recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT20 Burn-In problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVT20 Burn-In problem?

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Emne: VT20 Burn-In problem?
    Sendt: 27-April-2011 kl. 23:16
Hej

Jeg har nu haft mit VT20 i snart 6 måneder, og det har været lidt op og ned med hvor tilfreds jeg har været. Nu er jeg endelig ved at have vænnet mig til dens dårlige behandling af bevægelser og panoreringer, men nu er der et nyt "problem", som egentlig har været der næsten hele tiden.

Problemet er at især kanal logoer, og især Canal 9s logo, er "brændt fast og vil bare ikke forsvinde igen, og jeg synes at det på det seneste er blevet tydeligere og tydeligere. Jeg har hele tiden brugt THX indstillingen, så det er ikke fordi jeg har kørt med de Dynamiske indstillinger, så ville jeg selv være ude om det, men kan det virkelig passe at selv med THX indstillingen, og det relativt dæmpede lysniveau, at logoerne simpelthen er blevet "brændt fast"? Kan man gøre noget, eventuelt ringe til Panasonic, eller må man bare leve med det?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 23:26
Har du prøvet at feks slå tv'et over på en kanal så der kun er "sne"/myrekrig/hvad folk nu kalder det. Det gør jeg nogle gange i kort tid hvis jeg har en smule retention fordi jeg feks har set film med sorte bjælker i flere timer.

Lyder dog utroligt hvis du ligefrem skulle have fået burn in. Eller du ser måske kun kanal9? ;)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 23:42
Nu har jeg kunnet se "skyggen" af canal 9s logo, kanal 6s og stillingstavlen ved Prl kampe igennem nogle måneder uden jeg kan få dem til at forsvinde, og det er begyndt at irritere mig rigtig meget.
Jeg har prøvet at lade skærmen stå tændt i 24 timer med forskellige farve slides for at se om det kunne "rense" billedet men det har ikke hjulpet, snarere tværtimod faktisk :s
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 23:43
Tough luck bro. Jeg føler med dig Cry

Officielt bliver det vist nærmest betragtet som en egenskab ved plasma TV at der kan opstå permanent fastbrænding af statiske billedelementer. Det er derfor normalt ikke dækket af garantien.
Jeg får nogle gange lidt retention på mit plasma. Det kurerer jeg ved at stille TVet over på en tom analog tv kanal og lade det vise myrekrig i nogen tid. Jeg bruger gerne autosluk funktionen sat til 15 eller 30 minutter inden jeg går i seng.
Hvis det virkelig er rigtig permanent burn in er der mig bekendt ikke noget man kan gøre ved det. Desværre... :-/

MVH
tvkartoffel
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 06:43
Hej , det er da godt nok surtOuch..Det med myre krigen er en god ide , og når du ser tv fremover så skift en gang imellem overscan til/fra . Så har du ikke de forskellige logoèr stående samme sted på skærmen hele tiden....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Carsten Selleri Carsten Selleri skrev:

Nu har jeg kunnet se "skyggen" af canal 9s logo, kanal 6s og stillingstavlen ved Prl kampe igennem nogle måneder uden jeg kan få dem til at forsvinde, og det er begyndt at irritere mig rigtig meget.
Jeg har prøvet at lade skærmen stå tændt i 24 timer med forskellige farve slides for at se om det kunne "rense" billedet men det har ikke hjulpet, snarere tværtimod faktisk :s
I en anden tråd handlede det om eneret til et eller andet, man nu havde skrevet.
Lad mig komme med dette her forslag.
Når skygge af kanal9s logo og den slags, der hvor samme nu ligger placerede på ens skærm.
Nu er den 1. april passeret, dette lader jeg nu ligge.

Det man ligesom har brug for, det med et indbrændt logo.
I stil med noget software, eller en slags ekstra billed-layer (Hentet fra GIMP billedbehandlingen), samme ekstra billede layer skal da ligesom ændre på indbrændingen. Fra hvilken kanal det nu er opstået.
Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorledes dette evt. skulle gøres. Men bare tro noget kan fjernes på andre beskrevne måder (her har jeg aldtid haft problemer).
At samme stationer nægter ændre herpå, dette har jeg accepteret for Århundreder siden   LOL
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , det er da godt nok surtOuch..Det med myre krigen er en god ide , og når du ser tv fremover så skift en gang imellem overscan til/fra . Så har du ikke de forskellige logoèr stående samme sted på skærmen hele tiden....
MVH
Selvfølgelig   Clap   Clap   Clap 
Så bare der ikke er nogen som fjerner denne "Overscan mulighed"  Wink

Redigeret af moho - 28-April-2011 kl. 15:04
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 15:13
Moho, jeg vil sgu gerne købe 10 gram af det du render rundt og indtager Beer
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Moho, jeg vil sgu gerne købe 10 gram af det du render rundt og indtager Beer
Jo men jeg ser for mig ligesom en slags plastic-film, af størrelse med denne Plasmaskærm, hvor logoets plads ligesom er gjort mørkere og så skal Tv billedet ligesom "Passere" denne film.
Dette sker inden i mit hoved og inden i en nymodens Fladskærm, med LOGO! Nu tænker jeg i baner i stil med dengang man startede med kunne vise en anden kanal "Som Picture-in-Picture", nu bare mere avanceret.

Måske endda således at indbrændte bjælker foroven og forneden kunne gøres mindre, her skulle man bare gøre bjælkerne lysere, ihukommende udtrykket

"Hvordan kan sorte bjælker danne indbrændinger"  Humoristisk ment  Wink
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 16:45
Moho jeg er bange for at jeg ikke rigtig forstår er pluk af hvad du skriver, no offense Hvordan sætter jeg den til at vise et billede med "snekamp"? jeg får bare sort skærm på kanaler uden signal.. Men kan det måske betale sig at ringe til Panasonic og høre hvad de har at sige til at deres flagsskibs tv anno 2010 får burn in ved ganske normal brug??
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 16:58
Hej. Da jeg skrev mit andet indlæg havde jeg ikke set at du havde kørt med farve slides. Hvis de ikke kan få det væk er der højest sandsynligt tale om permanent burn in. Jeg har aldrig hørt om nogen der har haft succes med at bruge myrekrig til at fjerne burn in med. Surt men desværre nok sandt.

Ring til Panasonic og hør hvad de har at sige til deres forsvar.

Ang sorte fastbrænte bjælker. De opstår fordi panelet ikke slides ensartet. Jeg har i begge sider af min skærm en smal stribe med en smule "burn in" der skyldes at jeg i en periode havde kørt uden overscan, hvilket resulterer i at en lille stribe yderst til højre og venstre ikke bliver brugt. Panelet er derfor ikke slidt lige så meget der som resten af panalet og har derfor en anden lysstyrke. Man kan selvfølgelig diskutere om det skal kaldes for burn in ( det gider jeg ikke!). Men faktum er at det somme tider er synligt og at det ikke er muligt at få væk med myrekrig eller andet.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 28-April-2011 kl. 17:10
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Carsten Selleri Carsten Selleri skrev:

Moho jeg er bange for at jeg ikke rigtig forstår er pluk af hvad du skriver, no offense Hvordan sætter jeg den til at vise et billede med "snekamp"? jeg får bare sort skærm på kanaler uden signal.. Men kan det måske betale sig at ringe til Panasonic og høre hvad de har at sige til at deres flagsskibs tv anno 2010 får burn in ved ganske normal brug??
Hej , nå ja , du skal selvfølgelig vælge en " tom " analog kanal for myre krig.... Du får sort skærm hvis du vælger en tom digital kanal...
MVH

Redigeret af hopgreve - 28-April-2011 kl. 17:55
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu