recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster i XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndertekster i XBMC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster i XBMC
    Sendt: 07-August-2011 kl. 14:31
Hej alle, 

Jeg er er sendt på livstilt. Kan simpelthen ikke greje, hvordan man skal få undertekster til at virke i XBMC. Det er installeret ovenpå win7. 

Jeg har prøvet at lægge undertekster ind i mappen hvor filmen er placeret, men inde i xbmc kan jeg så ikke se filen. De har samme navn. Jeg har installeret en addon til undertekster inde i xbmc, men det har ikke rigtig hjulpet.

Er der nogen som ved hvad det kræves, at få det til at virke?
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 14:44
Prøv tryk på L, den gør at du kan skifte mellem underteksterne under film-mappen.
addon til undertekster gør at du kan hente undertekster fra nettet via XBMC - RIGTIG fed addon, som er et must når du har vænnet dig til det
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 15:42
Hej Mads, tak for svaret. Det vil jeg lige prøve. Vi er enige om, at de skal hedde præcis det samme som filmen, ikke? Men skal de have "format"-navnet efter sig, eller skal det også slettes?

Jeg har downloaded en addon, men hvad hedder den du bruger, og hvordan får man det til at virke?
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 20:01
Det tror jeg ikke er nødvendigt, bare de har et undertekst format (f.eks. .srt).
F.eks. har jeg filmen Shutter Island også har jeg underteksterne Shutter Island.da.srt (.da for at give til kende at det er dansk - gør det lettere hvis man har flere undertekster) og Shutter Island.en.srt.

Jeg har hentet addon under subtitles også er der kun ét man kan hente (husk at gå ind og indstille det)
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 21:20
Top top top fedt, nu virker det sku:) Mange tak,

Ved du hvordan man sætter det op, så man selv kan hente underteksterne direkte inde i xbmc? Jeg har downloaded den adon, men kan ikke lige greje, hvordan den skal bruges?

Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 22:19
Kanon! :)

Inde under indstillinger -> Skin, så skal du finde Video OSD også kan du enable subtitle addon. Henvis så til addon.
Når du så ser en film trykker du ENTER og der er nu kommet et ekstra ikon (download subtitles), tryk på den og den finder dine undertekster :)

Når du konfigurerer det, så sæt dine sprog og Opensubtitles til standard (du kan sagtens have flere end en, selv har jeg Opensubtitles og subscene), da den finder flere subtitles til filnavnet. Udover det så slå disse ting til:
"Manually enter search string" gør at du kan søge på et andet navn end filnavnet.
"Display file name in results page" gør det lettere at se hvilke filmundertekster man skal vælge.
"Add language to filename" som jeg viste tidligere, hvis du henter danske undertekster, så tilføjer den lige .da. til undertekst-filnavnet
"Search next available service if no results are found" hvis du har flere sider at hente undertekster fra, så hvis den ikke finder noget det første sted, så går den automatisk videre.
"Auto downloader first 'sync' subtitle" Henter undertekster hvis den finder et eksakt match (fungerer nogle gange, men kommer an på filnavnet).
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 08:13
Meget uddybende, guide, tusind tak. Vil prøve at sætte det op så snart jeg har fri fra arbejde:)
Til top
Fladskærm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: Denmark (DNK)
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 20:16
Jeg har fået det til at virke med direkte download i XBMC nu. Jeg takker og bukker for hjælpen, det er fantastisk. Mega lækkert ikke at skulle hente dem og lægge dem ind fra windows:)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 12:55
Hvis du slår til den skal vise undertekst altid i XBMC, så når undertekst filen hedder det samme fx.

Avatar.mkv
Avatar.srt

Så overuler den alle andre undertekster, så den altid vil vælge den først. Medmindre det fastbrændte undertekster man ikke kan fjerne.

Du slår det til oppe ved pause, play spol ikonerne når du ser en film, ved at gå ind i undertekster/lyd indstillinger. Der skal du vinke af og fx sætte den standart som dansk. Ud af de 544 film + 8 komplette serier, har jeg ikke en eneste hvor det ikke starter op med dansk tekst som det første.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Cybersprite Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 20:14
Uhhh... mega nice guide til når jeg også begiver mig ind i XMBC, thx dude!
Til top
vkristofferschiemann Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2011 kl. 16:38
ja tak for guiden, det super! :).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu