recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre abbey - mere bas!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindre abbey - mere bas!

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 39>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 16:05



[/QUOTE]

Hvilken scene i Avatar er der tale om ?......ca antal min inde i filmen så man ka nærlytte lidt Wink

Er det scenen ca 23 min inde i filmen?....efterfølgene scener er nu også ret fantastiske ....specielt lyden 

Tron legacy scenen fra hvor han logger ind i "spillet" og til slut af mortorcykel scenen er også spækket med de vildeste detaljer....og godt med gang i de dybere frekvenser ..LOL

[/QUOTE]

Hej hindsberg:)
Det er faktisk hele starten indtil han ender sammen med den blå kvinde i skoven. Specielt starten scenen hvor han taler med ham den onde army fyr i dragten er der meget støj fra mekanikere i baggrunden.. Troede seriøst at kæresten rodede i køkkenet!:)

Tron har jeg kun hørt kort på mit setup med den første store kampscene.. Kenzo havde den med en lytteaften! Den er fed:)

Men du skulle komme forbi og høre ds8.. Du sidder jo på samme måde som jeg gør op af bagvæggen?[/QUOTE]

Kommer gerne forbi og nærlytter på de ds8'er......har kigget lidt på dem men umiddelbart var jeg noget skeptisk da man sidder så tæt op af bagvæggen.....men måske de lige har det der skal til Wink

Med den center må Ironman 2.....hvor Ironman hopper ud af flyveren i starten af filmen med fyrværkeri være absolut kræs for bas freaks ....her lyder det ekstremt....så tør slet ikk tænke på hvordan den 18" må buldre til glæde for naboerne.Confused

Held og lykke med eksamen imorgen

Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 15:15

1. Havde du læst min tråd ville du vide at jeg netop IKKE bruger mine højtalere som dipol

2. Det med lyd bagfra er jeg med på følger med når man har 5.1 system.. Den aha oplevelser ligger nogle år tilbage

3. Det jeg er imponeret over er detaljegraden i bag kanalerne

4. Har du haft en stue med bagkanaler til +20k så du kan sætte dig ind i min oplevelse?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:



 
 
Hvordan er lyden nu?
Fik et totalt chok!:) - Kan måle at alle højtalerne spiller samme DB med en test tone men bagkanalen er virkelig tydelig nu.. Ved ikke om jeg skal skrue lidt ned, eller om jeg lige skal vænne mig til oplevelsen.
Har sat avatar på og set de første scener. Hører pludselig mekanikere i bagrunden og små lyde jeg først troede var kæresten der fumlede i køkkenet.. Det var det så ikke:)
 
Kan helt klart anbefale denne type højtaler.. Lydbilledet i baggrunden er kæmpestort og skal godt nok lige suge indtrykket til mig:)
 
 
 

 
Avatar er mixet på Dynaudio Air 20
 
 
 
Af Christopher Boyes i et 6.1EX setup med en BM 14S sub.
 
Så du høre ikke lyden i et setup som den er mixet i Wink, men derfor kan det nu nok lyde ganske fint hjemme hos dig.
 
Jeg kører mere traditional, og jeg har også et stort lyd billede bag mig - når det faktisk er mixet ind i lyd sporet Wink..
 
Fedt at du gider at dele dit anlæg med om verden.
 
 


Hmmm nu har jeg vist ikke påstået at jeg hører lyden som det setup det er mixet i? - ville fanme være synd med det midlertidige setup jeg har nu!
Tror heller ikke at min stue ville egne sig til near field monitors når jeg sidder 6 meter fra fronten:)
Havde været fedt med en processor med digitalt output og så den type aktive monitors i et lille rum.. Den processor er dog ret sjælden!
Det gik nu heller ikke, så meget på om du havde/skulle ha' "near fields" højtalere. 
Det var lige så meget din begejstning over at hører, "Hører pludselig mekanikere i bagrunden og små lyde jeg først troede var kæresten der fumlede i køkkenet.. Det var det så ikke:)".
Jeg siger ikke at _dipol_ er dårligt, jeg syntes bare at din reference film er dårligt valgt.
En film mixet på direkte udstrålende højttalere til at teste dit dipol setup, syntes at være et "sjovt" valg.
Wink
 
(Det du oplevere med lyden bag dig er "standard" for et DD/DTS setup med samme antale højtalere)
.....
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 14:21
Send udvikleren en mail med de svenske - så tager han dem sikkert med.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Lækkert med 803d eller 804d. Ved ikke om du kender http://www.hifishark.com - god side til at søge brugt udstyr, da den søger på mange sider for en.


Fed side:) den samler faktisk de fleste jeg kigger på men mangler de svenske!

Tror jeg har fundet et sæt 804 diamond som jeg nok tager.. Men 803 er bare mere muskuløs:)
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:46
Lækkert med 803d eller 804d. Ved ikke om du kender http://www.hifishark.com - god side til at søge brugt udstyr, da den søger på mange sider for en.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

En sub i hvert hjørne - så er det optimalt LOL


Hvordan spiller subben ellers? Kan den følge med til musik uden at blive gumpetung?


 

Det room gain der kommer med hjørnesubs lyder sjældent fantastisk så ellers takWink

 

En sub i hvert hjørne giver næsten perfekt seat to seat variation og masser af gratis ULF. Når du nu roser deres EQ så meget, er det jo intet problem at tæmme det room gain hjørnepositioner giver. Wink


Hehe hvem tænker på flere sæder end sit eget?;)

Det kan godt være jeg kan bruge EQ til at skabe en flad kurve men kvaliteten i de dæmpede frekvenser er ikke så fede som uden EQ og rigtig dæmpning:)
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Fed center du har fået dig der - men tale kommer der nok ikke meget af fra den ;)
 

Leder du stadig efter nogle 805'ere ?


Tror det skal være en 804 diamond eller 803d som front.

Synes ikke mellemtonen er så lækker som den kantløse version:) var inde og lytte forleden i klubben.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

En sub i hvert hjørne - så er det optimalt LOL

Hvordan spiller subben ellers? Kan den følge med til musik uden at blive gumpetung?
 
Det room gain der kommer med hjørnesubs lyder sjældent fantastisk så ellers takWink
 
En sub i hvert hjørne giver næsten perfekt seat to seat variation og masser af gratis ULF. Når du nu roser deres EQ så meget, er det jo intet problem at tæmme det room gain hjørnepositioner giver. Wink
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:35
Fed center du har fået dig der - men tale kommer der nok ikke meget af fra den ;)
 
Leder du stadig efter nogle 805'ere ?
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:



 
 
Hvordan er lyden nu?
Fik et totalt chok!:) - Kan måle at alle højtalerne spiller samme DB med en test tone men bagkanalen er virkelig tydelig nu.. Ved ikke om jeg skal skrue lidt ned, eller om jeg lige skal vænne mig til oplevelsen.
Har sat avatar på og set de første scener. Hører pludselig mekanikere i bagrunden og små lyde jeg først troede var kæresten der fumlede i køkkenet.. Det var det så ikke:)
 
Kan helt klart anbefale denne type højtaler.. Lydbilledet i baggrunden er kæmpestort og skal godt nok lige suge indtrykket til mig:)
 
 
 

 
Avatar er mixet på Dynaudio Air 20
 
 
 
Af Christopher Boyes i et 6.1EX setup med en BM 14S sub.
 
Så du høre ikke lyden i et setup som den er mixet i Wink, men derfor kan det nu nok lyde ganske fint hjemme hos dig.
 
Jeg kører mere traditional, og jeg har også et stort lyd billede bag mig - når det faktisk er mixet ind i lyd sporet Wink..
 
Fedt at du gider at dele dit anlæg med om verden.
 
 


Hmmm nu har jeg vist ikke påstået at jeg hører lyden som det setup det er mixet i? - ville fanme være synd med det midlertidige setup jeg har nu!
Tror heller ikke at min stue ville egne sig til near field monitors når jeg sidder 6 meter fra fronten:)
Havde været fedt med en processor med digitalt output og så den type aktive monitors i et lille rum.. Den processor er dog ret sjælden!
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

 
 
Hvordan er lyden nu?
Fik et totalt chok!:) - Kan måle at alle højtalerne spiller samme DB med en test tone men bagkanalen er virkelig tydelig nu.. Ved ikke om jeg skal skrue lidt ned, eller om jeg lige skal vænne mig til oplevelsen.
Har sat avatar på og set de første scener. Hører pludselig mekanikere i bagrunden og små lyde jeg først troede var kæresten der fumlede i køkkenet.. Det var det så ikke:)
 
Kan helt klart anbefale denne type højtaler.. Lydbilledet i baggrunden er kæmpestort og skal godt nok lige suge indtrykket til mig:)
 
 
 
 
Avatar er mixet på Dynaudio Air 20
 
 
 
Af Christopher Boyes i et 6.1EX setup med en BM 14S sub.
 
Så du høre ikke lyden i et setup som den er mixet i Wink, men derfor kan det nu nok lyde ganske fint hjemme hos dig.
 
Jeg kører mere traditional, og jeg har også et stort lyd billede bag mig - når det faktisk er mixet ind i lyd sporet Wink..
 
Fedt at du gider at dele dit anlæg med om verden.
 
 
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu