recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Galaxy Tab blokeres i det meste af Europa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung Galaxy Tab blokeres i det meste af Europa

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Galaxy Tab blokeres i det meste af Europa
    Sendt: 09-August-2011 kl. 21:05
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 21:12
Kan i bestemme jer til om det kun er EU eller hele Europa det gælder? Der står begge dele i artiklen/nyheden.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:00
Tja.. det lyder som en aprilnar.
Nu har jeg ikke læst andet end den her nyhed, end ikke kilden. Men der er flere ting som jeg undre mig om.
Hele EU minus Holland. Hvorfor dog minus Holland?
Hvordan kan en ret i Tyskland afgører hvad der må sælges i hele EU (minus Holland).
Patentdesign - Det troede jeg slet ikke der var noget der hed. Og da slet ikke på sådan noget. Det er en firkantet plastikkasse med en trykfølsom LCD-lign. skærm inden i, evt. med knapper placeret strategiske steder, i en bestemt størrelse afstemt til formålet. Det kunne lige så godt have været opskriften på en mobiltelefon.
 
Det lyder som en and!
 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:11
Det er jo selve designet af den (ikke helt) firkantede kasse med en trykfølsom skærm (og endda selve indpakningen, som også skulle være tæt på), som Apple mener er meget lig den første iPad.





Det er jo ikke det at Samsung har lavet en tablet, og Apple er jo heller ikke gået efter de andre (heller ikke de andres tablets, som Samsung har lavet).

Samsung Galaxy S ligger også tæt op af en iPhone 3G, og de har også en remote til deres smart-tv der er tydeligt inspireret af iPhone 4.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:12
Designret og patenter er ikke det samme. Alt hvad du frembringer herhjemme er beskyttet af designretten pr. default i ét år og du behøver ikke udstikke patenter for at håndhæve denne ret indenfor EU. Designret gør sig gældende på kryds af brancher og medier, så du kan også håndhæve den overfor eks. en tryksag, udseendet af et stykke tøj osv. Dét der så skal tages stilling til er hvor få forskelle der er mellem originalen og kopien, da det ikke behøver være en minutiøs kopi der udløser et forbud.

Hvis du vil håndhæve din designret ud over det ene år, så kan du udtage en designbeskyttelse, som også kan videreføres globalt.

Et patent derimod beskriver funktionelle ting, såsom virkemåden af en trykknap og ikke selve designet med mindre dette har en rolle i hvordan tingen virker. Det er generelt en dum idé at beskrive bestandelene i sine patenter i al for detaljeret form - såsom udformningen af en knap - da det vil begrænse det område dit patent dækker. Hvis du eks. beskriver at knappen skal være rund, så er det ikke et brud på rettighederne hvis andre laver den firkantet.

Edit: For de interesserede så kan man søge i eks. det danske designregister og se hvad andre firmaer har udtaget designbeskyttelse på. Prøv eksempelvis med "Ansøger/indehaver (inholder ordet): Olufsen".

Redigeret af Yakken - 10-August-2011 kl. 14:26
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:49
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det lyder som en and! 
 
Det er aldrig en and, når det er medier som The Telegraph og Reuters der breaker nyheden.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det er jo selve designet af den (ikke helt) firkantede kasse med en trykfølsom skærm (og endda selve indpakningen, som også skulle være tæt på), som Apple mener er meget lig den første iPad.


Det er jo ikke det at Samsung har lavet en tablet, og Apple er jo heller ikke gået efter de andre (heller ikke de andres tablets, som Samsung har lavet).

Samsung Galaxy S ligger også tæt op af en iPhone 3G, og de har også en remote til deres smart-tv der er tydeligt inspireret af iPhone 4.
 
Det er jo bare begrænset hvad man så må lave. XOOM ser da ligesådan ud. Så hvis man ikke må lave tabs som ligner "den (ikke helt) firkantede kasse med en trykfølsom skærm (og endda selve indpakningen, som også skulle være tæt på)". Så bliver det sku snævert med konkurrence. Så kan de andre lave trekantede/firkantede/femkantede osv. ?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det er jo selve designet af den (ikke helt) firkantede kasse med en trykfølsom skærm (og endda selve indpakningen, som også skulle være tæt på), som Apple mener er meget lig den første iPad.
Det er jo ikke det at Samsung har lavet en tablet, og Apple er jo heller ikke gået efter de andre (heller ikke de andres tablets, som Samsung har lavet).

 
Jeg kan godt forstå hvad du mener, men at have eneret til et design på den måde, mener jeg giver anledning til adskillige problemer. Der er jo begrænset, på hvor mange måder en Tablet kan designes, (selvom man godt kan finde mere eller mindre kreative designs i andre henseende), hvis det skal gøres mest praktisk/neutralt.
 
Jeg synes egentlig de er ret neutrale i designet, og på den måde bør man ikke kunne "låse" sig fast.
 
Forestil dig samme nærmest vanvittige designret på et TV (hvilket i bund og grund er det samme). Hvem har retten til at designe et TV med en 3-5cm bred oftest plastikkant rundt om selve panelet, og så for det meste i sort piano-look-alike. Jeg vil sågar tillade mig at sille spørgsmålstegn ved, om en sådan kasse overhovedet kan kaldes for et design. Måske er det min opfattelse det er galt med, men et såkaldt design, bør bevæge sig ud over det neutrale, og evt. afvige fra traditionelle størrelser/former. F.eks kunne Apple have lavet en trekantet Tablet, eller kubeformet, og det ville i såfald være et design, i min verden.
Som også er nævnt i kommentarene i nyheden, så er logo og knap ikke engang placeret ens. Det ville være sådanne finesser som for mig adskiller et såkaldt design. Men selve grundkassen (hvis man kan kalde det sådan), det er og bliver for mig at se neutralt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det lyder som en and! 
 
Det er aldrig en and, når det er medier som The Telegraph og Reuters der breaker nyheden.
 
  /Lars
Det ved jeg Lars.. Det var også mere et udtryk for, at jeg simpelthen ikke forstå det. Det virker for åndsvagt til at være sandt.
 
Var der nogen der havde et bud på, hvor Holland skulle gå fri?
Og hvad en tysk ret i dusseldorf, kan afgører for hele EU (igen, undtagen Holland).
 
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:08
Uden at vide det 100%, mener jeg at have læst et sted at det ikke kun er udseendet der er problemet..
Der var noget software der også var problemer med. Hvis dette er tilfældet så er det jo helt retfærdigt at forbuddet er kommet.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Var der nogen der havde et bud på, hvor Holland skulle gå fri?
Og hvad en tysk ret i dusseldorf, kan afgører for hele EU (igen, undtagen Holland).
 
Ja, det er angiveligt fordi der er kalendersat en tilsvarende retsag i Holland onsdag og torsdag.
 
Egentlig er det jo smart nok med en fælles EU-ret, hvor en dom får virkning i hele EU, men hvorfor der så kan køre 2 parallelle sager ved jeg ikke.
 
Og hvad EU-systemet så gør, hvis den hollandske retsinstans når frem til en anden konklusion end den tyske ret, aner jeg ikke.
 
http://www.reuters.com/article/2011/08/10/apple-samsung-idUSN1E7781ZA20110810
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu