recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Slingbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af Slingbox

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Valo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af Slingbox
    Sendt: 28-Marts-2011 kl. 20:38
Hej Alle.
Kan i hjælpe mig med dette.
Jeg bor i kolonihave 5 mdr. om året med en ufo antenne på taget Cry men om vinteren står den på Yousee fuldpakkeWink. den vil jeg gerne få ud i kolonien, og har så hørt lidt om slingbox, men hvad skal jeg bruge og kan det lade sig gøre. Hjemme har jeg 10/2Mb og ude i haven regner jeg med det bliver et Mobilbredbånd på 5,7Mb fra TDC som jeg vil dele med en router.På forhånd tak.Lars
Til top
KasperL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-November-2005
Point: 223
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 21:36
Hej Valo.

Jeg er slet ikke ekspert. Men kan da godt lige hjælpe dig lidt med det jeg ved Smile

Der er tre forskellige: Solo, Pro og Pro-HD. Solo'en har ikke i modsætning til de andre indbygget en tv-tuner. Dvs. at du skal have en Yousee boks og bruge den infrarøde omskifter i Slingboxen. Med de andre skifter du bare om på tuneren. Forskellen på de to andre er selvfølgelig HD. Pro-HD kan sende op til 1080i signal. Derudover har den mulighed for at sætte 4 forskellige ting til. F.eks. dvd-afspiller, BR-afspiller osv. Men så vidt jeg ved er prisen på de to stort set den samme.
Hvilken du skal vælge afhænger vel lidt af, om du alligevel i forvejen har en Yousee boks, og selvfølgelig hvor mange ting du gerne vil sætte til. Hvis du alligevel ikke har en Yousee boks ville jeg vælge Pro eller Pro-HD.
Det kan sagtens lade sig gøre. Den skal bare køre igennem en almindelig router. Så det du skal bruge er: Internet Smile, en router, en slingboks, en computer til at modtage Slingboxsignalet med og evt. en stik fra computeren over i tv'et i kollen Smile
Jeg har lige sat en op i dag hos min bror. Der er desværre bare nogle problemer med lyden. Den eneste lyd der er, er bare en masse støj. Kan efter en søgning se, at det er et meget udbredt problem i USA, men det åbenbart også have forskellige grunde. Så hvis jeg var dig, ville jeg lige vente og se, om jeg får ordnet den jeg har sat op. Og jeg skulle gerne vide noget i morgen Smile
Til top
KasperL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 21:39
I øvrigt skal du lige være opmærksom på, at der kun kan være en bruger på Slingboxen af gangen. Men det lyder heller ikke til at være aktuelt Smile.
I øvrigt en anden god grund til at vælge Pro eller Pro-HD er, at hvis du stiller om på en Yousee boks stiller du selvfølgelig også om, for den person der evt. kunne sidde hjemme i lejligheden og se fjernsyn. Det sker ikke på Pro'erne da de har de indbygget tuner.
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 21:51
Lytter lige med her...

Jeg har Stofa, som udbyder og kører bare via deres fri digital tv og derfor uden zaptor boks...

Vil jeg så også skulle vælge en Pro-HD? Confused

Mvh

Mads
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 21:55

Som skrevet:  Det sker ikke på Pro'erne da de har de indbygget tuner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KasperL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 21:57
Hej Mads

Vi kører det også med Stofa kabel tv.

Det er lige meget om man har en boks eller ej. Jeg ville bare vælge en Pro-HD. 1. Fordi den har den indbyggede tuner og 2. hvis man kørte det med en Zaptor boks, ville man også stille om derhjemme hvis der sidder nogen og ser på Zaptorboksen derhjemme.

Redigeret af KasperL - 28-Marts-2011 kl. 21:59
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af KasperL KasperL skrev:

Hej Mads

Vi kører det også med Stofa kabel tv.

Det er lige meget om man har en boks eller ej. Jeg ville bare vælge en Pro-HD. 1. Fordi den har den indbyggede tuner og 2. hvis man kørte det med en Zaptor boks, ville man også stille om derhjemme hvis der sidder nogen og ser på Zaptorboksen derhjemme.

Men er vi ikke enige om man skal se det samme? Altså hvis damen ser tv2 derhjemme - så kan jeg da ikke se tv3 i Holland? Eller kan jeg?? Confused

Til top
KasperL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:14
Jo hvis du vælger en Pro eller Pro-HD kan I. Så kan hun sagtens se TV2 hjemme og du ser TV3 i Holland.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:15

Jo som skrevet hvis det er en Pro-HD, og signalet til hjemme TVet kommer andet sted fra. Ganske som KasperL skrev.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:21
Det er jo lige det her jeg søger så... og sorry de dumme spørgsmål - ville bare gerne være helt helt sikker inden jeg bestiller...

og der er vel ingen grund til at nøjes med Pro - hvis de nu koster det samme...
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:26

Den med Tuner er jo med sansynlighed den der koster mest.
Til top
KasperL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 22:28

Soloen koster ca. 1150

Pro-HD koster ca. 1850
Til top