|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() Sendt: 10-Januar-2006 kl. 17:03 |
|
Hej Jeg overvejer at bygge mit eget media center, men mangler lige hjælp til at finde ud af, hvad jeg skal bruge/købe. Enten vil jeg bygge mit Media Center fra bunden eller bruge min "gamle" computer. Hvad skal man bruge til at bygge et Media Center? Hvad skal man bruge af software? Jeg ved, at Microsoft har deres Microsoft Media Center. Er det et styresystem eller skal man også have Windows installeret? Findes der alternative programmer som kan det samme som Microsoft Media center? Er det muligt, at køre med flere tunere i et Media Ccenter? Altså som man kan se et tv program imens man optager et andet? Kan man indbygge en digital tuner (DVB-C) i ens Media Center? Jeg har læst lidt om det, men har ikk helt styr på det: http://hjem.tele2adsl.dk/oleperch/DVB/DVB.html#hvorfor Hvad er fordelene ved, at modtage TV via DVB-C? Hvordan får man sit Media Center til at være lydløst? Nogle spørgsmål vedr. brug af et Media Center: Hvad må man lægge ind på sit Media Center? Jeg har nogle CD´er og DVD´er som alle er købt og betalt. Må man lægge disse ting over på sit Media Center og hvordan gør man det? Det skal være i den bedste kvalitet. Hvis man ikke må lægge hvilken CD´ere eller DVD´ere over på ens Media center, så afspiller jeg dem bare fra CD/DVD drevet. Billeder som man har taget med en eget digital kamera er der vel ingen problemer med at lægger over på ens Media Center. Hvad må man optage af TV? Der er vel forskel på, om det er en analog tuner eller en digital tuner. |
||
![]() |
||
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
|
Du kan få svar på dine spørgsmål her http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=41&MessageID=107242 Eller benyt google den er næsten altid informativ! Det virker næsten som du ikke har gjort dig den ulejlighed og søge lidt rundt først inden du spøger om ret overordnede ting.' -Psudo |
||
![]() |
||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
|
OK. Jeg er også mest i tvivl om tv tuner kortet. Skal jeg bare købe dette: http://www.twinhan.com/product_cable_2.asp så kan jeg se de digitale kanaler på TDC kabel TV? Jeg skal bare smartcard hos TDC. Nu kører denne tv tuner mpeg-2, men er det ikke noget med, at der kommer nye selector som undersøtter mpeg-4? |
||
![]() |
||
Pimmel ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
|
Hej nph12 Hvis du tænker på at samle en HTPC, så skal du have en LCD skærm. Herved kan du bruge opløsningen fra pc'en optimalt, ved at køre fra DVI udgangen på dit grafikkort til DVI indgangen på din LCD skærm. Glem det med 50 Hz fjernsyn, det er ikke godt nok. Hvis du alligevel tænker på at købe eller samle en HTPC, så kan du prøve at kigge på min hjemmeside www.schemel.dk da jeg har en Media PC / HTPC til salg. Der henvises også til andre programmer du kan bruge istedet for Microsoft Media Center Edition. Mediaportal (Gratis) er det ene og GBPVR (gratis) er det andet stykke software. Microsoft Media Center Edition og Mediaportal optager i filformatet DVR-MS GBPVR optager direkte i MPEG format (Vil jeg anbefale) Hvis du ønsker noget hjælp omkring opsætning af software, så skriv i gæstebog. |
||
![]() |
||
lunge ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 427 |
![]() |
|
Det synes jeg er noget underligt noget at skrive. Enhver har da lov til at spørge om hvad som helst uden at have undersøgt noget som helst i forvejen. Der er ingen der tvinger dig til at svare. |
||
Venlig hilsen
Jan |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, jeg kan kun give dig ret. Jeg synes også det var noget underligt at skrive. Lad os nu det ligge.... |
||
![]() |
||
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
|
Jeg syntes nu reelt det er fint nok at stille en smule krav til at folk selv benytter lidt tid på at læse tingene igennem. Personligt abonnerer jeg på alle indlæg i gruppen, og 9/10 er faktisk ting som folk kunne have fundet ud af ved at bruge 5 min på at læse bare et par få tråde. Resultatet er at dem der kan svare på spørgsmålene (og de mere avancerede) ikke gider....for mig betyder det ihvertfald at jeg på et eller andet tidspunkt opgiver den abonnering. Mvh Brian |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har købt følgende: Hauppauge WinTV-PVR-150MCE Kit (med Microsoft fjernbetjening) Microsoft Remote Keyboard MCE DK - OEM Jeg køber Windows XP Home med Mediaportal, men kan ikke få fjernbetjeningen og keyboardet til at virke. Windows kan ikke finde den software som skal bruges til at installere infrarød enhenden (ehome). Er der nogen som kender løsningen på dette? Jeg overvejer at købe Microsoft Media Center, men ved ikke om jeg har forstået det rigtigt. Er Microsoft Media Center et operativsystem eller skal man have installeret Windows før at MCE kan køre? |
||
![]() |
||
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
|
nph12: Media Center er en speciel WinXP release, ligesom Home og Pro er det - dvs. du kan ikke (ihvertfald ikke lovligt eller nemt) installere MCE på en alm. XP. Så MCE køber man som et specifikt styresystem. Mvh Brian |
||
![]() |
||
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
|
Helt enig. Netop på dette emne har der været MANGE tråde, så der skulle gerne være en del hjælp at hente i de "gamle" indlæg. Diskussionen går jo godtnok hele tiden, da der hele tiden kommer nyt hardware, men så meget sker der heller ikke på den front i løbet af et par uger/måneder... Brug søgefunktionen, den virker faktisk |
||
||
![]() |
|
OK. Så MCE er et styresystem (som ikke behøver Windows for at køre, da det er et styresystem). Grunden til at jeg spørger er, at jeg overvejer at købe MCE og skulle bare vide, om jeg kan få det hele til at køre med MCE (så vil jeg formatere harddisken og installere MCE) |
||
![]() |
||
![]() |
|
nph12: Ja - MCE er et styresystem - i princippet er det en mellemting imellem XP Home og XP Pro, og den er ikke anderledes, ud over Media Center ligger installeret derpå... Mvh Brian |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |