recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af fladskærm - plasma eller lcd??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af fladskærm - plasma eller lcd??

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
K_Warming Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af fladskærm - plasma eller lcd??
    Sendt: 05-Maj-2007 kl. 15:23

Mit hus står færdigt om to mdr., så det er tid til at få min gamle skærm byttet ud men en 'flad' en af slagsen.

En skærmstørrelse på ca. 42 tommer passer ind i min stue. Jeg kan specielt godt lide pioneers design, og havde egenligt set mig varm på en "pdp 427 xd 42". Desuden kan jeg godt lide, at farven sort ser sort ud på pioneers plasma-skærme.

Jeg har dog fået visse forbehold i forhold til at købe plasma, idet: 1) Stuen, som min skærm skal hænge i, er meget lys 2) Jeg har hørt, at plasma-skærme er mindre gode (i relation til lcd), hvis man vil spille fx xbox360 eller PS3. 3) Jeg har læst lidt om 'skygger' og 'orme' herinde, og jeg er selvfølgelig ikke interesseret i, at billedet brænder fast mv.

Så mit spørgsmål er: Vil jeg være bedst tjent med at købe en plasma- eller lcd-skærm? Og i givet tilfælde kan I så anbefale mig nogle konkrete skærme?

Jeg regner med at bruge ca. 15.000 kr. på en skærm, og vil have en skærm, som er 'fremtidssikret' (fx at jeg ikke skal købe eksterne bokse for at få en ordentligt billede)

Tak for jeres hjælp.

K_Warming
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 16:48

Når du skal op i 42" vil jeg anbefale plasma, jeg har ikke selv LCD men da jeg var ude og kigge efter TV sys jeg ikke LCD var optimalt så snart det kom over 32", det betyder selvfølgelig meget hvilke kilde det er på. HD så skide godt ud selvom det var over 32"... Men som sagt det er kun hvad jeg har set i butikker på både SD og HD kilder.

Pioneer laver nogle rigtig lækre skærme efter min mening, hvis jeg havde haft pengene til det havde jeg valgt dem fremfor PX70, som jeg personligt sys kommer lige efter hvad angår billede, men til en væsentlig bedre pris. Men PX70 er altså os en skide god skærm, der er sikker nogen der vil påstå den er bedre en Pioneer's....

Tag ud og kig på sagerne, se dem på lidt forskellige kilder, dem skærm du sys står bedst til en pris du er villig til at betale er det rigtige valg. Det kræver selvfølgelig at butikkerne har kalibreret alle skærmene lige godt.

Både Pioneer & Panasonic kommer iøvrigt snart med nogle nye plasma'er, tror godt det kan betale sig lige at vente og se hvordan de bliver hvad angår pris og kvalitet. Det kan os betyde pris fald på de gamle modeller når der kommer nye jo.

Redigeret af hyldig87 - 05-Maj-2007 kl. 16:52
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 16:52

Tak for svaret. Det lyder rigtig spændende med de nye modeller. Ved nogen noget om forbedringer i disse nye modeller i forhold til de 'ældre'/nuværende modeller? Både hvad angår specifikationer og pris?

Hvad angår mine betænkeligheder, vil der så ikke være meget genskær i en plasma, som er placeret i et meget lyst rum?

K_Warming
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af K_Warming K_Warming skrev:

Tak for svaret. Det lyder rigtig spændende med de nye modeller. Ved nogen noget om forbedringer i disse nye modeller i forhold til de 'ældre'/nuværende modeller? Både hvad angår specifikationer og pris?

Hvad angår mine betænkeligheder, vil der så ikke være meget genskær i en plasma, som er placeret i et meget lyst rum?

Jeg vil mene at det os betyder noget hvor lyset kommer fra. Der hvor mit TV står lige nu med et stort lyst vindue på modsatte væg ca. 4m fra skærmen, giver det genskær, det kan jeg ikke løbe fra. Og det ville helt klart være mere optimalt hvis jeg kunne undgå at lyset kom så direkte ind mod skærmen.

Men jeg sys nu ikke det er så meget at det er problem, svært at beskrive hvor meget det er...

Redigeret af hyldig87 - 05-Maj-2007 kl. 17:00
Til top
munken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 17:27
Køb en 42" pana px700... Så for du super billed, god lyd samt en anti-glare coating der mindsker genskær i glasset betydeligt...
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 17:52

Det lyder som en ide. Kan nogle fortælle mig om forskellen på "panasonic px700" og "pioneer pdp 427 xd 42"?? (specifikationer og pris) Evt. et link til en side/artikel, som sammenligner...

Takker

K_Warming
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 18:10
px700 er en god skærm.

427 har en fejl i overfladen, som producenten ikke vil udbedre, så hold dig langt væk fra pioneer.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 18:15
OK. Tak for det. Det er da i hvert fald et afhørende argument for at vælge en panasonic....
K_Warming
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 18:23
Pioneer 427XD er det bedste ever.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 18:25
Hehe fint med mange svar, men kunne jeg evt. få det underbygget med argumenter? Det virker lidt mere overbevisende
K_Warming
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 18:51

Hej.

Nu da du er blevet anbefalet et Panasonic Plasma, så undrer det mig da lidt, at der ikke også er blevet henvist til Recorder.s "Fælleskøb" som kører lige nu.

For medmindre, at skærmen absolut SKAL koste min. 15.000 kr. så får du i fælleskøbet høj kvalitet og ydelse til særdeles rimelige priser.

Dette er nemlig også en ny "Pana" model, men se selv mere her.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22863& PN=1

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1189

Redigeret af Pokerface - 05-Maj-2007 kl. 18:53
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
munken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 21:11

Ja men nu var det fordi han har meget lys i stuen og efterspurgte en skærm der havde LCD fordele medhensyn til genskær... Så hvis du gerne vil have dette og ikke har et sourround anlæg så ville Px700 være et godt valg..

Hvis anti-glare ikke er vigtigt og du har eget soundround system så ville jeg uden tvivl gå med på fælleskøbet..

Pionner er også en mulighed, men der har været en del problemer med at denne skærm lider af forskellige fejl...

Så jeg ville uden tvivl vælge ne panasonic i 42"..

Hvis det var en 50 tommer havde jeg nok valgt en Pioneer da denne har få fejl og nok det bedste billed i den størelse også designmæssigt..

Men i 42" ville jeg vælge pana. Px700 hvis du vil have det anti glare og bedre lyd, ellers px70 på fælleskøbet... 

Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu