recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereolab's Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereolab's Hjemmebio

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stereolab's Hjemmebio
    Sendt: 01-Juni-2013 kl. 16:17
Oversigt:

Side 1: Beskrivelse af projektet.
Side 4: Billeder af byggeriet.
Side 6: Billeder af byggeriet II.
Side 7: Front-væg færdig.
Side 7 (nederst): Alt udstyr solgt!!!

04-November-2013:

B&W 805S højttalere (2 stk).

17-Juni-2013:

Screen Research ClearPix2 THX fastramme-lærred 100" 16:9.
Panasonic PT-AT5000 projektor.
Procella Audio P6 LCR-højttalere (3 stk).
Cambridge WS30 bag-højttalere (2 stk).
M&K MPS-2810 subwoofere (2 stk).
Lexicon GX-7 effektforstærker.
Onkyo PR-SC886 processor.
miniDSP 10x10 Hd DSP.
Oppo BDP-93 afspiller.
YouSee Plus tv-tuner.

Redigeret af Stereolab - 04-November-2013 kl. 22:12
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 16:39
Der er da noget at gå i gang medSmile
Så må vi bare håbe at dine hænder er skruet rigtigt påWink
Ser frem til at følge projektet... god arbejdslyst
Ning
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 16:58
Åh fedt.. Ser frem til det!
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Der er da noget at gå i gang medSmile
Så må vi bare håbe at dine hænder er skruet rigtigt påWink
Ser frem til at følge projektet... god arbejdslyst

Det er der bestemt! Jeg er ikke helt håbløs... kun næsten... men jeg har heldigvis kyndig hjælp fra en anden bio-entusiast Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Åh fedt.. Ser frem til det!
Jeg er dybt misundelig på dit dedikerede rum. Den luxus har jeg desværre ikke, så det bliver en stue-bio med de kompromiser det bringer. Rummet er ca 4m x 4m, med 2.6m til loftet. Jeg går all-in på frontvæggen, mens resten af rummet forbliver i stue-stilen. Har fundet inspiration i følgende billede fra cso.dk:

Det bliver 100" akustisk transperant lærred med 3 Procella P6-højttalere bag.

Det bliver bygget som baffelvæg efter Procella Audios specifikationer (PDF: http://www.procella.citymax.com/f/Procella_System_Design_&_Installation_v2.5_Web.pdf), dvs.

et lag MDF, to lag gips, og et lag Ecophon Wallpanel 4cm. Der kommer Rockwool bag væggen.

Denne weekend stod på at få bragt materialerne hjem. Byggeriet af baffelvæg skulle gerne kunne klares næste weekendSmile
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 18:36
Har du ingen billeder af stuen, inden du gør igang ?
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 19:45
@ stereolab

Åh dedikeret eller ej, så er det sgu et spændende projekt du har der! Du får en screenwall og baffelwall, det bliver pivfrækt :) Lækkert gear! Hvilken Pro/avr og hus eller lejlighed?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Har du ingen billeder af stuen, inden du gør igang ?
Ikke umiddelbart, men jeg skal da prøve at tage et par skud inden byggeriet begynder. Indtil da kan du få et billede af udstyret som det har stået de sidste mange måneder. Confused Kan ikke beskrive hvor meget jeg glæder mig til at få "orden" på det, så jeg slipper for at se på det rod. Dead

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 20:23

@ stereolab

Åh dedikeret eller ej, så er det sgu et spændende projekt du har der! Du får en screenwall og baffelwall, det bliver pivfrækt :) Lækkert gear! Hvilken Pro/avr og hus eller lejlighed?
Jo tak. Jeg håber at det bliver godt Smile

Udstyrslisten som den ser ud pt:

3 x Procella Audio P6 LCR-højttalere
2 x M&K MPS-2810 subs

Onkyo PR-SC886 processor
Lexicon GX-7 effektforstærker

Oppo BDP-93 afspiller
Panasonic PT-AT5000 projektor
Screen Research 100" 16:9 ClearPix2 THX

Har pt inden surroundhøjjtalere, men kunne godt tænke mig nogle flere P6ere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 20:25
@ Therien

Det er forresten i en lejlighed Embarrassed
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 20:37
Fedt gear. Procella er på min "I want liste" (som efterhånden er ret omfattende.. Hvordan er det med naboer, kan det få lov at strække ben?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2013 kl. 21:18

Fedt gear. Procella er på min "I want liste" (som efterhånden er ret omfattende.. Hvordan er det med naboer, kan det få lov at strække ben?
Jeg prøver at tage meget hensyn til mine naboer, men det er bare fedt at have en masse headroom på udstyret. Og jo det sker da engang imellem at der bliver givet gasWink
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu