|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() Sendt: 18-Juni-2011 kl. 22:22 |
|
Det startede med tanken, at "der bliver alligevel ikke sendt noget fornuftigt på tv", så hvorfor ikke anskaffe en projektor. I starten hed loftet 30k, det løftede sig en del. Setupet er blevet til med hjælp fra CSN og VassagoHiFi.
Opsætning Projektor: JVC DLA-X3 Lærred: dnp Supernova One 92' + Chief ophæng Receiver: Marantz SR7005 Højttalere: AVI 9.1T + Dynaudio Stand³ Sonos ZP90 (Audiocom Signature) Fjernbetjening: Philips Pronto TSU9300 + RFX9600 (extender) Medieafspiller: Popcorn Hour C-200 Spil: Xbox 360 S Rack: finite elemente Tragwerk Kabler: Cardas, CSN + diverse Ved siden af: HeadFi Sennheiser HD 800 Red Wine Audio Isabellina HPA De fleste er nok af opfattelsen, at projektor er lig med et mørklagt rum, jeg var af samme opfattelse og troede derfor, at det ville blive et problem, at mørklægning ikke var 100% muligt. Det er også tilfældet i langt de fleste tilfælde, løsningen hedder dnp Supernova. http://www.csn-teknik.dk/documents/00057.pdf Rummet til setupet er der også blevet lavet lidt ved. De tidligere ejere havde blot tapeseret oven på den gamle og tapet, og det var ikke just nydeligt. Jeg har derfor revet al tapet ned (tre lag) og dernæst opsat nyt. Der er blevet malet i henholdsvis sort og hvid, der er dog ikke tale om total hvid eller sort, men nærmere en grålig hvid og en næsten helt sort. Jeg er gået ud fra rådet om, at malingen skal være farveneutral, i ren grå uden restfarver og i glans 5-7.
Farvekoder Sort: 6096-895 (Granit) - Glans 3-5 Hvid: 6096-193 - Glans 5 Jeg troede selv, at den sorte ville "dræbe" rummet, men det var ikke tilfældet. Valget af en sort væg er truffet efter et råd fra CSN, da det er med til at snyde øjet til det bedre (ligesom et tv har en sort ramme). I forbindelse med tapesering og maling, bliver der ligeledes opsat nye kontakter fra LK (Fuga Softline). Mørklægning er lavet med tre rullegardiner fra Faber. Uheldigvis findes mørklægningsgardiner ikke i 3,5 m. bredde, og grundet vinduernes konstruktion, er lister ikke en mulighed. Alt er styret via Philips Pronto, også lys, men dog ikke gardinerne, da det koster 2k for motorstyring per stk. Alt udstyr er placeret på et finite elemente rack i et lille rum, der før har været brugt til altan. Således er støj, lys og ander genér fra udstyret gemt væk. Flere vil muligvis mene, at til en hjemmebio hører en sub samt at der skal gengives ved referenceniveau, men nu har jeg også naboer at tænke på. Udgangspunkt. Billedet viser de gamle gardiner. Udgangspunkt (1) Et mindre mareridt. Savsmuldstapet er djævelens opfindelse. Lærred. Sådan en kasse er akavet selv at få op ad trappen. Rum til udstyr Pris: Projektor: JVC DLA-X3, Lærred: dnp Supernova One 92' + Chief ophæng, opsætning, kalibrering, efterkalibrering 68.000 kr. Receiver: Marantz SR7005 11.895 kr. Højttalere: AVI 9.1T + Dynaudio Stand³ 10.798 kr. Sonos ZP90 (Audiocom Signature) 7.500 kr. Fjernbetjening: Philips Pronto TSU9300 + RFX9600 (extender) 14.500 kr. Medieafspiller: Popcorn Hour C-200 2.500 kr. Spil: Xbox 360 S 1.899 kr. Rack: finite elemente Tragwerk 13.000 kr. Kabler: Cardas, CSN + diverse ? Gardiner 5.000 kr. Total: 135.092,00 kr. Endelige billeder kommer engang i juli, når alt er opsat. Redigeret af rasmusvn - 18-Juni-2011 kl. 23:02 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Ih altså det lyder bare rigtigt spændende, og en enorm indsats og planlægning - og ja, tingene bliver altid MEGET dyrere end man havde tænkt sig
![]() Vil du beære os med nogle billeder, jeg synes i det mindste, at det kunne være meget interessant at se det hele
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() |
|
Jeg skulle lige diskutere færdig med WYSIWYG-editoren, men nu er vi vist blevet enige.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
|
Interesant setop , der bliver spendede at ser færtig resultat
Men du køber AVI højtelere som er aktiv og så investere i marantz reciver . hvad er begrundelse for den vælg, jeg er lidt nyskeri og kan ikke fange fidus med det |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg giver dig ret, valget er lidt mystisk og så alligevel ikke. For at udnytte HD-lyd er en SR-processor nødvendig, DAC'en i AVI spiser kun tokanals PCM (Popcorn Hour kan ikke dekode HD-lyd, så er det ihf. ikke længere i HD-bitrate). Man kunne have nøjedes med en sorround pre, men det ville omvendt kræve enten udelukkende aktive højttalere eller en effektforstærker. I så fald jeg udvider, bliver det formentlig med passive højttalere til eks. center, og i den forbindelse har jeg ikke lyst til at gå ud og investere i en effekt så derfor valget af en sorround receiver. Man kunne også have lavet noget med en HDMI-switch til billededelen, men lyddelen var lidt blevet noget rod. I nuværende tilstand er receiveren blot en stor HDMI-switch, der dekoder HD-lyd, som køres ud via pre-out.
Redigeret af rasmusvn - 19-Juni-2011 kl. 00:09 |
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
|
De film som du afspiler fra popcorn hvordan er de rippet i hvilke opløsning .er der tele om ukomprimeret bluray eller noget andet ?
|
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Det er for det meste DVD og BluRay rippet ned i 1:1 med AnyDVD HD, der er dog undtagelser. Jeg har valgt at rippe folder struktur frem for til ISO., da visse menuer gik i kuk ved rip til ISO., det er var sikkert tale om en software bug, der forhåbentlig er blevet rettet, siden jeg rippede. Serier i 1:1 fra BluRay giver nogle "spændende" mapper: ![]() Redigeret af rasmusvn - 19-Juni-2011 kl. 00:51 |
||
![]() |
||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
![]() |
|
Spændende projekt, ser frem til billederne, særligt med den DNP skærm i aktion.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
og så til noget rigtig spændende...
Et Rack. Redigeret af rasmusvn - 23-Juni-2011 kl. 11:27 |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
![]() |
|
Fedt rack! (Og generelt fedt projekt
![]() Hvem har lavet racket? Har du evt. link til forhandler?
|
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
![]() |
|
Det var sådan set et rigtig fedt rack :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |