|
Købshjælp til begynder |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
tutmarie ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-August-2015 kl. 12:08 |
Mon der sidder nogen derude, der kunne hjælpe mig lidt med at vælge et nyt tv?
Jeg har et gammelt billedrørs-tv derhjemme, og har aldrig købt fladskærms-tv, så det er virkelig en ny verden for mig. Vi har planer om at skifte vores irriterende Canal Digital-parabol ud med Telia TV via bredbånd, og så må det også være tid til at få skiftet tv'et. Billedkvalitet er selvfølgelig vigtig, og vi vil gerne kunne vise fotos på skærmen også, så det skal kunne vise et godt sortniveau. Derudover vil vi gerne kunne se Netflix og koble en harddiskoptager til (har en gammel men overvejer også at købe en ny, hvis der dukker et godt bud op). Tv'et skal også kunne kobles til stereoanlægget, men det kan alle vel. Størrelsen skal ikke være mere end omkring 40", da vores stue er lille. Jeg har læst mig til, at jeg skal gå uden om Philips. Men hvad skal jeg så vælge, hvis mit budget er 4-5.000 (gerne mindre)? Bedste hilsner Anne
|
|
![]() |
|
tutmarie ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne dette f.eks. være en mulighed for mig?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE40J6275XXE/samsung-40-smart-led-tv-ue40j6275xxe?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK#tab-specs
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis du vælger IP-TV, så her du automatisk fravalgt en HDD Recorder, da de IKKE kan bruges til det, du er bundet til det som udbyderen har. Ganske som en HDD Recorder heller ikke kan bruges til din nuværende udbyder, der kan du kun bruge den HDD der er i modtageren. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Anne du skal kigge i retning af Panasonic og Sony TV. Mener panasonic hedder 725 med VA panel, som er det LCD, der har det bedste sortniveau. Andre må byde ind med model nr på Sony med VA panel.
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Jeg vil ikke lige anbefale en specifik model, da andre herinde har langt mere forstand på det end jeg.
Men jeg vil gerne slå et slag for et større TV end 40 tommer. Vores TV stue er ikke særlig stor og vi har cirka 2,3 meter til TVet. Jeg er for nylig gået fra en 42 tommer til en 55 tommer og det er på ingen måde for stort. Jeg vil egentlig påstå det godt kunne værre større. Så jeg vil anbefale en 50 tommer eller større.
|
|
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Panasonic 700-serien med VA panel ligger desværre langt over det pris niveau hun beskriver.
|
|
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|
![]() |
|
@Radiomanden Tak for info, det vidste jeg ikke.
@Kampus Tak, jeg fandt en fin anmeldelse af det Panasonic-tv, men det koster så ca. 3 gange så meget, som jeg havde forestillet mig at give. @Silentbob Tak for input, men vi kommer fra 21 tommer, så jeg er sikker på at 40 bliver rigeligt overvældende for os :-)
Redigeret af tutmarie - 13-August-2015 kl. 13:53 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så må det blive sidste års model pana 640, som har fået gode anmeldelser på sortniveau og billedkvalitet.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det varer ikke længe, så er det et lille TV, har selv et 40", det næste bliver større. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ja det lyder af meget at gå fra 21 tommer til 50 tommer. Men jeg kan forsikre dig om at I meget hurtigt synes et 40 tommer er for lille. For det første er det 21 tommer i 4:3 format, så alene her skal der flere tommer i et 16:9 format, for at få samme skærm højde. For det andet er billedkvaliteten SÅ meget bedre, og billedet mere roligt på en fladskærm, at man ikke blir træt i øjnene så hurtigt som på de gamle flimmerkasser.
Gik selv fra et 32 tommer billedrørs TV til et 50 tommer fladskærms TV. Det tog 14 dg, så havde jeg vænnet mig til det. |
|
![]() |
|
Det handler også om, hvor meget vi gider have det til at fylde på væggen og i stuen.
Panasonic 640 ligger til omkring 7000 kr. Skal man op i det prisleje for at få noget fornuftigt med vores behov?
|
|
![]() |
|
Nå nej, det var 55 tommer - 40 tommer ligger omkring 5000, men det kan jeg så ikke lige finde tilgængeligt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |