recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus eee Box 204/206 erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsus eee Box 204/206 erfaringer

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Emne: Asus eee Box 204/206 erfaringer
    Sendt: 20-Marts-2009 kl. 12:09
Da der lige er dumpet en Asus eee Box 204 ind ad døren, har jeg oprettet denne tråd, hvor jeg og forhåbentlig andre vil dele erfaringer med Boxen.

Grunden til at jeg ikke har inkluderet B202 modellen er, at den er ikke har det indbyggede ATI HD3400 og dermed vil afspilnings mulighederne være meget forskellige.

Jeg skal bruge Boxen som frontend til Mediaportal, hvor min eksisterende pc bliver forfremmet til udelukkende backend. Denne backend bliver så måske senere udskiftet med noget ny, mere strømbesparende hardware.

Når BlueRay drevene kommer ned i pris forventer jeg også at købe et sådant, men det må vente til senere.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 12:42
Hvordan kører den så? Har du fået testet HD osv af?
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 12:47
Rolig nu 

Jeg har lige fået den ind ad døre, sidder hjemme og passer mit 'andet' arbejde.

Men jeg kunne da ikke dy mig, så den er sluttet til mit PX80 med HDMI og er ved at starte op. Der kører noget Ghost lige for tiden.

Man kan godt høre en smule blæser, men man skal helt ned til den.

Der medfølger desuden et lækkert lille tastatur, en standard mus og én af de grimmeste fjernbetjeninger, jeg nogensinde har set

Og det hele kører desværre på diverse dongles....Det er en ommer Asus, når nu boxen har indbygget Bluetooth.

Jeg skal nok vende tilbage, når jeg har afprøvet nogle af de HD samples der ligger rundt omkring på nettet.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 13:06

:) ok ja du må lige droppe arbejde hehe

 

Spændende at høre hvad du synes om den, hvor har du købt den?

Lige et spørgsmål, den har jo ikke noget dvd drev, men kan man over trådløs netværk f.eks sætte en dvd i sin stationære pc og så streame ind til Asus eee box i stuen?

Til top
finnbrodersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Da der lige er dumpet en Asus eee Box 204 ind ad døren, har jeg oprettet denne tråd, hvor jeg og forhåbentlig andre vil dele erfaringer med Boxen.

Grunden til at jeg ikke har inkluderet B202 modellen er, at den er ikke har det indbyggede ATI HD3400 og dermed vil afspilnings mulighederne være meget forskellige.

Jeg skal bruge Boxen som frontend til Mediaportal, hvor min eksisterende pc bliver forfremmet til udelukkende backend. Denne backend bliver så måske senere udskiftet med noget ny, mere strømbesparende hardware.

Når BlueRay drevene kommer ned i pris forventer jeg også at købe et sådant, men det må vente til senere.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
 
Super initiativ, jeg overvejer præcis det samme setup til min PX80'er. Altså en B204 som mediaplayer
med en backend PC som "server".
 
Én ting du meget gerne må teste, hvis du på nogen måde kan: ASUS skriver selv at B204 max
supporterer H.264 med 15mbit/s. Da H.264 standarden og mange af de nye video kameraer
optager i 24mbit, ja så er ASUS påståede begrænsning ikke så god.
 
 
ps hvor købte du B204'eren ?
 


Redigeret af finnbrodersen - 20-Marts-2009 kl. 13:49
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af bakkers bakkers skrev:

Spændende at høre hvad du synes om den, hvor har du købt den?

Lige et spørgsmål, den har jo ikke noget dvd drev, men kan man over trådløs netværk f.eks sætte en dvd i sin stationære pc og så streame ind til Asus eee box i stuen?



Jeg har købt den hos linuxshoppen.dk

Jeg er ikke bekendt med nogle løsninger, hvor man kan sætte en DVD i en server og så streame til Asus Box'en, men jeg regner med at de få DVD'er jeg har skal rippes over på min server og så kan de streames derfra.

Ellers kan man jo bare investere i et usb DVD drev, og så koble det på en af de to usbporte der er på forsiden.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af finnbrodersen finnbrodersen skrev:


Én ting du meget gerne må teste, hvis du på nogen måde kan: ASUS skriver selv at B204 max
supporterer H.264 med 15mbit/s. Da H.264 standarden og mange af de nye video kameraer
optager i 24mbit, ja så er ASUS påståede begrænsning ikke så god.
 


Jeg har ikke adgang til nogen H.264 film med en så høj bitrate (eller nogen andre H.264 film eller andre formater for den sags skyld).

Men har I nogle film, I gerne vil have testet, så send mig et link, så skal jeg forsøge at teste efter bedste evne.

Jeg forventer også at købe et ny pakke codec's, er der nogen gode erfaringer, f.eks. PowerDVD? Det skal fungere 100% med ATI og Mediaportal, eller er det jo ikke så heldigt

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 14:42
Du kan hente trailer her i Full HD til at afprøve.

http://www.demo-world.eu/trailers/high-definition-trailers.p hp

Men tror stærkt på at den kan klare det. :(

Redigeret af vacDK - 20-Marts-2009 kl. 14:43
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Du kan hente trailer her i Full HD til at afprøve.

http://www.demo-world.eu/trailers/high-definition-trailers.p hp

Men tror stærkt på at den kan klare det. :(


Eller håber. Jeg så også at shg, har b206'eren på lager nu. Jeg venter også med spænding på diverse tests. Jeg regner med at købe en 204 da den har BT.
Streaming fra en anden windows pc DVD/BR drev skulle vel ikke være noget problem? Bare del del over netværket og indtast stien i VLC f.eks...
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 10:22
Lige et par interesante betragtninger. Jeg kunne ikke vente og ville lige se hvordan H.264 klarer sig på en 2.66GHz core2Duo. Jeg brugte VLC, som desævrre ikke er istand til at anvende mere end en core, jeg kan ikke blive klog på om det skylde codec eller vlc, men det virker i al fald ikke. På dette screen shot, hvor jeg kører en H.264 fil med ca 20Mb/s (hd_other_panasonic_alaska_in_the_summer.m2ts) ses det tydeligt at processoren er i knæ og at der kommer frame udfald - og det ses også tydeligt på outputtet.


Jeg har ingen hard H.264 decoding i min GPU, som der findes i b204/6 boksen, men det fortæller bare at en 386 CPU ikke er skabt til video decoding - Jeg glæder mig til at se hvordan Ati kredsen håndterer det, og hvad cpu load for den lille atom er, under en +20Mbit/s H.264 afspilning.

Jeg ville også gerne se noget video dekoding, som ikke er HW supporteret i Ati chippen. F.eks. DivX hvilket min CPU overhovedet ikke sveder over. Mon ikke atomen klarer opgaven også. Her ses et eksempel på min 2.66 GHz core2duo:



Update: Jeg fandt en simpel indstilling, som kan ændre CPU kravene ved H.264 decodning. Jeg er ikke sikker på hvad det betyder - måske nogle kloge hjerner herinde ved det? Men se herunder, det giver ca 50% CPU brug og ingen lost frames:




Redigeret af antilles - 21-Marts-2009 kl. 11:16
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 14:31
Jeg følger også lige med i tråden her. Har nemlig på
sigt samme plan som Badsted forudsat at B204/206 kan
afspille HD tilfredsstillende.
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2008
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Du kan hente trailer her i Full HD til at afprøve.

http://www.demo-world.eu/trailers/high-definition-trailers.p hp

Men tror stærkt på at den kan klare det. :(



Lækker link du smider her.. Kendte jeg sgu ikke til 
Blvier elelrs fedt med feeback fra jer som tester den EeebOx.. Hvis pisset virker fortryder jeg lidt.. Har lige selv samlet en HTPC..


Redigeret af - Dark Nebula - - 21-Marts-2009 kl. 14:58
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu