recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR-1912 Vs. Pioneer VSX-921
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon AVR-1912 Vs. Pioneer VSX-921

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Plan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 06:52
@plbagger
Jeg har ikke hørt fra Pio om de kommer med opdatering venter svar fra dem
Bluetooth virker med er ikke imponerende skal have telefon eller pad i nærheden af reciver så ikke noget alternativ.ØV
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:23
vær opmærksom på at Pioneer er MEGET lys i lyden :)

"tendens til skrigende diskant"
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

vær opmærksom på at Pioneer er MEGET lys i lyden :)

"tendens til skrigende diskant"
 
Vær opmærksom på at JEG synes Pioneer KAN være meget lys i lyden.
 
Har lige fixed din udtalelse. Det andet holder jo ikke.
 
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

vær opmærksom på at Pioneer er MEGET lys i lyden :)

"tendens til skrigende diskant"
 
Vær opmærksom på at JEG synes Pioneer KAN være meget lys i lyden.
 
Har lige fixed din udtalelse. Det andet holder jo ikke.
 

ingen grund til det der mund huggeri hr. :)

- Men ja, det da min egen personlige holdning at Pioneer er lys i lyden, ikke ens betydning med jeg synes det er dårlige produkter, men med et par lyse højtaler bliver det hurtig ubehageligt. Denon er også meget lys, (synes jeg).

Jeg havde tidligere Pioneer foran mine dali ikon 6mk2, jeg synes det var alt for lyst, decideret skingret. Nu har jeg sat mine dali sammen med en NAD t765hd.

det skal da siges jeg var rigtig glad for min Pioneer, den passede bare ikke sammen med mine højtaler, eller omvendt Smile

Men hvilke højtaler har trådstarteren, har jeg ikke lige bemærket (:
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

vær opmærksom på at Pioneer er MEGET lys i lyden :)

"tendens til skrigende diskant"
 
Vær opmærksom på at JEG synes Pioneer KAN være meget lys i lyden.
 
Har lige fixed din udtalelse. Det andet holder jo ikke.
 

ingen grund til det der mund huggeri hr. :)

- Men ja, det da min egen personlige holdning at Pioneer er lys i lyden, ikke ens betydning med jeg synes det er dårlige produkter, men med et par lyse højtaler bliver det hurtig ubehageligt. Denon er også meget lys, (synes jeg).

Jeg havde tidligere Pioneer foran mine dali ikon 6mk2, jeg synes det var alt for lyst, decideret skingret. Nu har jeg sat mine dali sammen med en NAD t765hd.

det skal da siges jeg var rigtig glad for min Pioneer, den passede bare ikke sammen med mine højtaler, eller omvendt Smile

Men hvilke højtaler har trådstarteren, har jeg ikke lige bemærket (:
 
Jeg synes bare det er vigtigt at pointere at det kommer an på højtalere samt hvilket kabel man bruger. Jeg oplever ikke at min Pio er lys i lyden, men nu er mine højtalere også ret mørke i lyden (i mine ører) Men du har helt ret i at en lys højtaler sammen med en lysklingende receiver hurtigt kan blive træls at høre på og det synes jeg er fint at advare mod. Man skal bare lige vide hvilket setup receiveren skal spille sammen med inden man dømme denSmile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

vær opmærksom på at Pioneer er MEGET lys i lyden :)

"tendens til skrigende diskant"
 
Vær opmærksom på at JEG synes Pioneer KAN være meget lys i lyden.
 
Har lige fixed din udtalelse. Det andet holder jo ikke.
 

ingen grund til det der mund huggeri hr. :)

- Men ja, det da min egen personlige holdning at Pioneer er lys i lyden, ikke ens betydning med jeg synes det er dårlige produkter, men med et par lyse højtaler bliver det hurtig ubehageligt. Denon er også meget lys, (synes jeg).

Jeg havde tidligere Pioneer foran mine dali ikon 6mk2, jeg synes det var alt for lyst, decideret skingret. Nu har jeg sat mine dali sammen med en NAD t765hd.

det skal da siges jeg var rigtig glad for min Pioneer, den passede bare ikke sammen med mine højtaler, eller omvendt Smile

Men hvilke højtaler har trådstarteren, har jeg ikke lige bemærket (:
 
Jeg synes bare det er vigtigt at pointere at det kommer an på højtalere samt hvilket kabel man bruger. Jeg oplever ikke at min Pio er lys i lyden, men nu er mine højtalere også ret mørke i lyden (i mine ører) Men du har helt ret i at en lys højtaler sammen med en lysklingende receiver hurtigt kan blive træls at høre på og det synes jeg er fint at advare mod. Man skal bare lige vide hvilket setup receiveren skal spille sammen med inden man dømme denSmile

ja self skal man kigge objektivt, og ikke subjektivt :)
Nævnte det også blot, eftersom det jo er et vigtigt faktum, da den lyse lyd jo er Pioneer "klang" hvilket jo passer godt med mørke højtaler. for at opnå neutral lyd.
Til top
fodboldskotten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 11:10
Hej,

jeg har selv problemer med airplay på min 921, jeg er også nødt til at slukke for receiveren hver gang den har været brugt, ellers kommer airplay ikonet ikke frem på min ios device. Dette gælder både min iphone med ios 5, og med min ipad 2 med ios 4(et eller andet).

Jeg kører trådløst netværk via AS-WL300 til min netgear router fra yousee, synes virkelig det er noget hø.
Til top
Plan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 19:23
Har lige taget beslutningen om at aflevere tilbage igen, det begynder at irritere mig med den recever.
Kommer hjem og så virker lyden ikke fra tv, nu har jeg fået nok af den recever VSX 921 AirPlay fungere ikke, nu det nok
Bliver afleveret i el mutanten imorgen så hedder det denon istedet nogen der har erfaring med denne?
Til top
C.Dela Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2011
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 22:51
Jeg har købt pio receiveren og sat op med nedenstående (signatur) setup.

Har ikke afprøvet AP via receiveren da den ikke er trådet til modemmet, men har dog AppleTV så jeg overlever.

Mit tv har ikke ARC så det er temmelig irriterende og det at man fx ikke kan se tv og høre radio samtidig da receiveren skifter over fra radio til Tv når tv'et tændes er pisse irriterende. Bortset fra det - super lyd og brugerflade ( omend ipod/iPhone navigationen via receiveren er for langsom).
PS3
Apple TV2
Pioneer 7.1 VSX-921-K
Front. B&W M1
Center. Dali SC-5
Bag. Solid solutions S100
Sub. JBL PSW-1000
Sony Sony KDL-40E5520 (ARC missing - Grrrrrr)
Til top
fodboldskotten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 01:13
Jeg går også med tankerne om at aflevere skidtet tilbage, men svært at finde noget i samme prisklasse med samme funktioner og kvali... (Airplay er for mig en nødvendighed) 
 
Jeg oplever også at lyden på fjernsynet forsvinder når receiveren tændes, kan dette slåes fra? Jeg har desværre også fjernsyn uden ARC, så der er koblet både hdmi og optisk kabel fra fjernsyn til receiver.
Til top
Plan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 06:13
Jeg oplevede det samme igår med at lyden forsvandt jeg anvender optisk kabel sammen med HDMI, når lyden sådanne uden grund forsvinder sammen med at AirPlay ikke virker så er det ikke længere ok.
Jeg har set på DENON AVR 1912 den koster godt nok 1500 kroner mere, det kan jeg godt leve med bare det det virker.
Jeg vender tilbage når jeg har afleveret PIO og Købt DENON aflevering af PIO Idag køb af DEMON imorgen
Til top
fodboldskotten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 06:40
Du må meget gerne lige komme med en melding på Denon. Er der mulighed for trådløs netværk i den egentlig? - Har du forresten stadig kontakt med Pioneer ang. problemerne, eller er de droppet?

Er der nogen der ved om Onkyo er på trapperne med en airplay løsning til 609'eren? - Det var mere om man skulle kigge på en sådan...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu