recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TTV Opsætning for Sony RDR-HX710/910
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTTV Opsætning for Sony RDR-HX710/910

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Emne: TTV Opsætning for Sony RDR-HX710/910
    Sendt: 16-Februar-2006 kl. 01:44

Her er min oversigtstabel for, hvordan man indstiller TTV programsiderne på Sony RDR-HX710/910 for at få automatisk hentning af program titler.

Hvis forummets moderatorer synes at dette skal være et prioriteret emne, kan denne side jo eventuelt fastgøres i toppen af Sony forummets titler. Jeg kan godt finde listen på min egen pc, så personlig er jeg ligeglad med dette, men jeg holder gerne listen opdateret - især hvis jeg får hjælp fra forummets brugere når der sker ændringer, som jeg ikke selv opdager (selv med en recorder har man jo ikke tid til at se alle kanaler).

Her er den opdaterede tabel (senest opdateret 20. januar 2007):

3. august 2006:

DR1 har 301 som den korrekte startside for TTV programoversigten, men Sony recorderen kan ikke lide at 301 siden for det meste er næsten tom, hvilket bevirker at der slet ikke kommer titler på udsendelser optaget eftermiddag/aften fra DR1. Hvis man i stedet beder Sony recorderen om at starte fra side 302, som starter kl 12:00, så vil det fungere meget bedre - til gengæld får man ikke titler på formiddags udsendelser.

Derfor er tabellen opdateret til at liste det ukorrekte sidetal 302, som dog fungerer i modsætning til det korrekte sidetal 301!

8. november 2006

TV3 og TV3+ har ændret de ugentlige programoversigter så man ikke længere kan se dagens program på de ugentlige sider. Derfor må man nu bruge den daglige programoversigt på TTV side 301-304.

20. januar 2007

TV3 og TV3+ har ændret de ugentlige programoversigter tilbage som de var før.

NRK1 er forsvundet fra mit kabel tv og er derfor taget ud af tabellen.

SBS NET er tilføjet i tabellen.

TV2 News er tilføjet i tabellen.

Redigeret af DrageMester - 20-Januar-2007 kl. 16:16
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
atrium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2004
Sted: Odense
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 08:38

#dragemaster

Nu kan det godt være jeg kommer med et totalt latterligt spørgsmål, men er der nogen grund til at du ikk har discovery channel med på din liste og i givet fald hva skal man kode den ind til ?

//Atrium

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 11:03
Hej Atrium,

Oprindeligt skrevet af atrium atrium skrev:

Nu kan det godt være jeg kommer med et totalt latterligt spørgsmål, men er der nogen grund til at du ikk har discovery channel med på din liste og i givet fald hva skal man kode den ind til ?

Ja, der er en logisk forklaring - for Discovery Channel har ingen ugentlig programoversigt. De benytter en månedlig oversigt hvor side-tallet passer med måneds-dag (eks. side 315 er programmet for den 15. i nuværende måned).

Sony optageren kan ikke uden indgriben håndtere en sådan månedsoversigt. Det vil kræve at du en gang om ugen manuelt på optageren sætter sidetallene der vil passe for ugens programmer .

/Lars
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 17:20
Tak laursen, så behøver jeg jo ikke selv at besvare spørgsmålet, og jeg kunne ikke have besvaret det bedre selv!
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2006 kl. 18:35

Hej DrageMester,

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Tak laursen, så behøver jeg jo ikke selv at besvare spørgsmålet, og jeg kunne ikke have besvaret det bedre selv!

Beklager at jeg besvarede 'dit' spørgsmål, det kløede i fingrene (og så havde det stået ubesvaret i 2 timer)

/Lars

Til top
Benz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 17:21
Jeg kan stadig ikke få den til at virke på tv2, selvom jeg jeg stiller den til 301. Det er, som du korrekt siger, efter at tv2 film kom til. Siden har det ikke virket.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 18:28

Oprindeligt skrevet af Benz Benz skrev:

Jeg kan stadig ikke få den til at virke på tv2, selvom jeg jeg stiller den til 301. Det er, som du korrekt siger, efter at tv2 film kom til. Siden har det ikke virket.

Sony 710/910 har nogen gange problemer med at forstå TTV information på TV2 kanalerne (inkl. Zulu og Charlie), og efter min vurdering er det noget der sker fordi der nogen gange står en ekstra kolonne med PDC tider før de almindelige start-tidspunkter, og så har Sony recorderen det med at opgive at forstå resten af listen - den vil så tildele den sidste titel den forstod til alle efterfølgende programmer på den kanal senere på dagen.

Derfor får man nogen gange en programtitel der hører hjemme om formiddagen, selv om udsendelsen er optaget om eftermiddagen eller aften.

Hvis det er et andet problem du hentyder til, så må du være mære præcis i din beskrivelse.

Redigeret af DrageMester
Til top
Benz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 18:25
Tak for det hurtige svar.

Jamen problemet er faktisk som du beskriver. Nogle gange skriver den bare tidspunktet for optagelsen, andre gange tager den det første program i oversigten. Men som jeg skrev før, så er det kun efter tv2 film kom.

Jeg kan desuden heller ikke få det til at virke på tv3. Før da den stod på 301, fik jeg bare det første program den sendte, selvom det var et aftenprogram. Med de nye tal som du har givet i oversigten, så får jeg bare tidspunktet for optagelsen.

Til top
Zorbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2005
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2006 kl. 13:33

Hej DrageMester!

Tusinde tak for oversigten.

Ved automatisk installation på min Sony HX510 blev der nok kun registreret ca. 1/3 af de TTV-programsider, du har taget med. Der er dog yderligere nogle stationer, hvor jeg godt kunne tænke mig at installere denne TTV-information, da det jo er dejligt automatisk at få installeret programtitlerne.

Jeg har dog ikke kunnet finde disse programnumre. Hvor finder jeg dem for de enkelte kanaler? Kan du hjælpe?

Hilsen Zorbas.

Zorbas
Til top
Zorbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2005
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2006 kl. 20:17

Til DrageMester!

Undskyld!

Jeg havde ikke fået nærlæst side 86 i manualen. Så nu tror jeg nok, at jeg forstår det. Jeg synes dog, at jeg forstår TekstTV for TV 3 til at skulle sættes til 301 - eller tager jeg fejl? Også 3+ til 301.

Hilsen Zorbas.

Zorbas
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2006 kl. 20:35

Hej Zorbas.

TV 3+ har ikke endnu fået tekst-tv og er heller ikke med i DrageMesters skema.

Jeg har kontaktet dem for over ½ år siden, og de har planer om at få det, men det trækker ud.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2006 kl. 20:41

"TV 3+ har ikke endnu fået tekst-tv ..."

Det er nu ikke helt rigtigt. Jeg kiggede i formiddags og der var tv3+ i fuld gang med text-tv. :-)

Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu