|
TDC-fibernet og udbydere? |
Besvar | Side 123 7> |
Forfatter | |
MartinT
Bruger Oprettet: 28-December-2005 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 104 |
Emne: TDC-fibernet og udbydere? Sendt: 30-December-2010 kl. 18:26 |
Hej alle
Vi har siden vi fik lagt fibernet ind til huset haft Dansk Bredbånd igennem Dongs fiberkabler. Nu er TDC fibernet så ejere kablerne og vi har fået papir tilsendt om at vi automatisk overgår til Fast-Tv. Jeg forsøger at finde ud af hvilke andre udbydere der egentligt er i TDCs område i københavn. På TDC-fibernets hjemmeside henviser de både til b.la. Waoo og yousee, men ifølge disses hjemmesider kan de ikke tilbyde tjenester i mit område. Hvad har jeg egentligt at vælge imellem af udbydere så? Er fast-tv eneste udbyder som tilbyder internet og tv? Synes Fast-tv ser forfærdeligt dyrt ud hvis man skal ud og leje flere tv-bokse samtidigt med at man også skal betale 99 kr i leje for kablerne. Kan man egentligt bruge sine eksisterende motorola bokse(uden harddisk) som jeg har igennem dansk bredbånd? Og hvad med Viasat kanalerne. Er det nogen der ved om der er forhandlinger igang således at de kan komme ind på TDCs fiberkabler igen? |
|
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1561 |
Sendt: 30-December-2010 kl. 19:11 |
Så der må da være en chance for at beholde dem ? Redigeret af quarkir - 30-December-2010 kl. 19:11 |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
MartinT
Sendt: 30-December-2010 kl. 20:23 |
ja, dansk bredbånd står der men er netop opkøbt af waoo, men waoo leverer åbentbart ikke i TDC-fiber område. Derfor er der lavet en aftale om at kunder fortsætter hos Fast-tv hvis man ikke vælger noget andet selv.
Er der nogen der har svar på mine spørgsmål i første indlæg? |
|
danq
Bruger Oprettet: 28-April-2009 Sted: 2610 Rødovre Status: Offline Point: 69 |
Sendt: 30-December-2010 kl. 22:06 |
Yousee leverer også på TDC's fibernet. Dog ikke i et særlig bredt område endnu.
|
|
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Sendt: 30-December-2010 kl. 22:44 |
Waoo's overtagelse af Dansk Bredbånd skulle ikke påvirke dit kundeforhold. Det står der i alle fald her: http://dbnet.dk/935.aspx
Jeg ville kontakte Waoo! Tilføjelse 1. jan. 2011: Det fremgår af denne pressemeddelelse fra Waoo! 3. dec. 2010 at Waoo! har besluttet at sælge kunderne i vores gamle brands, Dansk Bredbånd og Smile Content, i København og Nordsjælland til TDC.Er der nogen der kan begribe hvad der menes med at Waoo! sælger kunderne til TDC og samtidig siger at man bliver uforandret på TDC's fibernet, og at nye kunder er velkomne??? Det lyder jo selvmodsigende. Redigeret af Vilhelm - 01-Januar-2011 kl. 13:47 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
thun
Bruger Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Sendt: 03-Januar-2011 kl. 06:43 |
Som jeg har skrevet andetsteds her, havde jeg smile contenr, som blev til waoo, og siden til Fasttv, og nu kan jeg vælge mellem Fasttv.
Var der nogen der sagde monopol? Jeg fatter at det er lovligt, at et firma kan sidde på hele marked
Vh. Jesper.
|
|
sorhol
Junior bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Status: Offline Point: 21 |
Sendt: 03-Januar-2011 kl. 16:36 |
Jeg er i samme situation som dig Martin. Surt, ærgeligt og slet ikke det jeg havde regnet med. Lurer lidt på at droppe TV via Fiber og gå til Jay.net. Men det bliver så bøvlet for mig og det virker jo fuldkommen latterligt at skulle have flere udbydere og løsninger, nu når man HAR investeret i Fibernet, diverse bokse og Infrastruktur i hjemmet. Desuden er det vel også bare et spørgsmål om tid for hvornår det også kun er TDC der leverere bredbånd+telefoni på deres net.
SUK!
Redigeret af sorhol - 03-Januar-2011 kl. 16:53 |
|
thun
Bruger Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 06:00 |
Vi får nye bokse i januar, med eet stik, således at der kun kan vælge een indholdsudbyder, til alle tre ting, såfremt man vil have det hele via fiber. Smart, bare ikke for forbrugeren.
vi har så så mange råd og styrelser her i landet, og så kan dette alligevel lade sig gøre. Pengenes magt er stor.
Vh. Jesper
|
|
sorhol
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 09:14 |
@Jesper.
Tak. Jeg håbede dog på at telestyrelsens afgørelse fra November ville stoppe dette. Men sådan er det åbenbart ikke. Dobbelt SUK.
|
|
moho
Guld medlem Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
Sendt: 04-Januar-2011 kl. 11:34 |
Så er der jo ingen anden mulighed end at undvære ting , jeg mener når nogen priser bliver mere og mere ublu ______
|
|
MartinT
Sendt: 05-Januar-2011 kl. 15:29 |
ja, det er nogle vanvittige priser de tager for deres produkter, og hvis vi er fastlåst til fast-tv så er der da noget galt med den frie konkurrence.
Jeg synes også prisen stiger væsentligt ved fast-tv ift. dansk bredbånd. Vi nærmer os da hastigt 1000 kr/md hvis der udover pakke med tv/internet/telefoni, fiberleje, samt leje af 2 ekstra harddisk-bokse ...og så er der ikke engang mulighed for at få viasat kanaler over fiber....utroligt! Gid jeg dog bare havde kabel-tv istedet...suk! |
|
sorhol
Sendt: 05-Januar-2011 kl. 16:45 |
HØRT!
|
|
Besvar | Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |