recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang 3D på tv fra Mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ang 3D på tv fra Mediecenter

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ang 3D på tv fra Mediecenter
    Sendt: 05-Maj-2012 kl. 20:23
Fruen og jeg herhjemme har anskaffet os et UE55ES8005 tv.

Mit Mediecenter består af et ati hd5450 grafikkort sammen med en i7 920 processor og et Plextor blu-ray drev, så kræfterne er ikke problemet.

Hvis jeg henter 3D klip på nettet, så virker de fint med mit gamle grafikkort, gætter kraftigt på det er fordi det H-SBS klip jeg har fundet.

Nu til spørgsmålene.

Har så haft lånt en 3D blu-ray film for at prøve lave lidt test og afspiller det via PowerDVD 12. Filmen går fint i gang og vises også i 3D, men tv'et kan ikke finde ud af det? Så gætter på jeg skal opdatere til en 6xxx serie eller noget fra Nvidia? Så fald, hvilket i en billig prisklasse og gerne passiv kølet kan anbefales? Om det er lowprofile eller ej er ligegyldigt.

Næste "problem", har en Denon AVR-2310 reciever, som jo kun er hdmi 1.3a og selvom den har passthrough så virker det ikke med 3D, hverken fra mediecenter eller ps3.

Kan jeg klare mig med et dvi-hdmi kabel til skærmen og så et hdmi kabel til reciever til lyden, så jeg ikke mister HD-lyd? Eller hedder den simpelthen ny reciever eller lydkort?

Lavede en hurtig test med min bærbar, som har et ati hd5650 grafikkort, direkte i tv, der fandt den ud af 3D uden problemer, dog selvfølgelig kun med lyd ud af tv.

Håber på hjælp, så jeg kan overtale fruen til at investerer i nogle 3D film også.


 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 21:18
selvom der er "passthrough" på din receiver, så får du jo stadig lyden fra HDMI, så opløsning og framerate skal jo stadig passe med noget din receiver kender. Så det er enten ikke HD lyd eller en ny receiver.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

selvom der er "passthrough" på din receiver, så får du jo stadig lyden fra HDMI, så opløsning og framerate skal jo stadig passe med noget din receiver kender. Så det er enten ikke HD lyd eller en ny receiver.


Øv øv det var det jeg frygtede Ouch

Utroligt, man skal skifte ud hvis man vil bevare det hele. Dead Nå men må i gang med overtale fruen så og ellers undvære HD-lyden på 3D indtil finanserne er i orden til en ny reciever. Eller også må jeg i gang med at kigge efter et lydkort til HD-lyd, som vil være noget billigere end en ny reciever.

Nogle idéer til sådan et?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 23:46
Hvis det her

Auzentech X-FI HOMETHEATER HD

er det eneste som kan klare det, så det vidst ligegyldigt. 

Redigeret af JordanDK - 05-Maj-2012 kl. 23:48
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 09:05
men er du i så fald ikke lige vidt? - hvis du alligvel kører HDMI ind i receiveren? - Personligt, så bruger jeg ikke selv 3D, men hvis det endelig var, så tror jeg at jeg ville køre optisk ind i receiveren og undvære HD lyden - jeg synes trods alt ikke det gør SÅ stor forskel. Det bliver dog hurtigt noget rod med kabler forskellige steder hen og det kan give rigtigt meget bøvl med lipsync
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Fruen og jeg herhjemme har anskaffet os et UE55ES8005 tv.

Mit Mediecenter består af et ati hd5450 grafikkort sammen med en i7 920 processor og et Plextor blu-ray drev, så kræfterne er ikke problemet.

Hvis jeg henter 3D klip på nettet, så virker de fint med mit gamle grafikkort, gætter kraftigt på det er fordi det H-SBS klip jeg har fundet.

Nu til spørgsmålene.

Har så haft lånt en 3D blu-ray film for at prøve lave lidt test og afspiller det via PowerDVD 12. Filmen går fint i gang og vises også i 3D, men tv'et kan ikke finde ud af det? Så gætter på jeg skal opdatere til en 6xxx serie eller noget fra Nvidia? Så fald, hvilket i en billig prisklasse og gerne passiv kølet kan anbefales? Om det er lowprofile eller ej er ligegyldigt.

Næste "problem", har en Denon AVR-2310 reciever, som jo kun er hdmi 1.3a og selvom den har passthrough så virker det ikke med 3D, hverken fra mediecenter eller ps3.

Kan jeg klare mig med et dvi-hdmi kabel til skærmen og så et hdmi kabel til reciever til lyden, så jeg ikke mister HD-lyd? Eller hedder den simpelthen ny reciever eller lydkort?

Lavede en hurtig test med min bærbar, som har et ati hd5650 grafikkort, direkte i tv, der fandt den ud af 3D uden problemer, dog selvfølgelig kun med lyd ud af tv.

Håber på hjælp, så jeg kan overtale fruen til at investerer i nogle 3D film også.
 

Du skal have et GFX kort der understøtter HDMI 1.4.

Det er der på nuværende tidspunkter 3 der gør, og det er følgende 

ATI 6450 og nyere dog ikke den nye 7 serie endnu

Nvidia GT 430 eller GT 520

Intel Sandy eller Ivy Bridge 

Alle 3 tilbyder løsninger med lyd til AVC via HDMI og billed via HDMI 1.4 til dit TV

Jeg har prøvet alle 3 løsninger og kan kun få løsningen med Intel Sandy bridge til at spille ordendtligt med TMT 5.2 som BD 3D afspiller


Redigeret af jespermart - 06-Maj-2012 kl. 12:53
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Fruen og jeg herhjemme har anskaffet os et UE55ES8005 tv.

Mit Mediecenter består af et ati hd5450 grafikkort sammen med en i7 920 processor og et Plextor blu-ray drev, så kræfterne er ikke problemet.

Hvis jeg henter 3D klip på nettet, så virker de fint med mit gamle grafikkort, gætter kraftigt på det er fordi det H-SBS klip jeg har fundet.

Nu til spørgsmålene.

Har så haft lånt en 3D blu-ray film for at prøve lave lidt test og afspiller det via PowerDVD 12. Filmen går fint i gang og vises også i 3D, men tv'et kan ikke finde ud af det? Så gætter på jeg skal opdatere til en 6xxx serie eller noget fra Nvidia? Så fald, hvilket i en billig prisklasse og gerne passiv kølet kan anbefales? Om det er lowprofile eller ej er ligegyldigt.

Næste "problem", har en Denon AVR-2310 reciever, som jo kun er hdmi 1.3a og selvom den har passthrough så virker det ikke med 3D, hverken fra mediecenter eller ps3.

Kan jeg klare mig med et dvi-hdmi kabel til skærmen og så et hdmi kabel til reciever til lyden, så jeg ikke mister HD-lyd? Eller hedder den simpelthen ny reciever eller lydkort?

Lavede en hurtig test med min bærbar, som har et ati hd5650 grafikkort, direkte i tv, der fandt den ud af 3D uden problemer, dog selvfølgelig kun med lyd ud af tv.

Håber på hjælp, så jeg kan overtale fruen til at investerer i nogle 3D film også.
 

Du skal have et GFX kort der understøtter HDMI 1.4.

Det er der på nuværende tidspunkter 3 der gør, og det er følgende 

ATI 6450 og nyere dog ikke den nye 7 serie endnu

Nvidia GT 430 eller GT 520

Intel Sandy eller Ivy Bridge 

Alle 3 tilbyder løsninger med lyd til AVC via HDMI og billed via HDMI 1.4 til dit TV

Jeg har prøvet alle 3 løsninger og kan kun få løsningen med Intel Sandy bridge til at spille ordendtligt med TMT 5.2 som BD 3D afspiller
 
det er jo forholdsvis ligemeget, da den receiver signalet skal sendes igennem ikke understøtter HDMI 1.4
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 19:34
Tror sgu jeg har fundet løsningen på problemet. Tjek dette her.


HD 5450-5670HD 5750-HD 6310 (E-350)HD 6xxx (E-450, A Series, dGPU)GT 210-240GTS/X 250-GT(X) 430-460/520-560GTX 465/570-Intel HD Graphics (Celeron/Pentium SNB)Intel HD Graphics 2k/3k (Core i3/i5/i7 SNB)
MVC hardware decodeNoYesNoYesYesNoYesYesYesYes
HDMI 1.4a 3D (Frame packing)YesYes-YesYesYesYesYesNoYes
HD audio via HDMI 1.3 AVR + Frame packing (HDMI + DVI)NoNo-NoYes (LPCM only)NoYesYes (LPCM only)-Yes
HD audio in Frame packing via HDMI 1.4a AVRYesYes-YesYes (LPCM only)NoYesYes (LPCM only)-Yes

Dvs som jeg ser det, understøtter 430-460 at sende lyden ud til en reciever med 1.3 og køre billedet via dvi.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:02
[/QUOTE]
 
det er jo forholdsvis ligemeget, da den receiver signalet skal sendes igennem ikke understøtter HDMI 1.4
[/QUOTE]

Det er jo det der er finessen med en af de tre løsninger jeg skitserede, der bruger man jo netop ikke recieveren til passthrough.


Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:


Det er jo det der er finessen med en af de tre løsninger jeg skitserede, der bruger man jo netop ikke recieveren til passthrough.




Så er det som jeg skriver, et dvi kabel til skærm og et til reciever ikke?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:


Det er jo det der er finessen med en af de tre løsninger jeg skitserede, der bruger man jo netop ikke recieveren til passthrough.




Så er det som jeg skriver, et dvi kabel til skærm og et til reciever ikke?

DVI til REcievr HDMI til TV
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:


Det er jo det der er finessen med en af de tre løsninger jeg skitserede, der bruger man jo netop ikke recieveren til passthrough.




Så er det som jeg skriver, et dvi kabel til skærm og et til reciever ikke?

DVI-HDMI konverter til Recievr HDMI til TV
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu