|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Thomas8 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() Sendt: 05-September-2010 kl. 21:22 |
Hejsa til alle.
Jeg skal snart til at købe en NAS. Jeg skal bruge den til sonos (flac musik), Samsung tv 46c8705 (streame film), billeder samt dokumenter. Jeg har kikket lidt på 411+ fra Synology. Den skal være meget bruger venlig. Den skal have mulighed for at slukke scheduleret, evt med Wake On Lan. Den skal have mulighed for udvidelse af HD plads ved tilkobling af enhed. Er der nogle af jer som har erfaring med denne eller vil anbefalde en anden model. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jeg selv har en ds1010+ som jeg er vældigt godt tilfreds med.. den du har kig på er en lækker NAS, så det er bare at få fundet nogle gode solide harddiske at smide i
![]() Jeg selv har sådan nogle i http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=525082 5 års garanti prisen er også lidt derefter.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
Hej,
Kan kun anbefale synology DS411+ og WD2002FYPS diskene. Jeg har selv dette setup. Er meget tilfreds. Hastigheden på 411+ er så godt som lig med DS1010+. Der kan dog kun sidde 4 diske i 411+'eren. Mennnnnn ca. 6 TB i RAID5 er vel ok :-)
Mvh. Torben
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
Hvor har du købt den? Har selv kigget lidt på den, men synes snart ikke den er på lager nogen steder og indtil videre står prisen på dem snart oppe omkring 5k og så kan man jo lige så godt bare købe en 1010+. Regner dog nok med ellers at nøjes enten med en 410 eller 710+ |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Thomas8 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
Vil det være en fordel at købe en ds1010 istedet?
Kan man godt starte med f.eks 2 diske og så på et senere tidpunkt at øge antal diske?
Dvs, kan man f.eks køre RAID x for så at ændre det til RAID y når man får flere diske uden at det går ud over ens data?
|
|
![]() |
|
![]() |
tjaeh eneste fordel vil jeg vurdere er at den har plads til en disk mere.. også 2 lan.. men det er vist de færreste som har brug for det... men nogle steder er prisforskellen ikke så stor de 2 imellem.
du kan altid udvide dit raid opad med flere diske uden det koster dig data, sådan du kan starte med 2 diske også efterhånden som pladsen begynder at blive trang.. bare husk at det først er i raid med feks 4 harddiske du får de rigtigt hurtigere overførselshastigheder.. med de rigtige harddiske er det nok ikke så meget i forskel.. men hele systemets måde at udnytte bidder af alle diske giver noget på toppen.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
Hej igen, Tjaaaa - hvad fik mig til at skifte. Jeg var ikke tilfreds med samsung diskene og bed derfor i det sure æble. Må sige at de WD RE4 er super gode. Dem er jeg glade for. Desuden er der jo også 5 års garanti på dem. Har startet med 2 stk. Så ser jeg om prisen falder lidt :-)
Men jeg har fundet ud at de rigtige diske er værd at bruge. Som jeg så en skrev : man kan godt ofre 4000 - 5000 på en NAS med diskene som man skal gemme sine data på spare man.
Jeg købte min 411+ hos midt data for ca. 4200 incl. porto.
Mvh. Torben
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen,
Jeg forstår ikke helt det du skriver. Kan du uddybe: med de rigtige harddiske er det nok ikke så meget i forskel.. men hele systemets måde at udnytte bidder af alle diske giver noget på toppen. |
|
![]() |
|
![]() |
En NAS ydeevne afhænger naturligvis af hvor hurtigt den kan hente dataen fra sit lager (harddisk) derfor spiller harddiskens ydeevne og cache ind.. en god disk med en god ydeevne har derfor bedre forudsætninger for at følge med som "alenedisk" op imod et raidsetup.. i et raidsetup spredes alt data i små pakker ud over feks 4 diske og NAS kan derfor hente en bid af en fil fra 4 diske.. og det kan den typisk gøre hurtigere i et raidsetup da det jo som oftest er selve harddisken som er flaskehalsen og ikke NAS og dennes interne datatransportlinier.
Så derfor en NAS med gode diske og et raid 5 setup eller lignende med feks 4 diske vil give en bedre read/write performance end den samme disk alene.
Sådan har jeg ihvertfald forstået det, hvis der er nogle som er klogere er de velkommen til at komme på banen med en bedre forklaring
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har læst om flere på synology´s forum som syntes de har oplevet en bedre performance på deres NAS efter system 3.. pt kører jeg system 2.3 på min ds1010+ men jeg har faktisk opgraderet til system 3 på min ds409+ og her syntes jeg systemet virker rigtigt lækkert.. men da jeg kun bruger min ds409+ til backup har jeg ikke rigtigt lige fået lavet nogle tests på om jeg syntes den er blevet mærkbart hurtigere i read/write.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har SHG "tilbud" på WD RE4 diskene - 1603 pr. stk. Nu bestiller jeg 2 mere. Så er der vist plads nok :-) Så må jeg se om jeg kan finde nogle ok 2TB diske til 409+'eren - den bruges til backup. Hvad har du i din Renè ?
Mvh. Torben
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |