|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
![]() Sendt: 10-December-2009 kl. 20:55 |
|
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at tage et oversigtsbillede af hjemmebiffen (endda med julehygge på), da jeg alligevel havde sat en film på. Jeg har ikke gjort det store ud af lyssætningen (så hvidbalancen er også derefter). Har valgt ikke at bruge blitz, da den alligevel ville blive reflekteret i skærmen.
Setuppet består af: Fronter: Audiovector S3 Avantgarde Arreté - kablet med Nordost Frey i bi-amp konfiguration Center: Audiovector SC Avantgarde - kablet med Nordost Red Dawn MK-II i bi-wiring konfiguration Bag: Audiovector K-X - kablet med noget Wyrewizard (kan ikke huske præcis hvad) Skærm: Pioneer KRP-500A Forstærker: Pioneer SC-LX90 (aka Susano) Blu-Ray: Pionere BDP-LX91 DVD/SACD/DVD-A: Pioneer DV-LX50 Scaler: DVDO iScan Duo (på test - har normalt DVDO Edge) Spillekonsoller: PS3, Xbox360 og Wii PVR: Samsung SMT-H3126 (YouSee) Derudover er Blu-Ray koblet op mod forstærkeren med Nordost Red Dawn RCA-kabel (kun stereo) - bruges sammen med Pure Audio mode på Blu-Ray afspilleren, når der virkelig skal kæles for detaljerne. Forstærkeren bliver forsynet med strøm med et Nordost Brahma, mens Blu-Ray afspilleren må "nøjes" med Nordost Vishnu. HDMI-kablerne er en broget flok med alt lige fra Belkin til Monster. ![]() Opgraderinger, jeg har i tankerne er: 1) Nordost Thor el. lign. for strømfordeling/udglatning 2) Nordost Vishnu til skærmen (efter jeg så hvor stor forskel, der var på billedet med Vishnu på Blu-Ray afspilleren, var dommen at der også skal sådan én på skærmen). 3) Nyt rack til det hele - kom bare med forslag. Jeg vil gerne have noget, der har integrerede kabelføringsveje, så jeg ikke skal strippe kablerne fast på rackets stel, som jeg gør i dag. ![]() Og næsten bedst af det hele: Setuppet har, tro det eller ej, en meget høj WAF! ![]() Billedet må jeg jo endelig ikke glemme. :) ![]() /Mark Redigeret af Markh - 10-December-2009 kl. 20:57 |
||
![]() |
||
Speednut ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2008 Sted: Skive, Danmark Status: Offline Point: 295 |
![]() |
|
Vildt setup, tør slet ikke spørge om prisen.
Den Susano er blæret ![]() Og nisser på hifi udstyr er FY FY ![]() |
||
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.
Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp |
||
![]() |
||
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
![]() |
|
Det er jo det evindelige spørgsmål om hvor højttalerne skal stå, alt afhængig af om det er stereo eller surround. Jeg kunne godt selv tænke mig at der kom lidt mere afstand, men så passer det ikke med skærmen (og så skal der også ofres en mindre formue på kablerne, der går mellem de to racks - de fleste af dem kan kun lige nøjagtig nå, som det er i dag ![]() Prisen tror jeg ikke selv jeg tør regne ud, men har da fået ganske klækkelige rabatter undervejs, så jeg lever med det. ![]()
Synes nu det er meget hyggeligt - og så er det kun én gang om året. ![]() /Mark |
||
![]() |
||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|
Virkelig fede komponenter må jeg sige!
Høj WAF?... det er jeg nu ikke så sikker på... Den var i hvert fald ikke gået herhjemme.
![]() Mht. dine vilde strømforsyningskabler, betyder det virkelig så meget, at du ligefrem kan se en pæn forbedring i billedet? Jeg går stærkt ud fra at du har fået ISF kalibreret systemet.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Må sige at det er et super lækkert setup.....waw....og med mange muligheder. Ja hvad kan jeg sige andet end rent guf (sidder stadig med en savleklud
![]() ![]() Redigeret af Hother - 10-December-2009 kl. 22:40 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Den er go' nok. Kæresten er superglad for setuppet. ![]() Mht. dine vilde strømforsyningskabler, betyder det virkelig så meget, at du ligefrem kan se en pæn forbedring i billedet? Jeg går stærkt ud fra at du har fået ISF kalibreret systemet. [/QUOTE]På forstærkeren var der ingen tvivl om forskellen. Den var direkte hørbar, f.eks. med Evanescence's My Immortal godt 50 sekunder inde i nummeret (hvor strygerne starter). Med det medfølgende standard strømkabel var sangerindens stemme og strygerne mudret sammen, og lyden var meget skarp og skinger og generelt ikke særlig behagelig at lytte til. Med Nordost Vishnu skete der ikke rigtig noget - der var faktisk ikke noget at hente i forhold til standard strømkablet. Da vi til gengæld satte Nordost Brahma på, skal jeg lige love for der skete noget - for det første kom der kontrol over det skingre og skarpe i lyden, og dernæst åbnede lydbilledet sig enormt (for ikke at sige nærmest voldsomt). Jeg var forbløffet må jeg tilstå - har ellers aldrig tilskrevet strømkabler den store betydning. Faktisk var vi så skeptiske, at vi hver især udsatte den anden for 15 blindtests med de tre kabler, og vi ramte begge 100% rent. På billedsiden forsvandt størstedelen af billedstøjen/farvestøjen og farverne fremstod meget klarere end tidligere, med en større billededybde til forskel. Til gengæld var der ikke hér umiddelbart en synlig forskel på Brahma og Vishnu kablerne, så der "nøjedes" vi med Vishnu. Jeg er ikke længere skeptisk mht. strømforsyningen af kilderne, og det er klart noget der skal gøres mere ud af på sigt. Der er mere at hente end man skulle tro. Skærmen er ISF kalibreret, og DVDO Edge'n er også ISF-agtig kalibreret, så den passer til skærmen. Ender jeg med at skifte til iScan Duo, er mit håb og forventning lidt at jeg kan kopiere indstillingerne (begge er jo ABT2010) uden at det går ud over ISF kalibreringen. /Mark |
||
![]() |
||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|
Det lyder til at I har været meget omhyggelige mht. udvælgelse og test af strømkablerne. Måske jeg burde overveje at købe et til min SC-LX82...
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
I øvrigt giver jeg gerne en demo (f.eks. på forskellen mellem strømkablerne), hvis der er nogen, der kommer forbi Københavnstrup.
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det gjorde vi også. Vi lånte begge kabler med hjem fra forhandleren, og brugte intensivt de første 3 aftener på det (uden rødvin - vi skulle jo nødig have vores hørelse farvet ![]() Jeg kan anbefale at give det et skud. Er man på god talefod med sin forhandler, kan man nok godt låne et med hjem et par dage. Det største "problem" med kablet er at det er umuligt at trække - det er så stift at det halve kunne være nok. ![]() Redigeret af Markh - 10-December-2009 kl. 23:01 |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
Wision ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
|
Bor i københavn og studere fysik, har mange gange gået og tænkt over om der virkelig kan være en forskel på hvilket strømkabel der bruges. Er kommet frem til at den forsimplede model af virkeligheden vi lære formegentlig ikke kan klare alle små fænomener, men har troet at teorien alligevel er så god at sådanne små fænomener ikke ville være hørbare. Det er bare et kabel, ikke? Der sidder ikke nogle komponenter som en capacitor eller spole i? Kunne altså være sjovt at høre at der virkelig er forskel :p Ellers rigtig flot setup, ser ud til at være gjort grundigt! Redigeret af Wision - 11-December-2009 kl. 10:30 |
||
Min hjemmebiograf udgøres primært af Dali Ikon 6, Dali Mentor LCR. Drives af Denon 2809 og Rotel 1075.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du skal være velkommen. ![]() Der sidder ingen aktive eller passive komponenter i kablet. Det "store" kabel til forstærkeren består af 5 x 24 AWG solide kerner, der er ekstruderet med noget teflon agtigt materiale, der isolerer hver leder fra resten af kablet. Det er lidt for hardcore fysik for mig til at jeg kan gøre mig klog på det, men det hænger formentlig sammen med kablets opbygning, hvor nul-lederen er snoet omkring de øvrige ledere for at minimere krydstale og andre sjove ting. På den måde minimerer du også indstrålingen fra andre kabler i nærheden, som måske kan påvirke spændingen og/eller sinuskurven, som igen kan have indvirkning på strømforsyningens ydeevne. Men medgivet - det er utroligt, at du kan have 20-30-40 kilometer kabel fra elværket frem til din stikkontakt, men det er de sidste 2-3 meter, der har så stor indvirkning på lyden.
Tak - der er ingen komponenter, der er købt med hovedet under armen - det hele har været afprøvet først, inden dankortet er blevet glødende. |
||
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo XBOX360, PS3 og Wii Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |