Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
FordPrefect
Bruger
Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
|
Emne: Squeezebox og internetradio Sendt: 23-April-2007 kl. 23:23 |
Jeg har næsten besluttet mig til hoppe på en SB3, men:
Passer det man kan lytte til ALLE former for internet-radio UDEN at have pc´en tændt? Jeg afprøvede emulatoren (SoftSqeeze) i går, og for at gøre f.eks. P3 Soft skulle jeg lægge den ind som stream i Slimserveren, hvilket fungerede fint.
Men bliver den information gemt i SB3´eren, så den efterfølgende ikke behøver at gå via Slimserveren?
Ved godt der reklameres med at man kan høre internet radio uden at have tændt pc´en, men hvis det nu 'kun' er nogle bestemte 'hardkodede' stationer går fidusen af for mit vedkommende.
Håber jeg har udtrykt mig klart - jeg har uden held forsøgt at finde et entydigt svar...
|
Hilsen FordPrefect
|
 |
agerbek
Bruger
Oprettet: 03-April-2006
Point: 67
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 00:04 |
Hej FordPrefect !
Du skal ikke have PC'en tændt for at høre internetradio. Men du skal definere de radiostationer du vil kunne høre via SqueezeNetwork. Det gør du bare een gang. D.v.s. du går på www.squeezenetwork.com og opretter en profil, og taster herunder de radiostationer ind som du vil kunne lytte til. (URL'en på radiostationen eks. http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_p4_koebenhavn_128 .asx for DR P4 Københavns Radio).
Når du så tænder SB3'en, vælger du SqueezeNetwork, og efter connect hertil, ligger dine radiostationer under Favorites.
Jeg har selv lagt 16 forskelllige stationer ind under min profil, og det virker egentlig ganske godt, bortset fra jeg har problemer med at afspilningen dropper ud en gang imellem. D.v.s. nogen gange dropper den ud efter at have spillet i 10 minutter og andre gange kan den spille i 2 timer uden problemer. Jeg har prøvet at få hjælp til problemet i Slim Devices forum, men indtil nu uden held.
M.v.h. Poul Agerbek
|
 |
@lex
Bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 07:03 |
Hej FordPrefect
Jeg kan kun anbefale SB3, jeg har selv 3 stk. i 3 rum. De virker fortrinligt! Der kan via Squeezenetwork indlægges alle de "streams", som du har lyst til. Man skal bare lige finde linket. Jeg har f.eks. de mest populære DR Soft, P3, TV2 Radio, 100FM, Skala FM, DAB stationerne osv. indlagt på "1" til "9" direkte på fjernebetjeningen. Hertil kommer 100-vis af udenlandske hitstationer. Det mest fantastisk er understøttelse af Pandora, hvor man via fjernbetjeningen indtaster f.eks. en favoritkunstner, hvorefter Pandora kun afspiller denne og lignende musik, så kan man (igen via fjernbetjeningen) taste "thumbs up" eller "thumbs down", hvorefter stationen spiller nummeret videre eller går videre til et nyt forslag, fantastisk radiostation, gratis i starten derefter ca. kr. 200,- om året. . Derudover understøttelse af FLAC formattet for afspilning af hele min pladesamling fra en NAS-boks i tabsfrit format og i rigtig lækker lydkvalitet. Derudover vækkeur (m. favoritstream), sleep, definérbare RRS-streams på displayet, synkronisering mellem flere rum osv. Vedrørende Agerbek's udfald af afspilningen skyldes det sandsynligvis udfald på den trådløse forbindelse og ikke selve SB'en. Jeg kan kun anbefales SB'en.
Med venlig hilsen
Alex Jørgensen
|
 |
agerbek
Bruger
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 17:57 |
Hej @lex !
SB3'en kan helt klart anbefales, også fra min side. Den er helt perfekt til afspilning af lydfiler, for mit vedkommende MP3.
Kan du afspille internetradio helt uden problemer, eks. P4 Københavsn Radio ? Det er ikke p.g.a. udfald på den trådløse forbindelse. Jeg har prøvet at forbinde SB3'en direkte til min router med kabel, det gav ingen forskel.
M.v.h. Poul Agerbek
|
 |
basholm
Super bruger
Oprettet: 20-Juli-2004
Point: 302
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 18:04 |
@lex skrev:
Hej FordPrefect
Jeg kan kun anbefale SB3, jeg har selv 3 stk. i 3 rum. De virker
fortrinligt! Der kan via Squeezenetwork indlægges alle de "streams", som
du har lyst til. Man skal bare lige finde linket. Jeg har f.eks. de mest
populære DR Soft, P3, TV2 Radio, 100FM, Skala FM, DAB stationerne osv.
indlagt på "1" til "9" direkte på fjernebetjeningen. Hertil kommer 100-vis
af udenlandske hitstationer. Det mest fantastisk er understøttelse af
Pandora, hvor man via fjernbetjeningen indtaster f.eks. en
favoritkunstner, hvorefter Pandora kun afspiller denne og lignende musik,
så kan man (igen via fjernbetjeningen) taste "thumbs up" eller "thumbs
down", hvorefter stationen spiller nummeret videre eller går videre til et
nyt forslag, fantastisk radiostation, gratis i starten derefter ca. kr. 200,-
om året. . Derudover understøttelse af FLAC formattet for afspilning
af hele min pladesamling fra en NAS-boks i tabsfrit format og i rigtig
lækker lydkvalitet. Derudover vækkeur (m. favoritstream), sleep,
definérbare RRS-streams på displayet, synkronisering mellem flere rum
osv. Vedrørende Agerbek's udfald af afspilningen skyldes det
sandsynligvis udfald på den trådløse forbindelse og ikke selve SB'en. Jeg
kan kun anbefales SB'en.
Med venlig hilsen
Alex Jørgensen |
Hej
Ja, Pandora er rigtig fedt, men man får kun 3 mdr. medlemsskab gratis,
dernæst skal der betales. De accepterer kun amerikansk udstedte
kreditkort, så hvordan forlænger man sit medlemsskab uden et sådanne
kort ?
MVH
Tommy
|
 |
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 18:11 |
Jeg har også besluttet mig for at købe en Squeezebox 3, men hvor skal man købe den? Ifølge hifipriser.dk er der kun en forhandler, men det kan vel ikke være rigtig. Hvor har i købt jeres?
Redigeret af Sandal - 24-April-2007 kl. 18:12
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
harmon
Junior bruger
Oprettet: 07-Maj-2006
Point: 36
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 19:41 |
Komplett.dk er billigst med kr 2.295 og dernæst Hifi-hammeren.dk med kr. 2.395, den sidste dog inkl. fragt.
|
 |
Sandal
Guld medlem
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 19:50 |
harmon skrev:
Komplett.dk er billigst med kr 2.295 og dernæst Hifi-hammeren.dk med kr. 2.395, den sidste dog inkl. fragt. |
Er der nogen der har erfaring med Komplett.dk? Hvor har i (der ejer en) købt jeres Squeezebox?
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
 |
basholm
Super bruger
Oprettet: 20-Juli-2004
Point: 302
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 20:04 |
Sandal skrev:
harmon skrev:
Komplett.dk er billigst med kr
2.295 og dernæst Hifi-hammeren.dk med kr. 2.395, den sidste dog inkl.
fragt. |
Er der nogen der har erfaring med Komplett.dk? Hvor har i (der ejer en)
købt jeres Squeezebox? |
Hej
Købte min hos Streamtech.dk, det er importøren. Www. musicbox.dk er
vist også ok.
MVH
Tommy
|
 |
PSSO
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 20:47 |
Sandal skrev:
harmon skrev:
Komplett.dk er billigst med kr 2.295 og dernæst Hifi-hammeren.dk med kr. 2.395, den sidste dog inkl. fragt. |
Er der nogen der har erfaring med Komplett.dk? Hvor har i (der ejer en) købt jeres Squeezebox?
|
Hifi-hammeren.dk
|
mvh PSSO
|
 |
agerbek
Bruger
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 22:07 |
Sandal skrev:
Jeg har også besluttet mig for at købe en Squeezebox 3, men hvor skal man købe den? Ifølge hifipriser.dk er der kun en forhandler, men det kan vel ikke være rigtig. Hvor har i købt jeres? |
Hej Sandal ! Har selv købt min hos HiFi-Hammeren, som har såkaldt Prismatch. Så der kan du også få den til samme pris som hos www.komplett.dk. Hifi-Hammeren har jeg oplevet som yderst positiv, benyttede Prismatch og fik svar inden for to timer. Bestilte samme dag, og pakken ankom til København næste dag. M.v.h. Poul Agerbek
|
 |
Sandal
Guld medlem
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 22:11 |
agerbek skrev:
Har selv købt min hos HiFi-Hammeren, som har såkaldt Prismatch. Så der kan du også få den til samme pris som hos www.komplett.dk.
Hifi-Hammeren har jeg oplevet som yderst positiv, benyttede Prismatch og fik svar inden for to timer. Bestilte samme dag, og pakken ankom til København næste dag. |
Det lyder godt. Synes egentlig at Squeezeboxen er lidt dyr, men mangler virkelig de funktioner den har, så der er vel ingen vej uden om...
|
|
 |