Kære brugere af recordere.dk
Jeg har til tide fået at vide jeg er lidt svær at komme i kontakt med inden for de sidste 6-8 ugers tid, her kommer svaret, jeg har splittet min biograf fuldstendigt og startet helt forfra.
Efter at have lavet en hel del flotte biografer for mine kunder, er det vist blevet min tur.
Jeg har længe været ked af min akustik i biografen, og når jeg testede
subwoofere, hoppede konen inden i sofaen i stuen, på trods af en
murstenvæg, 100 mm. isolering og en gasbetonvæg, men nu skulle det
snart være slut med dårlig akustik.
Jeg arbejder sammen med en
af Danmarks dygtigste akustikere om projektet. Samt andre hamrende
dygtige håndværkere ikke at forglemme min fantastiske tålmodige tømmer
og maler
28-06-09 Nye billeder af stuen længere nede.01-07-09 Nyt udstyr i rack skabet længere nede på sidenSå er der lidt billeder efter nedrivningen af den gamle biograf.
Der bliver intet tilbage, undtagen en smule af DVD reolen.
Her er vi ved at bygge nye indervægge.

Skillerummet ved den nye sidevæg.

I mod den gamle lærreds væg.

Lidt forhøjning til den bagerste stole række, der kommer 4 biograf stole.

Der kommer 2 indbygnings Blu-Ray reoler i den nye indervæg.

Så er der kommet en lyddæmpende væg ind imod stuen. Billedet er af tømmeren bagfra

Så kom maleren og fik filt og farve på vægene.

Det store hul ved siden af døren er til racket, slut med ikke at have
plads til al udstyret, hvilket har irriteret mig meget i den gamle
biograf. Hvilket der nok er en del brugere der har bemærket mig sige

vi er ved at bygge en lyskasse rundt ved loftet, hvori der bliver
placeret indbygnings spot, LED lysstrips og lysskilte. De store rør i
loftet er til ventilation.

Så er der lidt billeder af HDMI kablerne, der er Nordost Silverscreen, Supra Lorad, som skærmet strømkabel og lidt RS 232 kabel til fjernstyring af projektoren.

17-04-09 Nye billeder, her er lidt flere billeder.
Maleren er ikke helt færdig, efter forsøg med en del forskellige glans muligheder i malinger , nogle var for sårbare, så prøver vi denne her.

Der er lavet stjerne himmel med 400 stk. fiber med twinkle funktion som styres via fjernbetjening, der er brugt 2 x 200 stk. fiber samt 2 stk. LED lyskilder.

Der mangler nogle ventilations afslutnings ventiler, der er til industri lakering.
Til venstre er det nye Middle Atlantic rack, det rummer rigtig mange muligheder for udbygning og der fås en masse tilbehør som forskellige hylder, fronte custom tilpasset til det enkelte udstyr mm.

De LED strips er ikke renset for maling (maleren var vist lidt for hurtig med penselen

)

Der er kommet lidt forskellige lysskilte op, inden opsætning er de blevet tonet i de farver som jeg syntes passer bedst, men der er mange muligheder ved hjælp af farve filtre.

Halogen lyskilderne mangler lige og blive sat op på plads.

Det er svært at få det hele med, så jeg invitere min gode veninde forbi med lidt seriøst foto udstyr når jeg er færdig.

Gulvlæggeren kommer forbi på mandag med det sorte gulvtæppe

Et billede imod lærreds vægen

Igen det samme med en lidt anden farve (lidt lummer

)

Så med lidt gult lys, via forskellige styringer kan de mixes et hav af forskellige farver via de LED strips.

Så med hvidt lys.

Hele bagvægen er lavet som en stor bas absobant.

Sidst men ikke mindst.

Så kom der nyt udstyr i rackskabet.
Til at afløse min gamle Onkyo 906, er det blevet til Integra DTR 8.9 midlertidigt, den lyder bedre end min gamle Onkyo 906.
indtil jeg får Integra DTR 9.9, som nok må betegnes som en af de mest vellydende surround receivere jeg har hørt

lidt billeder af rackskabet.

og et billede af hele skabet, der er massere af plads til udbygning

Her er lige et billede af vores kommende stue. (lille Cinemania

)
Når vi går igang kan vi ligeså godt rode over alt

Der bliver indbygget et Pioneer 5090H i vægen, med mulighed for at der kan køre et billede ned foran skærmen, så den bliver gemt.

Så blev stuen næsten færdig

Væggen er bygget op efter alle akustikkens regler ligesom i biografen, så den er virkelig lyddød.

Udstyr i stuen:
Midlertidig bliver stuen styret af en Logitech Harmony 1000 med RF extender
Billede:
Skærmen er en Pioneer 5090H 50" skærm. (jeg ville nu helst have haft deres 60") men her inde er det ikke kun mig der bestemmer

Der bliver skjult et indbygnings lærred, der bliver sat motiv på, som der kan køre ned foran skærmen når den ikke er i brug.
Der er Viasat HD, Canal Digital HD begge er med PVR funktion, PS3, Nintendo Vii, samt en Onkyo 875 som står for en udskiftning.
Lyd:
3 stk. Elac indbygnings højtalere IW1230, der har fået nye interne sølvkabler, samt mine egne Custom Cables med 99.9999% finsølv.
Subwooferen har jeg lige modtaget og mangler at montere. Det er en Velodyne indbygnings subwoofer SC 600 IW, der bliver forsynet fra en Velodyne SC 600 forstærker med rumkorrektion og fjenbetjening.
Lyset i vægen bliver styret/dæmpet med fjernbetjeningen.
Håber det kan give lidt inspiration til andre om at komme i gang med at bygge

Jeg skal nok komme med flere billeder efterhånden som vi kommer videre.
Hvis jeg ikke lige får svaret alle, så kig på billederne, der opholder jeg mig i døgndrift
Redigeret af CSN Teknik - 01-Juli-2009 kl. 21:03