Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Henrik Høy
Junior bruger
Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
|
Emne: Skal jeg droppe Plasma Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 20:27 |
Hej
Jeg vil hører om der er nogen som kan komme med lidt kommentarer.
I mit hjem har der aldrig været andre fladskærme end plasma tv, men af nedenstående årsager overvejer jeg om lcd skal tages med i betragtning.
Mit første ikke HD panasonic plasma tv, led af nogle "grønne tåger" under visse forhold.
Plasma tv nummer to, et LG købt hos elgiganten, led voldsomt af retention og blev siden hen kasseret af andre årsager, af det forsikringsselskab som der var tegnet en forsikring gennem da tv'et blev købt.
For ca en måned siden fik jeg så et 50" full HD Samsung plasma tv, som erstatning af forsikringsselskabet, dette tv lider en lille smule af retention, tv'et har derudover diverse problemer såsom at det tænder uprovokeret, skifter fra hdmi til analogt tv, midt i mens jeg ser en film.
Grundet de sidst nævnte problemer har Samsung valgt at kredittere tv'et til elgiganten, og så snart de har hentet tv'et og kreditteret det til elgiganten skal jeg have fundet et tv hos elgiganten igen, og jeg har fået at vide at jeg ikke behøver vælge det samme igen.
Mit dilemma er, at da jeg ikke har haft et plasma tv som ikke har lidt af en eller anden form for problemer, bør jeg så måske overveje et lcd i stedet for. (jeg er klar over at lcd heller ikke er uden problemer) Eller skal jeg blot få et tv magen til fra Samsung.
Mit forbrugsmønster er som nedenstående.
50% tv via Yousee HD selector, udsendelser så som Hammerslag, Kender du typen, Sasliga fodbold og Champions League.
50% dvd og bluray via Sony PS3.
Der er tale om at jeg har op til 13.000 kr at købe et tv i minimum 42" hos elgiganten.
På forhånd tak for alle input.
Venlig hilsen
Henrik
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 20:30 |
Droppe Plasma, og få dårligere billede, det er helt kuk, køb du roligt Panasonic.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 20:32 |
Jeg har endnu ikke oplevet et tv der kunne matche mit plasma, men det kommer nok en dag. Måske dun skulle prøve et Pioneer ?
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Henrik Høy
Junior bruger
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 20:39 |
Radiomanden skrev:
Droppe Plasma, og få dårligere billede, det er helt kuk, køb du roligt Panasonic.
|
Jeg har overvejet det, men har dog set at der i test af panasonic, nævnes fosforslør, som jeg ikke helt ved om er det samme som mit første panasonic led af.
Venlig hilsen
Henrik
|
 |
Henrik Høy
Junior bruger
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 20:39 |
Skyum skrev:
Jeg har endnu ikke oplevet et tv der kunne matche mit plasma, men det kommer nok en dag. Måske dun skulle prøve et Pioneer ? |
Jeg ville gerne 
Men det er ikke en mulighed, da det skal være hos elgiganten.
Venlig hilsen
Henrik
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 20:43 |
Hvorfor i alverden ligge penge i Gifantens kasse, det er da ikke det bedste sted at handle.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Henrik Høy
Junior bruger
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 20:46 |
Radiomanden skrev:
Hvorfor i alverden ligge penge i Gifantens kasse, det er da ikke det bedste sted at handle.
|
Fordi det er en udløber af en forsikringssag, hvor forsikring + mit tidligere LG plasma i sin tid blev købt hos elgiganten.
Venlig hilsen
Henrik
|
 |
Platon
Bruger
Oprettet: 02-Juni-2009
Point: 156
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 20:47 |
5 minutter gået og to medlemmer af plasma mafiaen agiterer for at du bliver i folden... 
Prøv at finde et sted hvor du kan låne både et plasma og et LCD med hjem i samme prisklasse og gør dig dine egne erfaringer.... uanset om plasma skulle have 'et bedre billede' så opfattes billedkvalitet subjektivt og påvirkes af måden du bruger det på og de omgivelser det bruges i.
Just my two cents... (og jeg siger IKKE at det ene er bedre end det andet.... vil jo nødigt 'sove med fiskene' )
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 20:54 |
Henrik Høy skrev:
Radiomanden skrev:
|
Fordi det er en udløber af en forsikringssag, hvor forsikring + mit tidligere LG plasma i sin tid blev købt hos elgiganten.
|
Jeg mener ikke, at et forsikringsselskab, kan sige at du skal handle et bestemt sted. Det er der nok andre der kan sige noget om.
|
|
 |
Henrik Høy
Junior bruger
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 21:00 |
Radiomanden skrev:
Henrik Høy skrev:
Radiomanden skrev:
|
|
Jeg mener ikke, at et forsikringsselskab, kan sige at du skal handle et bestemt sted. Det er der nok andre der kan sige noget om.
|
Når det er en forsikring købt hos elgiganten, så tror jeg ikke de har problemer med at bestemme dette.
Venlig hilsen
Henrik
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 21:11 |
Hej Henrik , jeg havde nok valgt et Panasonic 46G10 til den pris , jeg har selv 2 Plasma tv fra Panasonic , og er super tilfreds med dem begge 2..Hvis jeg selv skulle ud og have et nyt lige nu , ville mit valg selv stå imellem et 46G10/ 15 og et 50V10...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 21:13 |
Sådanne forsikringer kan fås billigere og mere neutralt andre steder. Kunne da aldrig drømme om at købe en i en forretning.
|
|
 |