|
Berdels Bio - 5.2.2 Atmos |
Besvar | Side 123 8> |
Forfatter | |
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 11:39 |
Hej Nu er jeg langt om længe kommet i mål med min lille hjemme biograf og tænkte at jeg lige vil vise resultatet. Beslutningen blev taget i december 2013, hvor arbejdet begyndte, og står nu færdig ca 10 måneder senere. Jeg har haft en del forskelligt udstyr hjemme og meget er blevet lavet meget om, men nu synes jeg at det hele er faldet på plads. Tak for hjælp og inspiration, til jer der har hjulpet mig i mål. Byggeprocessen kan ses her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129639&title=berdels-bio-byggetrd Byggetråd af subwoofers: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136327&PN=1&title=15-diy-passiv-subwoofer-projekt Det endelige setup består af: Lærred: Seymour Ultra Fine - DIY audio transparent lærred med sort velour ramme Projector: Epson TW-3600 Receiver: Yamaha RX-A2040 Højttalere: Front: 3 x Klipsch KL-525-THX Ultra 2 Surround: 2 x Klipsch KS-525-THX Ultra 2 Subwoofer: 2 x selvbyggede 15” Dayton Ultimax Atmos: 2 x XTZ S2 Atmosphere Sub effekt: Behringer Inuke 6000DSP, fan modded med Noctua blæser Afspiller: Dune HD TV-303D PlayStation 4 Diverse: Logitech Harmony Ultimate Synology DS413J NAS Billeder fra 3D model: Færdig bio Redigeret af Berdel - 09-Februar-2016 kl. 14:18 |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7102 |
Funktioner
Tak(0)
|
Super flot. Plus i min bog for at skjule udstyret.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er bare en flot bio du har fået banket ned der :-)
|
|
Bygone
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kudos herfra, ser virkelig indbydende ud.
|
|
Ole_M
Super bruger Oprettet: 12-Juli-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
Flot! 👍 jeg havde nok gjort lidt mere ved de sidevægge til trods for pladsen.. men enkelt og stilrent
|
|
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dine stole er det dem fra JYSK ?
|
|
Ning
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak skal i have!
@Ole - Ja, jeg var også meget i tvivl om hvordan jeg skulle lave det men, men da rummet er så smalt i forvejen ville jeg optage så lidt plads som muligt med paneler. Jeg ville også få problemer med at gøre det pænt omkring døren. De gør det til gengæld rigtig godt de paneler jeg har fået op. Jeg havde i første omgang kun 2 på hver side foran til at tage første reflektion, men der var lidt ekko hvis jeg klappede over stolene. Men da jeg fik de sidste 2 paneler op på række med stolene, var det helt væk. Jeg synes at det er tilpas dæmpet nu og påtænker at skifte uld ud i nogle af panelerne med diffusere i fremtiden @Ning - Jep, det er dem fra Jysk
Redigeret af Berdel - 31-Oktober-2014 kl. 13:55 |
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hold op det ser fedt ud. Jeg er max misundelig. Som du kan læse i min
tråd her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio har jeg ingen idé om hvornår min bio bliver færdig, men jeg har også valgt et Klipsch setup, og får på forreste række de samme stole fra JYSK som du bruger. Alt står sprit nyt, pakket ned i kasser og venter på at jeg kan rykke ind i de nye lokaler.
Nyd din bio og se ekstra film for mig ;-) Redigeret af dr gonzo - 31-Oktober-2014 kl. 14:59 |
|
BowieCool
Guld medlem Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ser rigtig godt ud, flot bio
|
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
Berdel
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for det!
Ja dr gonzo, jeg har fulgt med i din skræk historie Håber at der kommer styr på det snart, så du også kan komme igang med at nyde dit.
|
|
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan nakkestøtten reguleres i de stole du har?
|
|
Ning
|
|
Berdel
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det er kun stoleryggen der kan reguleres
|
|
Besvar | Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |