recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet og ZyXEL routere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet og ZyXEL routere

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox Duet og ZyXEL routere
    Sendt: 19-Maj-2008 kl. 10:06

Nu er tiden vist inde til at starte en ny tråd om dette emne.

Logitech har et problem med ZyXEL routere - og de er klar over det. Der ligger en bug report på det og der ligger en større tråd om problemet med at controlleren mister forbindelse i deres forum.

Er der nogle af jer andre der har samme problemer ? Hvis ja har I så evt. mulighed for at leget lidt med konfiguratioen på routeren ? I denne tråd står der noget omkring en D-Link router hvor man efter at have slået QoS fra har fået en stabil forbindelse.

Min router en en ZyXel P-2602Hw-D1A fra Cybercity som jeg desværre ikke har PW til da den er special konfigureret.

PS. jeg tror at det er en konfiguration på routeren der driller det trådløse. For det er flere brugere (bl.a sidste indlæg i bug reporten) der fortæller at hvis man tilslutter et wireless AP til routeren og lader Controlleren forbinde til den at den kører.

Redigeret af kim.t - 19-Maj-2008 kl. 10:09
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 10:53

Jeg har en Zyxel Prestige 660HW-61, ligeledes fra cybercity, og har også problemer med "connectivity", mest på controlleren.

Jeg har password til routeren, og der er ikke noget QoS slået til. Ville have prøvet med statiske IP-adresser, men tror ikke det kan gøres på den router (kan ihvertfald ikke se hvor).

Det skal lige siges at jeg faktisk også med mine laptops (før Duet) en gang imellem oplever at miste forbindelsen efter standby eller hibernate. Men det er ikke ret tit det sker. Dvs. jeg som regel godt kan få reetableret forbindelse.

I weekenden har det været helt tosset, når jeg har tændt for Duet, endte det med at alt mistede forbindelse til routeren laptops inklusive, så var der ikke andet for end at resette routeren og prøve igen.

/Letten

Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 11:35

Hej kim.t

Jeg er med på tråden

Jeg oplever nøjagtig de samme problemer som dig.

Jeg har også en ZyXel P-2602Hw-D1A fra Cybercity. Jeg har password til den, den kører med en ældre firmware version. Jeg er sikker på, at CyberCity gerne vil opdateres firmwaren, hvis jeg ringer til dem, men jeg har læst i forum, at dette heller ikke løste problemet.

Jeg har brugt en del tid på Slimdevices Forum på at teste og beskrive fejlene, men har opgivet, da jeg ikke syntes, at der var nok respons eller fremgang på problemet.

Nu har jeg bare vænnet mig til, at genstarte Controlleren og slavisk downloade og installere de daglige updates

Med venlig hilsen

Alex Jørgensen

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 12:11

Hej Alex,

jeg har fået Cybercity til at opdatere FW på min, men det hjalp ikke. I første omgang så det ud som om det gjorde (det er det som udvikleren (Richard) ref. til i bug reporten - jeg har haft direkte kontakt til ham).

Det burde da kunne lade sig gøre at finde ud af noget omkring den opsætning så vi kan komme til at køre. Alternativt er vel at sende hele opsætningen af routeren til Logitech - de har jo samme router som de ikke kan finde fejl på.

Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 12:23

Hej Kim

Jeg har også været i dialog med Richard Titmuss.

Hvis vi kan komme i direkte med Richard igen vil jeg gerne bidrage med routerkonfiguration og test.

Der findes vist både en P-2602HW-D1A og en P-2602HWL-D1A, kender ikke forskellen.

Jeg tror ikke, at der er noget i routerkonfigurationen (f.eks. WLAN Power Management, QoS), der kan ændres. Jeg kører indtil videre uden Security og QoS

Redigeret af @lex - 19-Maj-2008 kl. 12:25
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 12:28

Nu ved jeg af gode grunde ikke om man kan hive konfiguratione ud af routeren eller om det skal gøres manuelt ved at notere alle opsætrningerne - men om ikke andet er det vel bare at skrive til ham på den e-mail adresse der står øverst i bug reporten med "Duet / ZyXEL" i emnefeltet.

Jeg startede i sin tid med at sende ham en PM til ham, men han ville helere have dem på mails.

Redigeret af kim.t - 19-Maj-2008 kl. 12:44
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 12:31

Jeg kan evt. hjælpe med oplysninger fra min 660HW-61, hvis han måtte være interesseret i det.

/Letten

Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 09:25

Jeg har i går aftes selv forsøgt at opdatere routeren med ny firmware (P-2602HWL-D1A), men nu virker mit Internet og telefoni ikke længere , så jeg må lige have Cybercity til at hjælpe.

Det er muligt at gemme konfigurationsfilen, så når jeg lige kommer op at køre igen vil jeg sende en e-mail med konfigurationsfilen til Richard Titmuss.

Med venlig hilsen

Alex Jørgensen

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 19:50

Jeg melder mig ind i kampen, har ZyXEL 2602HW-D1A med FW TI AR7 07.00.02.00 - ved ikk om det er den nyeste men det fungere åbenbart mere eller mindre af den grund.

Jeg kan ikk bliver helt klar hvad det er som ikk spiller rigtig sammen Routeren, om det er min Reciver eller Controller - begge kører trådløs. Men nu har jeg pt hentet min D-Link DWL-1000AP+ ind fra skuret og kører dens trådløse net med WEP. Her på sidder (LAN) også min NAS/Synology 107+ og INDTIL videre spiller det hele, det eneste jeg ikk slukker eller sætter på Standby er min Reciver - og så "spiller" det faktisk.

Håber meget på det SNART får løs det problem, "hvor svært kan være....."

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 10:07

Hej,

Jeg har bemærket nogle netværksproblemer på min Laptop som kører SC, den kobler normalt også op wireless. En gang i timen kommer der en DHCP-fejl (id 1002 og 1003). Det er noget med at DHCP-serveren (i ZyXEL-routeren) ikke svarer/ eller ikke vil forny IP Lease.

http://technet2.microsoft.com/windowsserver2008/en/library/8 199eb56-2631-4428-b4f7-7ca49baec7121033.mspx

http://technet2.microsoft.com/windowsserver2008/en/library/3 1044678-dde7-489b-a5c4-18c5670a86721033.mspx

Det passer lige med at musikken afbrydes på det tidspunkt!

Jeg har så prøvet at sætte serverens MAC-adresse ind i den statiske DHCP-liste, så den altid får samme IP. Men det ændrer ikke på at DHCP-klienten får en fejl med mellemrum fordi den spørger stadig DHCP-serveren.

For det første er det lidt upraktisk at DHCP-klienten (i Vista) i det hele taget skal spørge DHCP-serveren så tit når dens Lease er tre dage fra udløb. For det andet bør det jo ikke medføre afbrud i streamingen, idet den jo bare prøver igen senere.

Hvis min Laptop har de problemer med DHCP'en er det vel ikke anderledes for squeezbox reciever og controller.

En anden observation: i ZyXEL, under Wireless security, kan jeg se at der er en "Idle timeout", som lukker for en wireless forbindelse hvis den er ubrugt i et antal sekuner den er sat til (min stod til 3600  maks. er 9999). Det kunne måske også forklare nogle af de "mistede" forbindelser når reciever eller kontroller står ubrugte en tid.

Jeg tror mere og mere på at ZyXEL har et problem med deres DHCP-implementering.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 10:18

3600 sek er jo 1 time, min smider forbindelsen meget hurtigere - nok nærmere 10-15min.

Har du prøvet at give den fast IP via det værktøj som der linkes til flere steder i deres forum ?

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2008 kl. 10:26

Du kunne ikke komme ind og se vel?, måske den står til 1200 sek. hos dig

Nej, dels er jeg lidt forsigtig med at rode med disse "uautoriserede" plugins, dels hjælper det vel ikke medmindre jeg slår DHCP fra i routeren og så skal jeg vel rundt på alle mine enheder og sætte en statisk adresse ind før de virker.

Hmmmm. det er måske mest overskueligt at prøve det med min laptop, hvis det er samme problem den har med routeren gør det vel igen forskel. Og det er lidt nemmere for mig at bevæge mig rundt i windows.

Jeg er ikke hjemme i weekenden, så der går desværre nok lidt tid før jeg får set på det igen.

Har du kontrolleret din server om den har DHCP-problemer ift. routeren?

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu