recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af en Reference Blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af en Reference Blu-ray afspiller

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3328
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af en Reference Blu-ray afspiller
    Sendt: 18-Januar-2009 kl. 21:00

Hvis man skulle vælge ud fra maxmium performes på billed og lyd, herunder også CD afspilning som har høj prioritet.

Jeg søger lidt debat, men har ikke rigtig fundet noget brugbart. Men evt. egen oplevelser, eller nogle link.

Er det så en,

Pioneer BDP-LX91

Sony BDP-S5000ES

Denon 3800 BD

Eller måske en Oppo, man skal vælge?

Det optimale er at låne alle i en uges tid men det er desværre ikke rigtig muligt.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 21:06
Hvis det ikke er et must med 1 enhed, så køb en dedikeret god cd afspiller, dertil en bd afspiller og til sidst en edge hvis dvd opskallering også er vigtig.
SVP03
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 21:07
Hvis penge ikke havde den store beetydning, ville jeg vælge den Pioneer. Den skulle være det ypperste indefor afspillere lige pt, og den mestrer også DVD og CD rigtig godt. Oppo'en kunne også være et seriøst bud, og den skulle ligeledes være en solid all rounder. Regner selv med at købe den, når den kommer.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 21:25
Jeg har en Pioneer som nu er erstattet af nyere model, men jeg har aldrig set så god DVD kvalitet, heller ikke på dedikerede DVD afspillere. BluRay er selvfølgelig også fantastisk, og mht. CD er jeg ovenud tilfreds,men mit grej er ikke High End, og derfor kan man nok ikke rigtig bruge min vurdering mht. CD afspil til noget. Men alt i alt er jeg super tilfred.        &nbs p; Det burde man vel også være med en afspiller der kostede 13-14.000
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Status: Offline
Point: 828
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 01:10
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 07:27
dark horse kunne være nad
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 13:01
Jeg ville gå efter BDP-LX91 - jeg fik min hjem i onsdags, og jeg er stadig halvt (eller helt) i ekstase over den. På Blu-Ray billedsiden har den en billededybde, der overgår PS3'eren med flere længder.  På BD lydsiden kan PS3'eren heller ikke følge med; lyden fra den er meget skinger, og har ikke nær så meget dynamik. Jeg har testet med HDMI, så der er altså forskel, selvom det er "rent" digitalt.

På CD siden har den en dejlig varm og rund lyd med masser af dynamik - af de CD afspillere jeg har haft hjemme, er LX91'eren den absolut bedste (nu har jeg ikke haft fingrene i f.eks. McIntosh MCD-301, der formentlig er bedre, men et par afspillere har jeg haft fat i).
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 13:49

Ikke for at starte en gammel traver igen, men....

 

Den der med "en billeddybde, der overgår PS3'eren med flere længder..." tror jeg simpelthen ikke på. Hvad er mere reelt end en 1:1 udpakket BD-skive? Opskalering af DVD er noget andet.

 

Har selv testet en Denon 2500BT contra PS3 på et Pio-panel med B&W XT-serien som højttalere sammen med et par venner. Der var ikke et klap forskel i billede og lyd på en BD-film. 2500BT havde lidt bedre opskaling fra DVD og måske en smule bedre lyd fra en CD.

 

Det er som altid et spørgsmål om, hvad behovet er. Tror ikke der findes noget, der kan betegnes som en 'referenceafspiller'. 


Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Ikke for at starte en gammel traver igen, men....

 

Den der med "en billeddybde, der overgår PS3'eren med flere længder..." tror jeg simpelthen ikke på. Hvad er mere reelt end en 1:1 udpakket BD-skive? Opskalering af DVD er noget andet.

 

Har selv testet en Denon 2500BT contra PS3 på et Pio-panel med B&W XT-serien som højttalere sammen med et par venner. Der var ikke et klap forskel i billede og lyd på en BD-film. 2500BT havde lidt bedre opskaling fra DVD og måske en smule bedre lyd fra en CD.

 

Det er som altid et spørgsmål om, hvad behovet er. Tror ikke der findes noget, der kan betegnes som en 'referenceafspiller'. 

Fuldstændig enig.
Og med hensyn til DVD opskallering tror jeg min Edge gør det bedre. Så mit forslag til en referenceafspiller eller vel nærmere en reference løsning er stadig det bedste bud p.t.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 14:07

Slettet.



Redigeret af AV Precision - 20-Januar-2009 kl. 08:28
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

dark horse kunne være nad

Jeg har ikke set deres BD, men hvis man skal dømme dem på deres tidligere forsøg udi DVD-afspilning, så skal den hest vist højst bruges til vingummibamser.

jamen så er den da også helt unik.
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2009 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Ikke for at starte en gammel traver igen, men....

 

Den der med "en billeddybde, der overgår PS3'eren med flere længder..." tror jeg simpelthen ikke på. Hvad er mere reelt end en 1:1 udpakket BD-skive? Opskalering af DVD er noget andet.



Jeg og flere andre kan tydeligt se forskel på et ikke-kalibreret Samsung LCD TV. At samtlige dekomprimeringsalgoritmer er identiske på tværs af produkter er, efter min mening, en and. Der er ingen tvivl om at der foreligger en standard i form af AVC-1, x.264 osv., men det er forskellige prorammører/ingeniører, der implementerer standarden, og de gør det ikke ens på tværs af firmaerne. Så længe du har et lossy komprimeringsformat, vil de enkelte forsøge at minimere de sideeffekter, der kommer af et lossy komprimeringsformat. Derfor får du ikke et billede, der er 100% identisk produkterne imellem (det er jo det, der er det fantastiske ved standarder; der er mange måder at implementere dem på ).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu