lige modtager startup koden fra remoten.

7: Storage - jeg kører med en WHS der er tændt 24/7 og det er dyrt i strøm - WHS kan selvfølgelig undværes men er bare en del af mit komplette setup.

Fordelene ved VMC er der jo også:

1: MyMovies

2: Musik, Billeder og Video

3: Xtender via Xbox og Linksys

Jeg oplever dog mere og mere at ulemperne er større end fordelene og derfor står det hele muligvis for fald til fordel for YouSee boksen.
Jeg er ikke imponeret over designet på den og ved at den ikke er helt stille, men jeg har mulighed for at gemme den af vejen.

Ja, det er jo kun dig selv der kan træffe valget. Du har vejet fordele og ulemper (som du ser dem) op mod hinanden, og ud fra ovenstående er der ikke noget at betænke sig på: Du må have den Samsung boks.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 10:31

Hvad er grunden til at valget kun står mellem VMC og ikke andre software-løsninger? Du skriver du har været med hele vejen, ergo går jeg ud fra at du har en generel viden og interesse inden for computere. Da du allerede har udstyret, ville jeg derfor klart anbefale dig at afprøve andre løsninger inden du helt dropper det og skifter ud til en Yousee-box.

Jeg bruger selv MediaPortal, som jeg mener er det der giver mig de bedste muligheder for at tilpasse det til mit behov, samt har alle de features jeg har brug for. Jeg har ingen af de software-relaterede problemer som du nævner. Da det er ganske gratis, koster det derfor ikke andet end noget tid til at afprøve det.

Mit setup er at jeg har en low-power server der fungerer både som Storage og som TV-server hvor mine tunerkort sidder. Den kører 24/7. Jeg har så en klient med lidt mere power i stuen. Der er pt ingen extender-funktionalitet med hensyn til hardware-extendere - tilgengæld kan der "extendes" til almindelige pc'er, en funtion jeg synes er helt tosset mangler i VMC. Jeg går i øjeblikket og venter på at se hvad en eeeBox B204 kan med hensyn til afspilning af HD-content - den kan muligvis være alternativet til en hardware-extenderløsning som ville kunne fungere perfekt sammen med MediaPortal.

Jeg nævner kun dette fordi du lyder lidt som om at du er ved at "give op" og det ville være ærgeligt hvis du i virkeligheden ikke giver op pga. at HTPC'er er en dårlig løsning til dit behov, men fordi VMC er. MediaPortal er som nævnt gratis, DVBViewer er en anden mulighed som koster en lille smule.

Vær også opmærksom på, som det er nævt, at Yousee-boxen jo langtfra virker fejlfrit for alle.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ja, det er jo kun dig selv der kan træffe valget. Du har vejet fordele og ulemper (som du ser dem) op mod hinanden, og ud fra ovenstående er der ikke noget at betænke sig på: Du må have den Samsung boks.

Flemming

Ja, jeg kan godt selv se hvad vej vinden blæser, men alligevel er det svært når man har haft MedieCenter lige fra den spæde XP opstart.

Tråden blev nærmest oprettet i desperation over at jeg er kommet dertil at jeg overvejer YouSee boksen til fordel for VMC.

Det kunne jo være at andre havde været i samme båd og kunne bidrage med deres erfaringer i forbindelse med et skifte.

Redigeret af sneppevej - 16-Februar-2009 kl. 10:34
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 10:59

Det kunne jo være at andre havde været i samme båd og kunne bidrage med deres erfaringer i forbindelse med et skifte.

Jeg kan ikke bidrage med erfaring da mit projekt stadig kun er på tegnebrættet.

Jeg overvejer selv en mac-mini(når/hvis den kommer med intel Atom og et godt grafik kort). En iTouch som fjernbetjening.
Eyetv til at optage via fireDTV(YouSee DVB-C).

Sikkert ikke billigste løsning, men forhåbeligt et stabilt og meget brugervenligt system.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 12:48

Det er også et problem. Men hvis du ikke optager alligevel, så sluk det istedet.

Bør kunne løses. Ingen problemer i WMC eller DVBviewer hos mig.

Lyder som et software problem der burde kunne løses. Jeg har ikke haft problemer med det i DVBviewer.

Ingen problemer i DVBviewer

Det er en computer, så hvad havde du forventet?

Spørgsmål om behov og krav. Behøver ikke være et problem, hvis man ikke har det behov.

Som du selv nævner, har det ikke ret meget med dine problemer at gøre. Jeg har både en Server (bruger 380watt) samt en NAS stående 24/7.

Igen er det behov der må opveje, hvad der er rigtig/forkert/fejl osv.

Det SKAL den vel ikke nødvendigvis. Er det ikke bare fordi du har VALGT at gøre det?

Ja. Sæt dig ned og tænk over dit behov, og træf dit valg ud fra det. Lad være med at bygge en rumraket, hvis du bare skal en tur til bageren og hente morgenbrød.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 12:55

Tråden blev nærmest oprettet i desperation over at jeg er kommet dertil at jeg overvejer YouSee boksen til fordel for VMC.

Det er fordi du fokuser på en lille del i hele det her, nemlig at se og optage TV. Men du glemmer alt det andet som et Media Center bidrager med, som Yousee boksen IKKE kan.

Det er derfor jeg siger du skal sætte dig ned og se på dine behov.

Personligt har jeg selv både Media Center og Yousee HDD boksen, (rent faktisk har jeg efterhånden 3 selvstændige DVB-C modtagere). Jeg bruger Yousee boksen til at se TV og optager en lille smule. Og så bruger jeg mit Media Center som decideret media afspiller, (film, billeder og musik).

Jeg er ikke et sekundt i tvivl om, at jeg kunne godt få Media Centeret til at funger rimeligt til TV og optagelser, men jeg har bare ikke haft den fornødne tid til at rode med de problemer der er i det. Det funger nogenlunde med DVBviewer, men problematikken omkring standby og automatiseringen har kostet enormt meget tid, så det er gået lidt i "standby". Men udover det, så klager jeg som sådan ikke over mit Media Center. Når der er problemer, så skyldes det som oftest dårligt/ustabilt software, som der lige skal sparkes lidt til.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 12:59

Det er også et problem. Men hvis du ikke optager alligevel, så sluk det istedet.

Hvorfor slukker du ikke maskinen. Den kan vel selv boote op hvis der er et program der skal optages.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor slukker du ikke maskinen. Den kan vel selv boote op hvis der er et program der skal optages.

Den kan ikke selv boote op/tænde, hvis den er slukket

De problemer han omtaler med standby, dem har vi alle. Der skal pilles ofte enormt meget for at få det til at virke ordentligt.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu