recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mindre abbey - mere bas!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mindre abbey - mere bas!

 Besvar Besvar Side  <1 2425262728 39>
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 04:17
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

 
Som lovet en kort anmeldelse af min nye centerhøjtaler:
 
Funny stuff!Big smile
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

 

Som lovet en kort anmeldelse af min nye centerhøjtaler:

 
Funny stuff!Big smile


Der skal være plads til lidt humor;)
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Var også bare en joke:) - det er min nye sub;)
En velodyne DD18


Haha Good One, synes dog der mangler en sub var det ikke det vi blev enige om Wink


Du mener der skal være 2?;)
jeps Smile
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Var også bare en joke:) - det er min nye sub;)
En velodyne DD18


Haha Good One, synes dog der mangler en sub var det ikke det vi blev enige om Wink


Du mener der skal være 2?;)
jeps Smile
 
Kom nu lige forbi og lyt først;) - Tror der er RIGELIGT med bas til de fleste!
 
Men kan se at der er fede muligheder for serieforbindelse hvis man køber en ekstra;)
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Var også bare en joke:) - det er min nye sub;)
En velodyne DD18


Haha Good One, synes dog der mangler en sub var det ikke det vi blev enige om Wink


Du mener der skal være 2?;)
jeps Smile
 
Kom nu lige forbi og lyt først;) - Tror der er RIGELIGT med bas til de fleste!
 
Men kan se at der er fede muligheder for serieforbindelse hvis man køber en ekstra;)
Ja der kan du se.! Du vil få en mere jævn fordeling af sublyden ved 2. Wink og du inviterer bare.!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:02

Tænker du frekvens mæssigt?

Inviterer snart:)
Kommer du lørdag?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:


Tænker du frekvens mæssigt?

Inviterer snart:)
Kommer du lørdag?
ja og lydtrykket bliver fordelt. og ja det gør jeg.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:23
En sub i hvert hjørne - så er det optimalt LOL

Hvordan spiller subben ellers? Kan den følge med til musik uden at blive gumpetung?
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

En sub i hvert hjørne - så er det optimalt LOL

Hvordan spiller subben ellers? Kan den følge med til musik uden at blive gumpetung?
4 stk. tak! Wink
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

En sub i hvert hjørne - så er det optimalt LOL

Hvordan spiller subben ellers? Kan den følge med til musik uden at blive gumpetung?
 
Det room gain der kommer med hjørnesubs lyder sjældent fantastisk så ellers takWink
 
Meget kort er første konklusion at jeg ikke manglede en sub før med 800D. Mange kan påstå at jeg gjorde det, men nope.. Den kvalitet bas jeg havde var lige i skabetSmile
 
Man kan sagtens fornemme at subben er lavet til at gå dybere for det gør den, men den er en smule mere begrænset i lydtrykket end før. Så en fordel med ulemper. Havde helt sikkert været fedt med både sub og 800D men den meget lille dybde den giver kan ikke engang retfærdiggøre en investering på 1.000 kr. imo (har man kassen er det selvfølgelig ligemeget).
 
Men den spiller fantastisk. Den er som jeg husker tør og præcis og selve EQ delen fungere helt vildt godt. Kommer med nogle screenshots senere når jeg har tid.
 
Havde jeg skulle blive boende i denne størrelse stue havde jeg nok købt en ekstra så lydtrykket kom tilbage på højde med før!
 
Kommer med en anmeldelse senere når min eksammen er overstået (skal op i morgen!)
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

 
 
Hvordan er lyden nu?
Fik et totalt chok!:) - Kan måle at alle højtalerne spiller samme DB med en test tone men bagkanalen er virkelig tydelig nu.. Ved ikke om jeg skal skrue lidt ned, eller om jeg lige skal vænne mig til oplevelsen.
Har sat avatar på og set de første scener. Hører pludselig mekanikere i bagrunden og små lyde jeg først troede var kæresten der fumlede i køkkenet.. Det var det så ikke:)
 
Kan helt klart anbefale denne type højtaler.. Lydbilledet i baggrunden er kæmpestort og skal godt nok lige suge indtrykket til mig:)
 
 
 
 
Avatar er mixet på Dynaudio Air 20
 
 
 
Af Christopher Boyes i et 6.1EX setup med en BM 14S sub.
 
Så du høre ikke lyden i et setup som den er mixet i Wink, men derfor kan det nu nok lyde ganske fint hjemme hos dig.
 
Jeg kører mere traditional, og jeg har også et stort lyd billede bag mig - når det faktisk er mixet ind i lyd sporet Wink..
 
Fedt at du gider at dele dit anlæg med om verden.
 
 
.....
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:



 
 
Hvordan er lyden nu?
Fik et totalt chok!:) - Kan måle at alle højtalerne spiller samme DB med en test tone men bagkanalen er virkelig tydelig nu.. Ved ikke om jeg skal skrue lidt ned, eller om jeg lige skal vænne mig til oplevelsen.
Har sat avatar på og set de første scener. Hører pludselig mekanikere i bagrunden og små lyde jeg først troede var kæresten der fumlede i køkkenet.. Det var det så ikke:)
 
Kan helt klart anbefale denne type højtaler.. Lydbilledet i baggrunden er kæmpestort og skal godt nok lige suge indtrykket til mig:)
 
 
 

 
Avatar er mixet på Dynaudio Air 20
 
 
 
Af Christopher Boyes i et 6.1EX setup med en BM 14S sub.
 
Så du høre ikke lyden i et setup som den er mixet i Wink, men derfor kan det nu nok lyde ganske fint hjemme hos dig.
 
Jeg kører mere traditional, og jeg har også et stort lyd billede bag mig - når det faktisk er mixet ind i lyd sporet Wink..
 
Fedt at du gider at dele dit anlæg med om verden.
 
 


Hmmm nu har jeg vist ikke påstået at jeg hører lyden som det setup det er mixet i? - ville fanme være synd med det midlertidige setup jeg har nu!
Tror heller ikke at min stue ville egne sig til near field monitors når jeg sidder 6 meter fra fronten:)
Havde været fedt med en processor med digitalt output og så den type aktive monitors i et lille rum.. Den processor er dog ret sjælden!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2425262728 39>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu