recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste plasma over 55"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste plasma over 55"

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste plasma over 55"
    Sendt: 03-Juni-2010 kl. 22:54
Hej.

Oprettede en tråd igår om LCD og Plasma for at finde ud af hvad vi skal gå efter.

Har tænkt lidt over det. Selvom jeg var imponeret over Sonys 55" LCD i Bilka til omkring 12000 kr, var jeg i expert forleden hvor de havde et LG plasma stående ved siden af Philips og Samsung LED tv.

Ja lad os bare sige at jeg ved hvorfor jeg har haft min Panasonic PV60 i snart 4 år nu.

Så jeg er nået frem til at det bliver et plasma igen. Vi vil gerne have en skærm på mindst 55"

Kan ikke finde nogle Panasonic plasma på mere end 50" - findes de er vi nok over vores prisklasse.

Kan finde frem til LG og Samsung. LG laver nogle 60" fra omkring 14000 kr, og Samsung et par tusinde dyrer for 58".

MEN - hvad skal vi gå efter? 

Vi har et budget omkring 15.000 kr

Vi skal bruge det til digital tv, PS3 og BluRay.

Vi hælder mest til Samsung. Så et 63" i Elgiganten for nogle måneder tilbage. Blev imponeret over hvor flot det stod med alm tv billed.

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Hej.
Oprettede en tråd igår om LCD og Plasma for at finde ud af hvad vi skal gå efter.
Har tænkt lidt over det. Selvom jeg var imponeret over Sonys 55" LCD i Bilka til omkring 12000 kr, var jeg i expert forleden hvor de havde et LG plasma stående ved siden af Philips og Samsung LED tv.
Ja lad os bare sige at jeg ved hvorfor jeg har haft min Panasonic PV60 i snart 4 år nu.
Så jeg er nået frem til at det bliver et plasma igen. Vi vil gerne have en skærm på mindst 55"
Kan ikke finde nogle Panasonic plasma på mere end 50" - findes de er vi nok over vores prisklasse.
Kan finde frem til LG og Samsung. LG laver nogle 60" fra omkring 14000 kr, og Samsung et par tusinde dyrer for 58".
Vi hælder mest til Samsung. Så et 63" i Elgiganten for nogle måneder tilbage. Blev imponeret over hvor flot det stod med alm tv billed.

Budget kr. 15.000.-

Det får du ikke meget for ..
Gå da udfra at du skal have c-tuner ?
så koster de bare kassen.
( LG er vist uden c-tuner)
link:
http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ps-63c7705-6180p.html
E.L.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 23:32
interesent tråd jeg er selv på udkig after en plasma der er på ca 60-65 tommer
jeg er selv lun på den her
da jeg har været lykelig ejer af pana px70 nu i over 4år vil jeg hels haver pana igen men dæres 65 model er alt for dyrt... den samsung jeg linker til kan købes på netet for ca 23k....min buget er på ca 20k så jeg prøver at vente og ser om den komer ned i prisen after sommer Wink
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

interesent tråd jeg er selv på udkig after en plasma der er på ca 60-65 tommer
jeg er selv lun på den her

da jeg har været lykelig ejer af pana px70 nu i over 4år vil jeg hels haver pana igen men dæres 65 model er alt for dyrt... den samsung jeg linker til kan købes på netet for ca 23k....min buget er på ca 20k så jeg prøver at vente og ser om den komer ned i prisen after sommer Wink

Det er den samme som jeg foreslog

Men hvorfor betale kr 4000.- ekstra? i klubben
E.L.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 00:17
der skal man heller ikke går ,,, der var bare link med bedste beskrivelse af TV,, derfor skriv jeg denWink,,,men hvis hifikluben var vilig at mache de andre priser så vil jeg selv godt kune finder på at køber den der... men der tvivler jeg på de vil gårDead
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Hej.

Budget kr. 15.000.-

Det får du ikke meget for ..
Gå da udfra at du skal have c-tuner ?
så koster de bare kassen.
( LG er vist uden c-tuner)
link:
http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ps-63c7705-6180p.html

Ved godt at det ville være bedre med 20 kg kr, men det er hvad vi har.

Kan se at fx dette 60" LG http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=796460 har indbygget digital tuner.

Men aner ikke hvordan LG plasma er i forhold til Samsung og Panasonic.

Er slet ikke i tvivl om at Panasonic er det bedste. Men vi VIL have en markant større skærm i forhold til vores PV60 42" 
Så skal vi have en stor plasma skærm ser det ud til at LG nok er det bedste bud.

Ellers skal jeg kigge på LCD. Var lidt imponeret over Sonys nye modeller som de fx har i Bilka, men helst Plasma.

Vi helst have 55"+ - ikke mindre. Vi er villig til at give afkald på at lidt mindre billedkvalitet fremfor en større skærm. 

Det optimale ville være de helt store skærme fra Panasonic, men med mindre at vi vinder i Lotto er dette udelukket. Ligemeget hvad er 15-20 kr kr også hvad vi max vil give for en skærm uanset hvor mange penge vi har på kontoen!

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 07:47
Hvorfor ikke kigge efter et 58" stort Samsung PS58C6500 til 16.300,-
Til top
wigant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 08:18

Der findes jo ogsp LG's PK760N som er lidt billigere end 950 som du selv linker til. Jeg syntes at kunne huske der er par tråde omkring denne model herinde. Der er også DVB-C......

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 08:24
Hvordan er LGs billedkvalitet. Har læst hurtigt lidt på nettet, men her er de ikke så begejstret for LGs 60" modeller. De kan ikke vise ordenligt sort?

Så et Samsung 58" (tror det var 58") i Expert for nogle måneder siden. Blev helst forbløffet over hvor flot det stod. Fik mit PV60 til at ligne et sort/hvidt tv.

Nu er mit PV60 vel 4 år gammelt. Vil vi opleve et LG som et markant fremskridt på alle områder i forhold til vores PV60? 

Til top
SørenR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg har også kik på denne model. Komplett.dk har den på lager til kr. 17500 Samsung 58" Plasma-TV PS58C6505 - gad vide hvad forkellen er mellem C6500 og C6505 ??

Jeg har dog mine forbehold da jeg overhovedet ikke kan finde nogle anmeldelser af dette tv.

Dog er Panas skærme på over 50" lang uden for mit prisleje :)
Søren Riis
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af SørenR SørenR skrev:

Jeg har også kik på denne model. Komplett.dk har den på lager til kr. 17500 Samsung 58" Plasma-TV PS58C6505 - gad vide hvad forkellen er mellem C6500 og C6505 ??

Jeg har dog mine forbehold da jeg overhovedet ikke kan finde nogle anmeldelser af dette tv.

Forskellen er at C6505 er en nordisk model, hvor C6500 er en EU model. Om det har betydning mht tuneren i tv'et ved jeg ikke, men du får ikke Samsungs prestige service med C6500.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af SørenR SørenR skrev:

Forskellen er at C6505 er en nordisk model, hvor C6500 er en EU model. Om det har betydning mht tuneren i tv'et ved jeg ikke, men du får ikke Samsungs prestige service med C6500.

Min Samsung 50B850 er også en EU model, den har danske menu'er og virker fint på DVB-C, så det er kun Samsungs prestige service, man ikke får.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu