|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Oliseh ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Frhavn, Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() Sendt: 09-Januar-2010 kl. 13:54 |
Overvejer seriøst en ny fladskærm men er ikke så meget inde i det. Overvejer et Panasonic TX-P42X10E men det har kun 100 Hz teknik. Skal jeg hellere give lidt mere og få et med 200 Hz teknik, og skal det være LED, LCD eller plasma. Har et plasma nu. Håber der er nogle der kan hjælpe.
Mvh
Ole
|
|
![]() |
|
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() |
Tag en 42 X10, det er et pragtfuldt tv. Det tror jeg ikke du vil fortryde. Godt nok har det "kun" 100Hz, men det er også rigeligt. Hz over 100 er bare salgstrick, der er ikke den store forskel. Og plasma er stadigvæk bedst efter min mening:)
|
|
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|
![]() |
|
Oliseh ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Frhavn, Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Er også meget hooked på det der Panasonic TX-P42X10E , og glad for du anbefaler det. Lader den stå lidt, og ser om andre har en mening men tak...
|
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Køb du bare X10. Husk dog på, at betegnelsen skal ene på Y, hvilket indikerer en nordisk model. Den du refererer til slutter på E hvilket angiver en parallelimporteret model. Prisforskellen er vel nærmest ikke eksisterende.
100 Hz fungerer ikke ens på de forskellige teknologier. På et Plasma-Tv er 100 Hz med til at reducere flimren i billedet, som vi kender det fra et CRT-TV. På et LCD/LED TV, handler det om at reducere hakken i billedet og gøre billedet roligere. Et Plasma-Tv har normalt ikke de samme problemer på disse områder, og dog, mange Plasma-Tv er udstyret med diverse teknologier som forsøger at stabilisere billedet, dog typisk med et tvivlsomt resultat til følge, som vi kender det fra diverse LCD-skærme. Redigeret af vasif - 09-Januar-2010 kl. 16:13 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Er meget enig gå fra Overvejer til køb af en x10Y.
Vasif har givet en god forklaring på 100hz og 200hz utroligt man kan få en så god skærm til de penge. Redigeret af xcardman - 09-Januar-2010 kl. 16:25 |
|
![]() |
|
![]() |
Ok. Jamen det må nok blive sådan en så. Det med X10Y eller X10E har jeg ikke styr på. Navnet er bare et jeg har kopieret fra ekstrabladet, da det har vundet en test der, og jeg har Panasonic i forvejen så synes det skulle være sådan et igen, så har ikke styr på det der Y eller E men må jo lede efter 1 med Y i enden så...
|
|
![]() |
|
matthaus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Jeg synes du skal overveje en s10e model, som blandt andet har 400 hz. Den koster 1000 kr. mere, men du får også et bedre billede så? eller hvad, er folk enige?
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
En S10 er en full HD skærm og ja den er en lille smule bedre.
men glem nu de 400 og 600hz. de har alle 100hz
ellers har min pio 720 hz eller der omkring, men nej den har også 100hz |
|
![]() |
|
![]() |
Ja hvad siger folk til den matthaus bringer på banen, TX-P42S10E??? Er den bedre??? Jeg har ikke så meget forstand på det men der er jo E i enden, og før blev jeg rådet til den skulle slutte på y. Gælder det også her???
|
|
![]() |
|
matthaus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
Jeg fik at vide i et Panasonic Center, at det kun er ved x10-modellen at den skal hedde y til sidst. Han viste mig også forskellen på s10 og x10, og der stod billedet bedre på s10, men kunne selvfølgelig have været indstillingerne... |
|
![]() |
|
![]() |
En S10 skal hedde E til sidst, hvis du læser en test af denne
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1223277945 det kan give et nogenlunde overblik, bare ikke helt men billedet er nogenlunde det samme så ja de ekstra 1000 kr havde jeg nok også selv givet En s10 har ikke Intelligent Frame Creation system, men efter min mening skal det også bare slåes fra Redigeret af xcardman - 10-Januar-2010 kl. 12:23 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvorfor vil du hellere købe s10 fremfor x10?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |