recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Til jer som har Pioneer 5090H.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTil jer som har Pioneer 5090H.

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Emne: Til jer som har Pioneer 5090H.
    Sendt: 07-Maj-2009 kl. 15:46
Nu har jeg brug for jeres hjælp,jeg får en del støj eller uro i billedet på mit Pio 5090H,det kommer når den står på 2 100 Hz i Drive Modalitet,det gælder for analogtuner og DTT digtaltuner i tv'et og hdboxen via scartkabel,hvis jeg så sætter den på et  75 Hz,så er der ingen problemer,når den står på 2 100 Hz,så der ikke noget galt,når jeg ser på HDboxen via hdmi elle blu-ray igennem surround receiver.Har selvfølgelig ringet til Pioneer Danmark,han kunne ikke forstå det som jeg har beskrevet her,ingen brugbar svar det eneste han sagde var,at jeg skulle prøve et andet scartkabel eller anden box,ja god dav du,det er nok ikke der problemet er,når det også er med den analogtuner og DTT/digtaltuner i tv'et,som han sagde var jeg da selvfølgelig velkommen til at skrive en mail til dem,det vil jeg da ogå gøre,men forventer ikke meget af deres support,jeg vil godt lige høre om der er andre,som oplever det samme på deres Pio 5090H,ellers kunne det måske godt være en fejl i mit tv,ikke en rar tanke,når man lige har fået det kalibreret.
Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 16:36

Kan du ikke beskrive støjen noget nærmere ? hopper billedet ? skygger ? eller hvordan ?

Jeg kører 75 Hz på mit, synes ikke 100 Hz ser godt ud på alm tv signal det bliver meget hakkeret synes jeg.

Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af askov askov skrev:

Kan du ikke beskrive støjen noget nærmere ? hopper billedet ? skygger ? eller hvordan ?

Jeg kører 75 Hz på mit, synes ikke 100 Hz ser godt ud på alm tv signal det bliver meget hakkeret synes jeg.

Hej askov,Det er lidt svært,jeg prøver,billedet bliver lidt utydeligt,når det bevæger sig til en af siderne,kan godt komme med lidt hakkeri,så er det ligsom billedet pulsere med mørke områder,især i det lyse 1 til 2 sek(ser ud som der er en dårlig forbindelse)det foregår jævnligt.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 17:42
Har du placeret de medleveret ferritkerner på de rigtige kabler?

Det kan på forunderlig vis godt fjerne støj på den analoge tuner. Jeg oplevede det med mit eget og troede at det var løgn.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 18:21

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Har du placeret de medleveret ferritkerner på de rigtige kabler?

Det kan på forunderlig vis godt fjerne støj på den analoge tuner. Jeg oplevede det med mit eget og troede at det var løgn.

Ja det har jeg.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Nu har jeg brug for jeres hjælp,jeg får en del støj eller uro i billedet på mit Pio 5090H,det kommer når den står på 2 100 Hz i Drive Modalitet,det gælder for analogtuner og DTT digtaltuner i tv'et og hdboxen via scartkabel,hvis jeg så sætter den på et  75 Hz,så er der ingen problemer,når den står på 2 100 Hz,så der ikke noget galt,når jeg ser på HDboxen via hdmi elle blu-ray igennem surround receiver.Har selvfølgelig ringet til Pioneer Danmark,han kunne ikke forstå det som jeg har beskrevet her,ingen brugbar svar det eneste han sagde var,at jeg skulle prøve et andet scartkabel eller anden box,ja god dav du,det er nok ikke der problemet er,når det også er med den analogtuner og DTT/digtaltuner i tv'et,som han sagde var jeg da selvfølgelig velkommen til at skrive en mail til dem,det vil jeg da ogå gøre,men forventer ikke meget af deres support,jeg vil godt lige høre om der er andre,som oplever det samme på deres Pio 5090H,ellers kunne det måske godt være en fejl i mit tv,ikke en rar tanke,når man lige har fået det kalibreret.

Jo du kan faktisk forvente en rigtig god service fra Pioneer - måske ikke af en tilfældig person i i deres Supportfunktion - men ellers kan du for vente service.

Jeg ved ikke lige hvor, for jeg har aldrig haft brug for det, men på deres hjemmeside kan du fejlmelde dit tv, og Pioneer sender faktisk ret hurtigt en tekniker hjem til dig

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo du kan faktisk forvente en rigtig god service fra Pioneer - måske ikke af en tilfældig person i i deres Supportfunktion - men ellers kan du for vente service.

Jeg ved ikke lige hvor, for jeg har aldrig haft brug for det, men på deres hjemmeside kan du fejlmelde dit tv, og Pioneer sender faktisk ret hurtigt en tekniker hjem til dig

Hej Hother,nej det fandt jeg ud af,men man må da forvente at når man spørge en supporter,at når den står på 2 i Drive Modalitet at de ved at det er 100 Hz,okay vil det sige at hvis jeg fejlmelder,så kommer der en tekniker hjem til mig,så jeg kan vise ham fænomenet?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo du kan faktisk forvente en rigtig god service fra Pioneer - måske ikke af en tilfældig person i i deres Supportfunktion - men ellers kan du for vente service.

Jeg ved ikke lige hvor, for jeg har aldrig haft brug for det, men på deres hjemmeside kan du fejlmelde dit tv, og Pioneer sender faktisk ret hurtigt en tekniker hjem til dig

Hej Hother,nej det fandt jeg ud af,men man må da forvente at når man spørge en supporter,at når den står på 2 i Drive Modalitet at de ved at det er 100 Hz,okay vil det sige at hvis jeg fejlmelder,så kommer der en tekniker hjem til mig,så jeg kan vise ham fænomenet?

Lad mig sige det på den måde, at jeg ikke har kunnet genskabe dit problem på mit 500M. Og hvis du skriver til Pioneer, at du Har prøvet alt, men har problemer med dit billede, og ikke har kunne få hjælp fra deres support - ja så tror jeg de kommer 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 09:21
Nu er der blevet sendt en mail til dem,så må jeg se hvad svar jeg får denne gang,sad så lidt film igår aftes, både på blu-ray og HDboxen,der er overhovedet ikke skygge af det støj eller uro i billedet,billedet stod perfekt,eftersom jeg ikke har set så meget endnu,har den kalibrering virklig gjort noget.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Nu er der blevet sendt en mail til dem,så må jeg se hvad svar jeg får denne gang,sad så lidt film igår aftes, både på blu-ray og HDboxen,der er overhovedet ikke skygge af det støj eller uro i billedet,billedet stod perfekt,eftersom jeg ikke har set så meget endnu,har den kalibrering virklig gjort noget.

Jamen det lyder jo super. Husk at man kan have verdens bedste tv, få det indstillet perfekt, men med dårligt kildemateriale - ja så vil billedet stadigt være dårligt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Nu er der blevet sendt en mail til dem,så må jeg se hvad svar jeg får denne gang,sad så lidt film igår aftes, både på blu-ray og HDboxen,der er overhovedet ikke skygge af det støj eller uro i billedet,billedet stod perfekt,eftersom jeg ikke har set så meget endnu,har den kalibrering virklig gjort noget.

Jamen det lyder jo super. Husk at man kan have verdens bedste tv, få det indstillet perfekt, men med dårligt kildemateriale - ja så vil billedet stadigt være dårligt

Det har du ret i.

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 10:26

Har du prøvet at sætte

HOME MENU/SETUP/PICTURE/PRO ADJUST/PURECINEMA/FILM MODE = OFF

 for tunerne og set-top boxens SCART-indgang?

Nogen forskel - evt. testet med begger DRIVE MODE indstillinger?

 



Redigeret af bantam - 08-Maj-2009 kl. 10:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu