recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 5090H afløser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer 5090H afløser

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 5090H afløser
    Sendt: 31-Marts-2013 kl. 10:01
Som topic siger skal jeg have fundet en afløser til min afdøde 5090H :(  Havde lige besluttet mig for, at beholde den et par år endnu og få den re-kalibreret, men igår midt under et Wii spil døde den pludseligt. Billedet blev mindre og mindre og til sidst helt sort skærm og høj hyle lyd - så det er nok hele panelet der er røget ;;) 

Meeeen så får jeg jo lov at købe nyt gear :) 

What to choose?

Umiddelbart hælder jeg selv til at gå Plasma vejen igen og har kig på:

- Pana 55ST60 - evt. 65ST50
- Samsung PS-60E6500

eller om jeg tør bevæge mig over på LED markedet, de smalle rammer og designet tiltaler mig og trunten en del. Men jeg tænker med gru tilbage på de første 2 LCD TV vi havde med grynet billede, dårlig performance til fodbold/sport etc.

- Samsung ES7005
- Panasonic nye 2013 modeller i min. 55"

Eller.....................

Det skal nævnes at TV skal stå i en meget lys stue med 14 store vinduer (nyt "smart" hus-byg) og der bliver aldrig 100% mørkt - heller ikke om aften pga. udebelysning og ikke mulighed for afdækning.

Derfor jeg hælder til de nye LED skærme der skulle give ok med sort niveau og være bedre til oplyste miljøer.

Please guide mig i den rigtige retning.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjoska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 10:32
Hold dig langt væk fra LCD ( idag kaldet led, stadig samme lort ) troede selv på tiden havde fjernet backlight bleeding, så købte et Samsung 32" til soveværelset, og tænder i det mørke rum, bum bum fin dejlig lysgennemtrængende baggrundslys tydeligt over alt, fat i Remote for i dag er det jo smart man kan skrue ned fra backlight, min bare røv slet ik nok! Fat i hifiklubben, jamen det er alle bekendt og det op på ret meget før der byttes hold nu kæft mand, så mit plasma 50" pioneer i stuen blev ikke skiftet til led 3 d osv fandme ikke have det lort ind i huset, overvejer at skifte til ZT 60 pana plasma, alene fordi det tyder på plasma stopper og tror der går en del år før OLED er i top
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 10:38

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Det skal nævnes at TV skal stå i en meget lys stue med 14 store vinduer (nyt "smart" hus-byg) og der bliver aldrig 100% mørkt - heller ikke om aften pga. udebelysning og ikke mulighed for afdækning

Det er ikke godt, panelerne er ikke matte, men et dybsort "spejl", så der kan komme en masse reflektioner fra omkringværende genstande og lysindfald i øvrigt, især hvis panelet står lodret, så ser man alt omkring det i "spejlet".
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 10:40
Hvis det var mig selv som stod i den situation. Ville jeg købe købe den nye top Samsung LED model.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Hvis det var mig selv som stod i den situation. Ville jeg købe købe den nye top Samsung LED model.
Tænker du på 8005 modellen?    og tror du ikke man kommer til at "savne" det gode billede, eller er de efterhånden blevet så gode at man kan leve med det?
Spørger fordi jeg overvejer at opgradere min projektor, og så "nøjes" med en 65"8005 til almindeligt TV kig.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 11:13
Ja tænker på de nye F8500 Samsung plasma eller den foregående 7005/8005 serie af Samsung LED - da den nye F8005 ser ud til at koster ca. 25k for en 55" og det vil jeg ikke give.

Jo - er også bange for at "gå ned på" billede kvaliteten ved LED vs. Plasma - men må også erkende at LED vil have sin berettigelse i min stue med så meget lys.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 11:40
Selv ville jeg glemme alt omkring Samsung. Smart design - og så er det - det.

Jeg ville nok beholde mit nuværende TV et halvt års tid, og se hvor gode eller hvor dårlige de kommende Pana TV er. Og til den tid er de nye modeller faldt i prisTongue
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 11:48
 Jah - men det hjælper jo ikke ret meget når det nuværende TV ikke længere duer, kan altså ikke vente 6 mdr. med et TV i stuen Wink
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 11:50
Jeg tror nu ikke det er panelet i din skærm der er død. Nærmere elektronikken til styringen af billedet, så jeg ville indlevere til rep. Sjovt vi igår havde en tråd hvor vi fastslog Pioneer ér kongen og du vil have en værdig afløser...!? Men så er der kun VT60/ZT60 fra Pana der kommer i nærheden.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 11:53

Citér Jo - er også bange for at "gå ned på" billede kvaliteten ved LED vs. Plasma - men må også erkende at LED vil have sin berettigelse i min stue med så meget lys.

Men spørg dig selv om billedet skal være bedst om dagen eller aftenen? Og du kan jo sagtens se tv om dagen på plasma. Og idag er de bedre end dit 4-5 år gamle Pioneer... Pana. har sågar en THX dagslys funktion...

Redigeret af Henrik B. - 31-Marts-2013 kl. 18:29
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Jah - men det hjælper jo ikke ret meget når det nuværende TV ikke længere duer, kan altså ikke vente 6 mdr. med et TV i stuen Wink
Ups - det havde jeg ikke setEmbarrassed
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smiletime Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 12:38
Er det ikke noget med, at de har gjort noget ekstra ud af Panasonic ZT60 for at formindske refleksioner af panelet? Synes jeg havde læst det et sted. Hvis det var mig ville jeg have ventet en måned mere på de nye modeller.
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu