|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 08-Februar-2006 kl. 23:39 |
|
I øjeblikket køre jeg DVI > HDMI, med det resultat at mit skærmbillede bliver lidt over-scannet. Hvis nu jeg prøvede med et VGA til Scart kabel, så ville jeg jo få et analogt signal og dermed en 1:1 pixel mapp. Er det korekt? Kablet koster 399,- ved av-connection. Mange penge at smide ud hvis det nu ikke virker. TV: Sony KLV40 tft m/ 3 scart hvoraf de 2 er med RGB Grafikort: Radeon X300, som efter sigende skulle have RGB ud på VGA`en Håber I kan hjælpe |
||
![]() |
||
![]() |
|
Glemte lige at sige, at der ikke VGA indgang på TV`et, men til gengæld er der seperat RGB indgang. Ville det være en fordel at bruge det i stedet for scart indgang? (VGA > RGB)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis nu jeg tager springet og køber et kabel, hvad ville så være det bedste køb: VGA > Scart eller VGA > Component? |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Der er godt nok ikke så mange andre end dig Popsi der vil deltage. Men lad mig prøve lidt Jeg tror følgende definitioner af signaler er nogenlunde dækkende Der er to verdener digital og analog Analog i bedste kvalitets rækkefølge Component (men jeg synes det er svært at styre opløsning etc) VGA (nemmere at styre opløsning etc., er uden lyd overføres separat)) S-Video (er uden lyd, overføres separat) S-Video over SCART (kan være med lyd ved fuldmonterede kabler) RGB Via Scart (er ikke helt sikker på om RGB er lidt bedre end S-Video) SCART (kan være med lyd ved fuldmonterede kabler) Composite (uden lyd) Digital i bedste rækkefølge HDMI (Lyd og billede) DVI (HDMI uden lyd) Andre? Så vidt jeg kan se har din skærm HDMI, men det har du ikke rigtig held med. Det ville dog være den vej jeg ville satse, idet det skulle være den bedste tilslutning. Jeg ville kontakte leverandørerne af MCE maskine og TV producent/forhandler (ikke så megen hjælp hvis det er El-dværgen, de ved ikke en skid!) |
||
![]() |
||
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
|
Nogle TV har rent fysisk en del af deres display forbi kanten, og vil derfor (helt korrekt) overscanne med et 1:1 billede. Download et 1:1 pixel mapping test mønster og se om du har allerede har et 1:1 billede. Hvis ikke så download Powerstrip og se om du ikke kan få et 1:1 billede.
Hvis du har fysisk overscan, kan man lave en resolution-in-resolution således at der ikke er noget overscan. Jeg vil ikke anbefale dig at købe VGA ->SCART da man vist ikke kan få HD signaler over SCART(ikke helt sikker). VGA->Component kan måske være okay, da det giver mulighed for HDTV(men jeg vidste ikke sådanne kabler fandtes). Jeg ville dog bestemt holde mig til HDMI. Redigeret af ziphnor |
||
![]() |
||
![]() |
|
Vil du være så venlig at uddybe den der lidt? |
||
![]() |
||
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
|
Hvis din skærm/TV har en fysisk opløsning på feks 1366x768 pixels hvoraf nogle ikke er synlige, så kan man få et program til computeren der laver en opløsning der er mindre en 1366x768, men som stadig ikke bliver skaleret. Man kan bruge Powerstrip til dette, men nogle Nvidia og ATI drivere har også dette indbygget. Jeg vil stærkt anbefale dig at downloade et 1:1 test mønster så du kan afgøre hvornår billedet er 1:1. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Du kan også benytte den film der ligger i MCE under TV indstillinger den viser en PiP film der kan bruges til at se om der skæres af billedet (det er forøvrigt nogen kønne damer der spiller billard)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja de damer har jeg set... de ser rare ud Jeg kan ikke i powerstrip få lov til at ændre noget som helst. Kan kun sætte 1280x720 opløsning, thats it... Men jeg ved at den overscanner. Er der en guide til hvordan man gør? |
||
![]() |
||
![]() |
|
For at hjælpe bliver du nød til at give lidt info:
1. Hvad er TV'ets fysiske opløsning(feks. 1280x720, 1366x768 etc) 2. Hvilken version af ATI driveren bruger du til X300'en? Mht. til powerstrip, så skal du ind i Advanced timings -> custom resolutions powerstrip er ikke verdens mest brugervenlige program men der findes masser af guides til det. |
||
![]() |
||
Jensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
For at få dit sony tv til at vise billedet 1:1 så brug powerstrip med følgende indstillinger: Er fundet via http://avforum.no/forum/showthread.php?t=30584 Brug Powerstrip med følgende indstillinger 1184 x 692: refresh rate 45 khz
front porch: 168
Synch Width: 40 Back porch: 256 vertical: 692 refresh rate 60 khz
front porch: 19
synch width: 5 back porch: 34 |
||
![]() |
||
Jensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
Ikke fordi jeg er mester i Powerstrip. Men her er lidt info:
Gå ind via.:
"Display Profiles" -> "Configure".
Select the "Advanced timing options" button. Select the "Custom Resolutions" button. så du står på følgende billede:
![]() Select User defined og indtast følgende oplysninger:
Brug Powerstrip med følgende indstillinger 1184 x 692: horisontal: 1184 (svarende til der hvor der står 640 på ovenstående billede) refresh rate 45 khz (der hver der står 34 på ovenstående billedet)
front porch: 168 Synch Width: 40 Back porch: 256 vertical: 692 (svarende til der hvor der står 480 på billedet) refresh rate 60 khz (der hver der står 60 på ovenstående billedet)
front porch: 19 (der hver der står 28 på ovenstående billedet)
synch width: 5 back porch: 34 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |