recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereoforstærker med gods i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStereoforstærker med gods i

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Emne: Stereoforstærker med gods i
    Sendt: 12-September-2009 kl. 00:43
Go'aften der.

Jeg er så småt begyndt at kigge på et stereosetup til stuen når den seperate hjemmebif bliver en option.

Jeg søger en stereoforstærker, lidt fif hvor og hvad jeg skal kigge på. Jeg forventer en med noget gods i.. godt gammeldags power der råber røvhul bare man tænker på at dreje volumen - en med bundtræk som god gammeldags amerikaner v8 og ikke en fesen 1,6 diesel med mini-turbo og wannabe bundtræk.

Jeg ved godt det også afhænger lidt af de højttalere man smider på - pt. er det et sæt Dali 909, alternativt 5005 (ved godt sidstnævnte ikke råber røvhul nogensteder ).

Hvilket bringer mig til næste spørgsmål: Hvilke højttalere ville være superfede i et stereosetup hvor hele stuen ikke skal klistres til med enheder? Det må meget gerne være gulvhøjttalere. Som konen siger: Bare det lyder godt så er hun ligeglad. Og det er jeg egentlig også - gider ikke små reolhøjttalere med 5" enhed der ikke går ret dybt og som slet ikke kan mærkes i maven. Jeg eeelsker bas.... det skal mærkes i kroppen ellers er der ikke bas korrekt og naturlig lyd eller ej.

Musikstil? Rock, heavy metal, techno, trance, dance.

Jeg har med vilje ikke sat budget på da jeg først lige vil se hvad mine ønsker koster, og så bagefter evt. reducere og/eller æde kamelen og acceptere prisen

På forhånd tak for input
Til top
brr_dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Februar-2004
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 08:01
Hej Martin,
Prøv at kigge lidt på denne fætter som jeg har selv:

LINK

En meget potent og velspillende forstærker, der er umulig at tvinge i knæ.

Nyprisen er ca. 7.500 og på brugtmarkedet går de typisk for DKK 4000,-

Der er pt. en til salg på hifi4all` brugtmarked.

Held og lykke med jagten

Hilsen
Brian R.

Redigeret af brr_dk - 12-September-2009 kl. 09:30
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 09:28

Oprindeligt skrevet af brr_dk brr_dk skrev:

Hej Martin,
Prøv at kigge lidt på denne fætter som jeg har selv:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=503&zoneid=3

En meget potent og velspillende forstærker, der er umulig at tvinge i knæ.

Nyprisen er ca. 7.500 og på brugtmarkedet går de typisk for DKK 4000,-

Der er pt. en til salg på hifi4all` brugtmarked.

Held og lykke med jagten

Hilsen
Brian R.

Dit link virker ikke.  

Tak, nu er det rettet

Wow, sikken en kæmpe af en forstærker.

Redigeret af kskruger - 12-September-2009 kl. 09:34
Til top
brr_dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 09:31
Så er linket Fixet.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:44
En kineser?  Det lyder godt nok spændende, ja hvorfor ikke? Den vil jeg bestemt have med i overvejelserne - især da den heller ikke er nær så dyr som jeg havde regnet med.

Tak for bud - jeg er stadig åben for alternativer så byd endelig ind
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 11:54

Jamen her er da et par gode bud i stereo.

Nad C375 7999,- kr fra ny

Og skal du flotte dig så er der Nad M3 der får du alt den kraft du overhovedet måtte ønske dig.

for begge er der ingen tvivl om du får mest V8 til prisen, og nad er jo bestemt kendt for at levere bundtræk i særklasse.... jeg syntes du skulle prøve at lytte til dem begge.. det er underdogs der løfter øjenbryn

Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 12:02
Lidt forhistorie:

Jeg havde en Harman Kardon surroundreceiver (AVR5000) før som jeg synes spillede rigtig godt i stereo, omend den liiige manglede det sidste power før glassene klirrede.

Så købte jeg en Onkyo 705 - kraftigere på papiret og umiddelbart kan den også spille højere, men der er et eller andet jeg ikke er tilfreds med - uden at kunne sætte en finger på det så virker det som om den ikke har helt så meget styr over det ved høje volumener - den virker meget trættende at lytte til. Også sådan lidt klinisk i lyden, kedelig om du vil. Derimod er den super fed til film - bedre end min gamle AVR5000.

Så der skal ske noget andet på stereofronten, derfor mit indlæg.

De NAD ser umiddelbart ikke så kraftige ud, MEN om nogen ved jeg godt papir er ganske taknemmeligt.

Jeg kunne bare godt tænke mig en forstærker hvor jeg siger "OKAY NU er det nok.. ikke højere tak" hvor både forstærker og højttaler stadig står og griner af mig. Hvis I forstår...

Udseendemæssigt er jeg helt klart mest til de NAD-modeller fremfor kinseren, men noget siger mig den kineser er en ulv i fåreklæder med ulden pæls - ikke så pæn, men satans djævelsk

Kunne være man lige skulle forbi den lokale klub og høre de NAD brøle.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 12:11

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Lidt forhistorie:

Jeg havde en Harman Kardon surroundreceiver (AVR5000) før som jeg synes spillede rigtig godt i stereo, omend den liiige manglede det sidste power før glassene klirrede.

Så købte jeg en Onkyo 705 - kraftigere på papiret og umiddelbart kan den også spille højere, men der er et eller andet jeg ikke er tilfreds med - uden at kunne sætte en finger på det så virker det som om den ikke har helt så meget styr over det ved høje volumener - den virker meget trættende at lytte til. Også sådan lidt klinisk i lyden, kedelig om du vil. Derimod er den super fed til film - bedre end min gamle AVR5000.

Så der skal ske noget andet på stereofronten, derfor mit indlæg.

De NAD ser umiddelbart ikke så kraftige ud, MEN om nogen ved jeg godt papir er ganske taknemmeligt.

Jeg kunne bare godt tænke mig en forstærker hvor jeg siger "OKAY NU er det nok.. ikke højere tak" hvor både forstærker og højttaler stadig står og griner af mig. Hvis I forstår...

Udseendemæssigt er jeg helt klart mest til de NAD-modeller fremfor kinseren, men noget siger mig den kineser er en ulv i fåreklæder med ulden pæls - ikke så pæn, men satans djævelsk

Kunne være man lige skulle forbi den lokale klub og høre de NAD brøle.

Det er præcist der hvor NAD adskiller sig fra stort set alle andre, prøv kig på udstyret i dem mht strømforsyninger osv.

Du kan være evig forvisset om at med en NAD der får du alt den kraft du har betalt for næsten uanset hvad du sætter på dem af højtalere.

Feks på deres surroundreceivere ser specs heller ikke ud af meget, men de er angivet alle kanaler belastet på 1 gang, hvor de fleste andre kun angiver effekten for 1 kanal belastet.... men hvad nytter det hvis strømforsyningen ikke kan følge med.

Jeg har haft mange forstærkere de sidste 20 år, men en ting er jeg sikker på, er der noget NAD kan så er det levere kraft og bundtræk... at de så også har lavet nogle lortereceivere for år tilbage er så hvad det er.. men faktisk er deres surround receivere i dag noget bedre end tidligere.. og stereo har altid været lækkert fra dem.

Jeg vil mene at det pt er et af de mærker der giver mest effekt pr købskrone uden det er gået ud over kvaliteten.

Prøv se på den indvendige opbygning af M3 forstærkeren den oser af kraft og kvalitet, også er muligheden for at biampe ikke sådan at kimse af... det gør jeg selv på min NAD effektblok, og den sparker altså voldsomt røv, rigtig god fylde i lyden uanset om det er lavt eller højt, lyd skal nemlig kunne mærkes

Redigeret af rhsin - 12-September-2009 kl. 12:18
Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 12:18
Ok så er næste "problem": hvad skal jeg sætte foran dem? Jeg elsker mine Dali 909 for deres 4 x 10"'ere og god bund, men de skal genbruges i hjemmebiffen, og så er jeg tilbage ved 5005'eren der ikke råber specielt højt.

Hvad er pænt, velspillende og frem for alt med en ond bund? Gerne mere ond end 909'eren som trods alt stadig er mere pæn end ond højttaler. Jeg gider ikke CW umiddelbart - der er lidt for meget diskotek og lidt for lidt vellyd over dem jeg har hørt gennem tiderne.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 12:29

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Ok så er næste "problem": hvad skal jeg sætte foran dem? Jeg elsker mine Dali 909 for deres 4 x 10"'ere og god bund, men de skal genbruges i hjemmebiffen, og så er jeg tilbage ved 5005'eren der ikke råber specielt højt.

Hvad er pænt, velspillende og frem for alt med en ond bund? Gerne mere ond end 909'eren som trods alt stadig er mere pæn end ond højttaler. Jeg gider ikke CW umiddelbart - der er lidt for meget diskotek og lidt for lidt vellyd over dem jeg har hørt gennem tiderne.

Så er det jo lige hvormeget vil du ofre, for de kommer jo som perler på en snor fra dali med concept lektor ikon mentor og helicon.

Men mine Helicon 800 spiller rigtigt dybt og der er en fantastisk god lyd i dem.. men ved ikke lige om du ville ofre 25k pr højtaler

ellers så kunne en mentor 8 være et bud... med ikon 8 som alternativ

Jeg holder mig lidt til de modeller da de har 2 8" basser mulighed for biamp, også syntes jeg deres konstruktion med bånddiskant gør dem ualmindeligt kraftige og præcise i toppen, hvilket gør at jeg syntes de både kan spille højt og præcist men med den kraft jeg kunne lide fra mine cerwin vega som de dog udfører meget mere præcist i bunden

Mvh

René
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 12:53
Nah 25k pr. stk er nok lige i overkanten 

Jeg havde forestillet mig lidt ala 10k for et sæt, måske lidt mere. Jeg ved ikke om det er helt utopi, men jeg lytter ikke til mozart og andet fint musik, selvom jeg godt ved man også får andet end fine detaljer for flere penge.

Jeg tænker også sådan lidt.. 8"? Det lyder ikke af meget. Det kunne også være jeg skulle lægge friske ører til et sæt CV alligevel - det er trods alt nogle år siden med daværende modeller jeg sidst har hørt et sæt.

Jeg kunne også beholde mine Dali 909 i stuen og så indkøbe et sæt nye og mindre fronter til hjemmebiffen - der har jeg trods alt alligevel mine 2xsub til den dybe bas.
Til top
brr_dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2009 kl. 13:27
Hej Martin,
Af højtalere har jeg parret min Classic 6.6 med en Klipch RF35.

Setup`et spiller utroligt godt - og rent. Jeg har så meget power at både højtaler og forstærker griner af mig, mens jeg holder mig for ørene eller går ud af huset. Jeg er ikke i nærheden af at kunne få volume op på maks - det bliver for højt.

Og lyden / forstærkeren trækker rent hele vejen - der er ingen
forvrængninger overhovedet.

Jeg kan kun anbefale dig at give den et lyt - kommer du i de sønderjyske
skal jeg gerne give dig en smagsprøve.

Hilsen
Brian
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu