|
LG OLED 55 G2 eller Samsung? |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | ||
piddy
Bruger Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-August-2023 kl. 20:25 |
|
Hej alle sammen
Min mor (69 år) har bedt mig om at hjælpe hende med at købe et nyt tv. Hun har lige nu et 42" Pioneer plasma TV. Hun har selv set på dette i Bilka TQ55S92C https://www.bilka.dk/produkter/samsung-55-qd-oled-tq55s92c/200201476/til 16.999 kr. Bilka manden anbefalede det fremfor LG OLED, som jeg anbefalede hende at købe. Jeg kender ikke meget til det tv og anbefalede i stedet hende til LG OLED 55 G2 til 11.000 kr. som de har på tilbud i Power. Rest lager da g3 er den nye model. Når hun alligevel vil ofre en del penge får hun bedre byggekvalitet i LG end Samsung i dette tilfælde. Lækkert design i helt fladt på væggen. Om billede kvaliteten også er bedre på LG her ved jeg ikke og kunne godt bruge jeres hjælp her? Bør hun overveje andre tv i den prisklasse? (11.000 kr) Tak for hjælpen. Mvh. Thomas |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er let at vælge hvis hun ønsker samme gode billede på sit nye TV som på det gamle Pioneer plasma. Så er der kun et Oled TV der har samme billede, endda med endnu flottere farver og shadow detail.
Et LCD TV kan ikke vise gradianterne i skyggerne, det er bare en grålig plamage. Og især ved TV signal synes jeg det er værst.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 279 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det Samsung der linkes til er et QD OLED
Jeg har selv købt et Samsung i 65" med den teknologi og det giver et fantastisk billede, så jeg tror ikke, at du får bedre billedkvalitet med et LG
|
||
piddy
Bruger Oprettet: 21-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for svar.
Begge to er vel OLED men Samsung 6000 kr dyrere. LG har metal ramme rundt om skærmen mens Samsung's er mere plastik agtig. Samt LG's kan komme helt plant mod væggen da elektronik er i seperat boks. |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Begge er OLED TV. Samsung S92C er en designvariant af S90C. Det er en 2023-model, men her i opstarten har den 2022 QD-OLED panelet, så du kan med fordel overveje at spare penge ved at købe 2022-udgaven Samsung S95B i stedet.
Om QD-OLED er bedre end LG OLED? Tjo, de har begge fordele og ulemper, men de begge øverste hylde indenfor billedkvalitet. Begge vil være et godt valg set ud fra billedkvalitet (dårligt valg set ud fra TV-platformen, som ikke opdateres).
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hele fidusen med G serien fra LG er præcis at den kan komme helt plan mod væggen🤔
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
LG G1 - G2 og G3 Er rigtig nok helt plan til væggen, og det ser fedt ud. Har selv en 83". Men, den har altså ikke en seperat boks med elektronik alt sidder i skærmen, med seperat boks er vi tilbage til den nu udgået wallpaper model, desværre....
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Separat (trådløs) boks vender tilbage med LG M3, der lander i Danmark lige om lidt
|
||
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Takker, den model havde jeg faktisk glemt alt om Rasmus, er den så lige så flad som det gamle Wall paper? Kommer den evt. til test? I forbindelse med den er trådløs, kunne jeg godt have lidt bekymringer, men måske det har noget på sig…. Jeg forventer at skal op på en 97” næste gang, men dog ikke før den kommer med MLA eller evt. noget bedre.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Både Bilka og Elgiganten har LG OLED i 65" til under 10k,-
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det bemærkede jeg godt efter jeg havde skrevet. Jeg vil dog stadigvæk anbefale LG til trådstarters Mor. Samsung er ikke en merpris værd.
Redigeret af Munch - 31-August-2023 kl. 10:08 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
LG har oplyst, at de ikke udlåner eksemplarer til test pt. og jeg tror ikke selv vi indkøber M3 :-) Den er desværre ikke lige så tynd som W-serien, hvilket jeg tror har noget at gøre med, at W i sidste ende altid krævede prof. installation pga. faren for at den knækkede under opsætning. Så de har styrket konstruktionen med M3. Enig mht. MLA. Jeg springer heller ikke på 83" før der kommer enten MLA OLED eller QD-OLED.
|
||
|
||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |