recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SE HER!!!!!!! Yousees priser efter 1. oktober
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSE HER!!!!!!! Yousees priser efter 1. oktober

 Besvar Besvar Side  <1234 26>
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:13
DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 
Lars    Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:16
 
 
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

 
Det er alle services der kræver  internetadgang fra boksen - eller ?
 
 
 Det er jo stadig som det er nu når de tilkøbes, bortset fra den så absolutte helt vanvittige pris de kommer op på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:20
 
 
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 
 Det kan de vel kun gøre hvis de til den tid udgår fra Grundpakken. Det er der jo heller ikke den største skade ved at de gør.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 
Lars    Smile
Kan det ikke tænkes, at der er antenneforeninger, der har en anden sammensætning af pakkerne?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 
Lars    Smile
Kan det ikke tænkes, at der er antenneforeninger, der har en anden sammensætning af pakkerne?
 
 
Men antenneforeninger har  andre priser pr. kanal  (fx 0.00 for TV5Monde)
 
 
Det viser i øvrigt også, hvor urimelig youSee's prissætning er - sammenlign fx prisen på TV2-Charlie. 
 
Desværre er TV2 ikke med i ekstrakanalerne. Jeg ville skifte straks, hvis jeg kunne slippe for at betale til TV2.
 
Lars  Smile
 
PS! Radiomand:  Det med TV5 Monde afhænger vel lidt af ens svar på "Parlez-vous français ?" - tror du ikke.   Der er i øvrigt, som jeg husker det,  undertekster  i mange tilfælde.  
DK4 har da ofte programformater, som man ikke ser lignende andre steder.
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 16:56
 
 Der er kun få gode ting der er kommet ud af Frankrig, den ene er Vin, og TVer ikke blandet de andre ting.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 

Lars    Smile

Kan det ikke tænkes, at der er antenneforeninger, der har en anden sammensætning af pakkerne?

Men antenneforeninger har  andre priser pr. kanal  (fx 0.00 for TV5Monde)


Det Jørn mener er at visse foreninger nok ikke har de to kanaler i deres normale pakker. Derudover er prisen for TV 5 ekskl. KODA.

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det viser i øvrigt også, hvor urimelig youSee's prissætning er - sammenlign fx prisen på TV2-Charlie. 


Du kan jo ikke sammenligne engrosprisen (som i øvrigt er næsten ét år gammel) med en a la carte pris.

Redigeret af lunddal - 23-August-2011 kl. 17:10
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

DK4 og  TV5 Monde er allerede i grundpakken - hvad er meningen med at give dem en pris som ekstrakanal ?
 
Lars    Smile
Kan det ikke tænkes, at der er antenneforeninger, der har en anden sammensætning af pakkerne?
 
 
Men antenneforeninger har  andre priser pr. kanal  (fx 0.00 for TV5Monde)
 
 
Det viser i øvrigt også, hvor urimelig youSee's prissætning er - sammenlign fx prisen på TV2-Charlie. 
 
Desværre er TV2 ikke med i ekstrakanalerne. Jeg ville skifte straks, hvis jeg kunne slippe for at betale til TV2.
 
Lars  Smile
 
PS! Radiomand:  Det med TV5 Monde afhænger vel lidt af ens svar på "Parlez-vous français ?" - tror du ikke.   Der er i øvrigt, som jeg husker det,  undertekster  i mange tilfælde.  
DK4 har da ofte programformater, som man ikke ser lignende andre steder.
Både antenneforeninger og andre foreninger har forskellige priser landet over. Er en kanal ikke med i en antenneforenings Grundpakke, så skal man bestille en ekstrakanal hos YouSee - så er prisen ikke forskellig. Svært at forstå? Nej, vel? Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Det kan altså ikke komme som en stor overraskelse at "frit valg" også betyder højere priser for den enkelte kanal end hvis selvsamme kanal var en del af en pakke.
Det har Yousee, Viasat, CD og andre jo sagt i flere år, fordi det nu engang er lettere at presse prisen på en kanal, hvis den kanal er garanteret et vis seergrundlag.
Kort sagt det er ikke anderledes end mængderabat på så mange andre produkter.

Edit: Iøvrigt finder jeg da både sport, film, børne tv, musik, kultur samt en masse andet i den billigeste pakke.



Er godt klar over det altid vil være dyrere, har aldrig påstået noget andet, de her priser er dog sindsyge synes jeg. eneste mulighed vi som forbrugere har for at tvinge kanalerne til at sende noget ordentligt og vise vi er utilfredse, er at fravælge dem. Det er hermed umuligt uden at blive dyrt.
Det mener jeg ikke er nogen fordel for forbrugerne.

For mig at se er det spil af tid at ændre hele systemet på den måde, for at få folk kan spare en 5'er
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 17:50
http://yousee.dk/Ekstrakanaler/Ekstrakanaler_og_priser.aspx

Priserne er også online på YouSees side
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

  Du kan jo ikke sammenligne engrosprisen (som i øvrigt er næsten ét år gammel) med en a la carte pris.
 
Og så er det lige - op i det røde felt -   
 
Der har ikke været nogen stor inflation de senere år - 2-3% måske -  og så kan youSee's produkter heller ikke stige  'over een kam'  med meget, meget mere.  I modsat fald har man da en klokkeklar monopolsag.   Store firmaer med næsten monopolstatus i mange områder - gør klogt i en vis ydmyghed.  
 
Man kunne jo splitte youSee op  - som en ren konkurrencesag - hvis viljen er tilstede.
 
YouSee er et selskab, der har et rent overskud tæt på  en ud af hver tredie krone.
 
Nå, men jeg havde faktisk linket til siden som den er dd.  hos youSee.  Jeg kan naturligvis ikke anklage youSee, blot med henvisning til din bemærkning - lunddal - om "næsten et år gammel'.
 
Der er så heller ikke tale om engrospriser, men om prisen for fællesindkøb til (større ?) foreninger - mon kvantums rabat ikke gives derudover ? -  og uden moms.   Men TV2 Charlie til 13.69 inkl moms koster  i stedet 3 gange så meget - ja +300%.     Dead
 
Lars     Smile 
 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2011 kl. 18:01
Jeg kan simplethen ikke lade være. Jeg er så rasende at jeg dirrer - min favoritpakke stiger fra 108 til 220 kr. for INGEN TING!

Som man kan se på http://yousee.dk/Ekstrakanaler/Ekstrakanaler_og_priser.aspx så forsøger YouSee at tage r*ven godt og grundigt på alle deres kunder. De tager ågerpriser på en række kanaler og skylder skylden på de "onde TV kanaler". Det er ikke bare klynkeri, de forsøger virkelig at snyde deres kunder. Beviser siger du? Lyt med:

Selvfølgelig er frit valg af TV kanaler dyre end pakker, men den overpris som YouSee tager for flere TV kanaler er helt ude i hampen. Hvis man f.eks. vælger at købe YouSees nuværnede TILLÆGSPAKKE med HD-kanaler så koster kanalerne i denne "pakke" 99 kr. http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Ekstrapakker.aspx

Tager man de samme TV kanaler og vælger dem individulet så koster de som "Ekstra kanaler" kr. 240.

GODT SÅ! Ingen skal bilde mig ind at YouSee pludselig kan købe en række HD kanaler SÅ MEGET BILLIGERE FRA FORSKELLIGE TV SELSKABER OG SÅ BUNDLE DEM I EN HD PAKKE! Om jeg selv har valgt kanalerne eller om YouSee vælger kanalerne for mig det giver IKKE en forskel på 140%

Jeg er seriøst pissed off over YouSee. Det er simplethen røveri ved højlys dag og YouSee forsøger at snyde deres kunder. Det er noget forb*ndet svineri.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu