|
|
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Forfatter | ||
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
![]() Sendt: 25-Juni-2017 kl. 20:15 |
|
Jeg havde glædet mig til at gense Planet Earth 2 på DR – men
til min store skuffelse er David Attenborough
fantastiske stemme oversat til dansk – det lyder forfærdeliget.
Er lykkelig for ar jeg så den i 5.1 lyd på BBC-HD i vinters. Hvad sker der for DR?? |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
De er da i det mindste ikke nået til tyske tilstande endnu. Men jeg kunne forestille mig det er fordi børn også skal kunne se den, men så kunne de jo i det mindste smide 2 lydspor afsted hos yousee.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
Der er sikkert mange der er glade for en dansk versionering. Specielt mindre børn der ser den sammen med familien.
og selvfølgelig lidt øv hvis man er fan af David A.
|
||
![]() |
||
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() |
|
Så køb den på skiver 😉 Jeg har netop efterspurgt dansk tale på sådanne udgivelser på blu-ray. Men til trods for at DR havde et dansk lydspor liggende var det sikkert noget økonomi der gjorde at det danske ikke kom med. Vores datter er glad for den danske tale. Så nu optages og køber kun hvad der ikke sendes med dansk tale.
Sådan er vi så forskellige. Redigeret af Jessemand - 25-Juni-2017 kl. 20:55 |
||
![]() |
||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1269 |
![]() |
|
Super med dansk speak. Tvivler på at vores piger på 9 og 11 orker at se serien med engelsk tale.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det er en skændsel at Sir David Attenborough's speak fjernes fra hans fremragende udsendelser, det er totalt ødelæggende. Det er muligt at sende begge lydspor, men det kan DR tilsyneladende ikke finde ud af. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Selvom det er teknisk muligt, har jeg endnu aldrig oplevet at der sendes to forskellige lydspor på nogen som helst station. Det har jeg endnu til gode at opleve.
Redigeret af Kampus - 26-Juni-2017 kl. 11:00 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Udbyderne vil sikkert også få en masse klager over, at hvorfor er der nu et andet lydspor, det kan vi ikke finde ud af. Det er sgu da til at brække sig over. Så hellere bruge den sædvanlige laveste fællesnævner, du godeste. Kom for pokker ind i kampen og lad seerne selv bestemme hvilket lydspor man vil have. Der er sgu da ikke så svært. Redigeret af Radiomanden - 26-Juni-2017 kl. 11:10 |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
![]() |
|
ViasatGolf er godt nok en nichekanal, men der sender de faktisk både dansk og engelsk. Vi har dog fremragende danske kommentatorer, så det er kun når Iben Tinning kommenterer Ladies Tour jeg skifter til engelsk. (Der går simpelthen for meget tøse-fnidder i den med hende ved mikrofonen) J |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Det er ikke verdens undergang. Den danske speak er behagelig og bedre end de sætter tekster på. Vi er trodsalt i DK
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ah, den har jeg tilgode |
||
![]() |
||
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 909 |
![]() |
|
Jeg kan huske, at de tyske kanaler gjorde det for mange år siden (i det gamle årtusinde...). Men præcis hvor mange år det er siden, ved jeg ikke. Men det var meget praktisk, når man havde hørt John Wayne sige "Hände hoch oder Ich schiesse..." tilpas mange gange og var træt af det ;-) Rent teknisk brugte de den ene stereokanal til originalsproget og den anden til den synkroniserede sprogversion. Dvs. det enkelte sprogsignal var i mono. Jeg tror ikke, at de bruger det mere.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |