|
Mio C710 erfaringer |
Besvar | Side 123 9> |
Forfatter | |||||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Emne: Mio C710 erfaringer Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 23:44 |
||||
Jeg tænkte at vi manglede en tråd til alle os der nu har fået købt Mio navigations-enheden i fælleskøb.
Efter nu kun at have haft og prøvet enheden en enkelt dag, melder sig et hav af spørgsmål - og jeg er sikker på at vi kunne have glæde af at udveksle vores erfaringer... Umiddelbart er mit indtryk at det er en rigtig lækker, let, hurtig og intuituv GPS navigator Mio her har udviklet (dog med plads til forbedringer). Mine betragtninger her på første dag
/Lars |
|||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||
Ronster
Bruger Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 129 |
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 08:02 | ||||
Hej Laursen Jeg nåede ikke fælleskøbet, men er også meget interesseret i erfaringerne på Mio C710'en, så jeg hægter mig lige på tråden... |
|||||
Stouenberg
Bruger Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 08:50 | ||||
- og jeg venter på et fælleskøb af Nuvi 660...
|
|||||
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse... |
|||||
johnlindgreen
Super bruger Oprettet: 31-Oktober-2004 Status: Offline Point: 459 |
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 12:36 | ||||
Man kunne jo også overveje at melde sig ind på i-go-user.dk. Der er der allerede flere erfarne brugere. Ellers er det jo generelt en god ide at læse manualen. Der var i hvert fald en del af mine spørgsmål der blev besvaret ved dette (og også nogle af dine).
Jeg valgte også at bruge Bluetooth. Det eneste alternativ jeg tror virker er at unlocke sin C710, hvorefter man har en alm. Windows CE og så kan bruge Active Sync.
Nej, desværre. Det er en del af kortmaterialet og Mio har ingen support for at rette det til, selvom man kunne forestille sig at det ikke ville være alt for svært at "lægge lidt information ovenpå".
Ligesom drag/træk på en PC. Hold dit pegeredskab trykket ned mod kortet og så kan du trække det rundt.
På skærmen - uden at røre den - kan man kun se effekten af TMC beskeden når man kommer forbi den. Når man ser på listen over TMC beskeder, kan man trykke Vis. Dette virker dog ikke da man bliver placeret i vandet syd for Karlskrona i de fleste tilfælde og eller vest for Rømø (tror jeg det er). Fejlen er rapporteret, men ingen har så vidt jeg ved endnu leveret en TMC log til udviklerne. Ellers virker TMC pt. fuldstændigt automatisk. Man får ikke at se at der er kommet en ny besked og man kan ikke tage stilling til om man vil ignorere den eller køre udenom, som man kan på Mio 26x. - John Redigeret af johnlindgreen - 05-Oktober-2006 kl. 12:38 |
|||||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 13:20 | ||||
Hej John,
Tak for svarene!
Der har jeg også meldt mig til - men tænkte at vi måtte være en del nybegyndere der kunne udveksle "dumme" spørgsmål her til at starte med (men du har da helt ret).
- jeg kigger og kigger
Ok, jeg må vist købe en Bluetooth USB dongle (set til ca. 170,-). Du er ikke faldet over kvinde-stemmer til navigeringen (eller andre udover Søren og Børge).
Ja, det prøvede jeg også febrilsk - men indtil nu har jeg kun brugt mine ti tommelfingre - hvilke foråsagede at markøren blot blev flyttet rundt. Efter at have prøvet med enden af en kuglepen går det nemmere. Jeg synes det er en mangel at Mio'en ikke har et let lille pegeredskab 'indbygget' - som f.eks. Palm og mange PDA'er har?! (en 'plastik-pen') En anden udfordring jeg stødte på (og som jeg ikke kunne finde svar på i manualen ) er, om man ikke kan lagre ruterne?! Hvis der planlægges en rute med et antal way-points (via-punkter), skulle den gerne kunne lagres for senere at kunne hentes ind igen - kan Mio'en ikke det?! Jeg må vist oprette mig på PDAmill og foreslå et par forbedringer til iGo udviklerne... /Lars Redigeret af laursen - 05-Oktober-2006 kl. 13:34 |
|||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||
Mcfly
Ny bruger Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:20 | ||||
Virker som en rigtig god GPS. De undrer mig dog lidt, at der ikke var nogen faktura/garantibevis med i pakken fra Xave.
|
|||||
Panasonic DMR-EH60 + Sagem 60
|
|||||
Urte
Super bruger Oprettet: 06-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:23 | ||||
Samme her ,der var kun følge seddel med. Jeg har også mailet dem uden svar. |
|||||
Urte
Super bruger Oprettet: 06-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:25 | ||||
Jeg er imponeret,fik synkroniseret mine kontakter over uden problemer!!! Integrationen med min Mobiltelefon kører også, jeg hadve glemt at slå Bluetooth fra, og pludseligt ringer begge enheder. Imponerende! |
|||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:26 | ||||
Faktura er elektronisk. Brug det login som blev oprettet ved bestilling, log ind og udskriv faktura. /Lars |
|||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||
Urte
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:45 | ||||
Jeg kan ikke se en nummeret faktura der inde,hvor er den. Er ordre nummer = faktura nummer Redigeret af Urte - 05-Oktober-2006 kl. 14:46 |
|||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 14:50 | ||||
Det vil jeg tro - ordrenummeret er en unik reference omkring din handel i forhold til Xave. /Lars |
|||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||
håkon
Bruger Oprettet: 27-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
Sendt: 05-Oktober-2006 kl. 15:43 | ||||
Urte skrev : Hvordan gjorde du så lige det ? Jeg har prøvet at følge vejl. / Arne
|
|||||
Besvar | Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |