recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - oplevelser i en fona :-S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketoplevelser i en fona :-S

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
reddie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: oplevelser i en fona :-S
    Sendt: 11-Juni-2009 kl. 19:40

idag kom jeg, i min jagt på det perfekte tv til mig og familien, til at gå ind i fona for at kigge. jeg har i den tid der er gået af mit liv næste altid købt mine ting der da det har været der der var bedst service (tror det eller ej). og der var da også fin betjening i dag.

jeg spurgte ekspidienten pænt om hvordan det kunne gå til at de nu havde en pana G10Y til 10999 der når nu de havde en g10 (ved godt det måske er et E) i AZ til 8888.  var nærmest hans udtryk og han troede ikke på mig overhovedet. han søgte på nettet og fandt ud af at jeg havde ret, men så gik det galt.....han mente pludselig helt bestemt at det nærmest var det ringeste tv i prisklassen og at jeg bare måtte se at komme på andre tanker og vælge et andet. han virkede nærmest sur da jeg kom og fortalte ham det.

så viste han mig flere philips og samsung lcd (og ja han havde da ret i at på philips 8404 var der et lækkert billede må jeg indrømme, klart det bedste blendt lcd/led skærmene i butikken) og forsøgte, som flere nok har været udefor, at få mig overbevist om at plasma, er for max på vej ned.

han fik da lidt ud af det idet jeg nu  vaklede lidt i forholdet mellem plasma og lcd. ikke pga ham men pga billedet på den philips. men ca 10 k for en philips lcd når man kan få pq6000 eller x10y til under 6 k og ps 3000 til 7 (har stadig ikke bestemt mig hvlken af de skærme jeg skal have) det gør ikke valget så svært.

Redigeret af reddie - 11-Juni-2009 kl. 19:41
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2009 kl. 20:04
Ja det er rigtig at Panasonics plasma skærme ser meget mørk og tåget ud
når man ser dem stå ved siden af LCD skærme i en butik. Jeg har brugt en
del tid på at rode med instillingerne på G10 for at den kunne stå ligeså klart
som på de LCDer der står ved siden af, men uden held.

Jeg tror bare plasma skærme bedst viser deres styrke i mørke rum hvor man
bedre kan se hvordan de viser sort og ikke halvgråt
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 08:11

Og det er måske netop her, at filmen knækker for plasmafolket, idet at de ikke fatter, at hr. fru Flæskestegskebab foretrækker at have 3-4 lamper tændt i stuen, når de ser fjernsyn om aftenen.

Derfor falder de også lettere for pangfarverne på LCD-fjernsyn, da der skal mere kul på drengen for at overdøve lyset i stuen.

Jeg hører selv til de, der ønsker lidt atmosfære i stuen, og har et par lamper tændt for netop at tage brodden af de værste lysglimt ved f.eks. skudvekslinger.

Hmmm...måske var det derfor, at plasma-nørderne mente at jeg måtte være næsten blind, da jeg fortalte om mine pangfarver. Staklerne må jo have troet, at jeg sad i bælgragende mørke lige som de selv gør.

Og så tror da pokker, at jeg aldrig har kunnet få øje på den store fordel ved plasma...

Philips og Sony, here I come...

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 08:25

Sikke du lyder som en bitter mand, Desperado

Jeg har skam også et par lamper tændt i min stue, og det står da gaske fint.

Der er jo nogen som foretrækker fuld knald på, end korrekt billede gengivelse

Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 08:45

Bitter...næh, de 10.500 kr. jeg gav for 42PX80'eren ved sidste års Fælleskøb, har jeg da afskrevet for længst.

Men jeg har bare indset, at plasma måske ikke er det perfekte for mig mht. prioriteringer, eller også misforstod jeg bare PX80'erens "fortræffeligheder" (læs = den var nok for billig).

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af reddie reddie skrev:

han fik da lidt ud af det idet jeg nu  vaklede lidt i forholdet mellem plasma og lcd. ikke pga ham men pga billedet på den philips. men ca 10 k for en philips lcd når man kan få pq6000 eller x10y til under 6 k og ps 3000 til 7 (har stadig ikke bestemt mig hvlken af de skærme jeg skal have) det gør ikke valget så svært.

Husk også at det er helt forkert at sammenligner priser som du gør.
Det lyder som om du helst vil gå efter prisen.
Tænk på at lyden, betjeningen, antal stik / funktioner, design også koster.

Så kik på helheden, og vurder om tv'et opfylder dine behov.
Et tv er jo mere end kun ret billedekvalitet.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 09:26

Syntes den oplevelse lyder meget som en oplevelse i enhverv butik som Fona, Expert, Merlin (da den fandtes), Elgiganten osv.. De vil jo altid sælge det der koster mest - og især hvis de pludselig hører at du kan få det meget billigere andet steder ... det betyder jo netop at de overhovedet intet får solgt hvis de ikke får dig hen på andre tanker - og bliver i deres butik.. Det er da kun salgstrick. Han er da så ligeglad med hvilket tv du køber. Bare vent til der kommer en kunde og har kig på et tv til 8000 kr i hans butik. Så er G10 pludselig et top karakter tv.

Det handler kun om salg og penge. Har en veninde der har stået for foto i den butik hun stod i. Hun vidste absolut intet om kameraer ud over det der stod på skiltene. Da jeg snakkede om Canon 40D snart kom ud, påstod hun hårnakket at det hed D40 og altså var kommet ud. Til og med til en god pris.. D40 er Nikon. Men hun er sgu en fabel agtig sælger fordi hun ser sød ud, og taler sindsygt godt for sine vare.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 09:47
Non-Desperado

Jeg fik da 5000 kr for min 42px80 og den også købt igennem Fælleskøb.
du glemmer bare det var et rigtig godt køb dengang og full HD plasma skærm kostede noget mere. samt et godt lcd
har en pioneer nu og ja så ser en 42px80 ikke så godt ud mere i forhold.
Men prisen er jo også en helt anden og min pio er noget bedre i et lokale med meget lys. har selv 2 lamper tændt når jeg ser tv og lys bag ved skærmen. Men derfor viser min pio alså lige så god sort som et crt tv og man kan se alle detaljer i de mørke områder. prøv det på et lcd skærm med eller uden lys.
men du jo velkommen til at købe lcd, hvis du synes det dækker dine behov bedre.
Men når en sælger er ved at kaste op over sine egne vare er der jo noget galt og især en g10 eller x10 som er noget af det bedste man kan få i den prisklasse. men så længe hr og fru Danmark tror på en dårlig sælger i fona, så er det jo klart at folk køber lcd med en skraphed så man skal have solcrem på.
et lcd kan vise et godt billede, men det kræver jo alt bliver indstillet ordenligt og helst en rigtig kalibrering som mange desværre tror kun er til plasma. Når så de to tv er indstillet ordenligt hjemme i sin egen stue, så er billedet jo et helt andet end i fona.       

Redigeret af xcardman - 12-Juni-2009 kl. 10:10
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Hmmm...måske var det derfor, at plasma-nørderne mente at jeg måtte være næsten blind, da jeg fortalte om mine pangfarver.

Måske er det fordi du omtaler plasma-ejere som "plasma-nørder", at de virker lidt aggressive overfor dine argumenter... Anyway: Lys i stuen er lig med mere lys i tv'et, ikke pang-farver. De fleste tv kan levere lys nok til at bruges i et relativt lyst rum (bortset fra direkte sollys på skærmen, det er der ingen tv der kan bære). Og hvis du vil have pang-farver på en plasma, så kan du jo bare indstille den til dét, det kan de sagtens levere. Så jeg kan ikke se hvad dén diskussion har med plasma vs LCD at gøre.

Mht. at blive fænget af pang-farver vs. om det rent faktisk er dét man bliver gladest for i længden, så kan du jo bare tælle mængden af indlæg fra folk der er utilfredse over at jeg har fjernet farveoverskuddet fra deres tv under en kalibrering. Hvad folk bliver mest imponerede over i butikken, og hvad der virker hjemme i stuen, ER bare to forskellige ting, hvadenten du vil det eller ej.

Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

<SPAN ="bold">Non-Desperado</SPAN> Men når en
sælger er ved at kaste op over sine egne vare er der jo noget galt og især en
g10 eller x10 som er noget af det bedste man kan få i den prisklasse. men
så længe hr og fru Danmark tror på en dårlig sælger i fona, så er det jo klart
at folk køber lcd med en skraphed så man skal have solcrem på.

Jamen jeg tror ikke man som fona sælger tvinger folk til at købe noget. Folk
vælger jo selv hvad de synes ser bedst ud, og hvis de ikke mener de får
brug for det åhh så hypede stortniveau men derimod nogle mere klare og
kraftige farver, jamen så er det sådan det er.
Igen, det er et kæmpe spørgsmål om kundens behov, og billedekvalitet
sortniveau er altså ikke noget Hr og Fru. Danmark vægter 100% som mange
herinde gør.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 10:36
Jeg er lige glad med hvad folk køber, men mit pioneer kan jo også give kunstige og klare farver. Det er jo ikke et augument for det ene eller andet. Et 42px80 er jo overhalet af andre tv. Bare køb lcd for min skyld, men at en sælger nedgør sine egne produkter på den måde kan jeg kun betegne som en rigtig dårlilg sælger. Men hr og fru danmark vægter jo ikke billedekvalitet fordi de ingen viden har omkring emnet. Det skulle en god sælger jo netop hjælpe dem med.
hvem indstiller hr og fru danmarks tv, når det står i stuen, de fleste stå jo i standard indstillinger som intet har med hverken god eller dårlige billedekvalitet at gør.

flemming larsen som har købt et led tv, har jo netop bestilt otto til at kigge på hans tv. Se det er en rigtig fornutig beslutning. Men efter en kalibrering forsvinder nok noget af ping pang farverne og skarpheden for at opnår et naturligt billede.

Redigeret af xcardman - 12-Juni-2009 kl. 10:52
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 10:51

Hej reddie

Jeg var selv i den lokale expert hvor jeg snakkede med bestyren som jeg har kendt og handlet med gennem flere år, jeg ville se det nye samsung led tv for at få stillet nysgerrigheden, må sige det stod da rigtigt flot ifht. mange andre lcd skærme jeg har set, men det er dog stadig bare et lcd tv, og ikke mere... uanset hvad de har fundet på af smart navn til det.

Spugte derefter på den nye panasonic, og den stod super godt, han sagde jeg har monteret den her(i et hjørne af butikken) for her er mere den belysning der findes i alm hejm. Jeg spurgte om ikke det var lidt snyd ? Han sagde jeg syntes personligt panasonicen er en meget federe skærm på alle punkter, men folk vil ha samsung, så jeg snyder lidt for at få nogle til at snuppe panaen, og de kommer som regel begejstret igen og takker for handlen, og så er det jo helder ikke skidt at den er 2" større og koster 6.000 mindre. Han fortsætter, Du skulle i øvrigt se lcd skærmene når vi slukker lyset om aftenen, de lyser så skarpt man har lyst til at tage solbriller på, hvorpå han griner.....

Så mit råd til dig skynd dig at få en panasonic, inden de er helt" max på vej ned" og udsolgt/umulig at fremskaffe 

vh.zk

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu