recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC vs Fullrate
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC vs Fullrate

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Anders_itu Anders_itu skrev:

Informationen om fjernbetjeningen er til dels kun relevant såfremt man rent faktisk har fullrate :). Det væsentlige er bare at den kan kodes til også at tænde / slukke tv.


Og da det er samme kasse+fjernbetjening der bruges til TDC's løsning, er det også relevant for TDC kunder - som mine forældre.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 20:16
Ups, dobbeltpost.

Redigeret af quarkir - 26-August-2011 kl. 20:17
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Du har ellers selv beskrevet problemet i dit eget citat fra TDC. Hvis TDC først har valgt at levere 20/2 mbit så er TDC kontraktligt forpligtet til at levere minimum 10/1 - i mit tilfælde er der tale om misligholdelse fra TDCs side.

Du overvejede ikke læse resten af teksten, du sprang nemlig let og elegant over næste afsnit:

Efter du har afgivet din bestilling, undersøger vi hvilken hastighed du kan få på din adresse. Kan du ikke få 20/2 Mbit leverer vi i stedet den højest mulige hastighed. Ønsker du ikke den hastighed, vi kan levere, kan du annullere ordren.


Nej jeg har såmænd læst alt hvad du skrev. Det ændrer ikke på noget.

TDC leverede skam en Home Duo, hvorved de har forpligtet sig til at levere minimum 10/1 mbit. Det viser sig så at være ekstremt ustabilt og TDC vælger på egen foranledning at ændre abonnementet til et Homeduo Basic med markant ringere vilkår hvad angår den garanterede minimumshastighed. Den slags går skam ikke.
Er det så ikke bare at annullere ordren ?
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:


Er der andre problemer du ikke kan få øje på - du mener ikke en ustabil forbindelse er et problem? En tvivlsom router er ikke et problem?

Nu kender jeg jo ikke din forbindelse eller din router, men jeg har haft glimrende hjælp fra TDC for at få løst mine forbindelsesproblemer. Og det indbefattede både teknikerbesøg og ny router.

Ja TDCs teknikere er der ikke noget galt med i forhold til den service de yder, men det er ikke ensbetydende med, at de løser problemerne, da de ikke kan gøre noget ved TDCs backbone-net og ej heller det udstyr TDC leverer.

TDCs Sagem router er der vist ikke mange der er ret tilfredse med.
Jamen, det er så dine oplevelser og dem betvivler jeg skam ikke, mine oplevelser er bare stik modsat.
Og der ikke er ret mange der er tilfredse med Sagem routeren, lyder mest som en påstand, hvad baserer du den på af fakta (holdt op imod hvor mange er dem der er i brug) ??
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Trådens titel
 

TDC VS FULLRATE

Fullrate er en klar vinder udfra følgende:

mindst brok over Fullrate
Iflg. hvem/hvad ?
Du skal lige huske at der nok er "lidt" flere kunder hos TDC end Fullrate, det kan muligvis påvirke resultatet....
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

billigt

Ja, hvis man ikke har brug for andet end en forbindelse.
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


Bedst kundeservice
Iflg. hvem/hvad?
Jeg har ingen problemer med TDCs kundeservice, tværtimod.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:

Du har ellers selv beskrevet problemet i dit eget citat fra TDC. Hvis TDC først har valgt at levere 20/2 mbit så er TDC kontraktligt forpligtet til at levere minimum 10/1 - i mit tilfælde er der tale om misligholdelse fra TDCs side.

Du overvejede ikke læse resten af teksten, du sprang nemlig let og elegant over næste afsnit:

Efter du har afgivet din bestilling, undersøger vi hvilken hastighed du kan få på din adresse. Kan du ikke få 20/2 Mbit leverer vi i stedet den højest mulige hastighed. Ønsker du ikke den hastighed, vi kan levere, kan du annullere ordren.


Nej jeg har såmænd læst alt hvad du skrev. Det ændrer ikke på noget.

TDC leverede skam en Home Duo, hvorved de har forpligtet sig til at levere minimum 10/1 mbit. Det viser sig så at være ekstremt ustabilt og TDC vælger på egen foranledning at ændre abonnementet til et Homeduo Basic med markant ringere vilkår hvad angår den garanterede minimumshastighed. Den slags går skam ikke.
Oprindeligt skrevet af morten_b morten_b skrev:


Er der andre problemer du ikke kan få øje på - du mener ikke en ustabil forbindelse er et problem? En tvivlsom router er ikke et problem?

Nu kender jeg jo ikke din forbindelse eller din router, men jeg har haft glimrende hjælp fra TDC for at få løst mine forbindelsesproblemer. Og det indbefattede både teknikerbesøg og ny router.
[/QUOTE]

Ja TDCs teknikere er der ikke noget galt med i forhold til den service de yder, men det er ikke ensbetydende med, at de løser problemerne, da de ikke kan gøre noget ved TDCs backbone-net og ej heller det udstyr TDC leverer.

TDCs Sagem router er der vist ikke mange der er ret tilfredse med.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 18:55
Trådens titel
 
TDC VS FULLRATE
 
Fullrate er en klar vinder udfra følgende:
mindst brok over Fullrate
billigt
Bedst kundeservice
 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Anders_itu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Februar-2007
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Anders_itu Anders_itu skrev:

Hvis du også skal have tv vil jeg helt klart anbefale fullrates løsning frem for TDC's.


Hvorfor?


Oprindeligt skrevet af Anders_itu Anders_itu skrev:

Du kan evt. læse min fullrate tv test 


Smart med et link til Fullrate forum (angående fjernbetjening), når vi andre ikke må se det :-)

Klaus


Fullrates koster kun 179 kr. om månenden :-) - TDCs er væsentlige dyrere - alternativt skal man på yousee hvis tv3 er væsentligt.

Informationen om fjernbetjeningen er til dels kun relevant såfremt man rent faktisk har fullrate :). Det væsentlige er bare at den kan kodes til også at tænde / slukke tv.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

  Øhm, det var da præcist det samme jeg skrev tidligere, bortset fra indledningen ????????
Apropos rynkecreme, så er der forskel på, hvad du skriver, og så hvad TDC skriver LOL
 
Jeg må enten have misset det eller misforstået det, hvis det er hvad du tidligere har skrevet. Som sagt var det nyt for mig.

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Og de kan ikke oplyse højst mulige hastighed, før forbindelsen er etableret.
Du bemærkede godt, at jeg skrev (forventet), ikk? Det havde en vis betydning for meningen, og var ikke bare et ord der skulle ignoreres Wink
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Bliver du lige så sur på antirynke reklamerne ??
 
Nu er der ting her i livet, der er så gabende åndsvage, så hvis folk vælger det, ja så siger det mere om dem der vælger det, end produkterne Wink

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Jeg forstår ikke at du gider at hidse dig op over et produkt som det står dig frit for at vælge eller fravælge og som du absolut ingen mulighed har for at ændre ??

Hidse op og hidse op.. Jeg har en mening om det, vil jeg nu sige.
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

De fleste kunder går faktisk ikke synderligt meget op i hastigheder, blot de har en stabil forbindelse med en fornuftig hastighed (hvilket for de fleste i praksis er 5-10 Mbit).
 
I det her tilfælde handler det jo ikke om stabil/ikke-stabil forbindelse, men om at kunne gennemskue alternativer. Det kan man ikke, når/hvis man ikke kender begræsningen.

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

TDC har da i mange år levet højt på at kunderne allerede har noget der fungerer og derfor ikke tænker på det mere.
Men det gælder jo de fleste af udbyderne, der har været masser af historier om prissænkninger der ikke galdt eksisterende kunder, med mindre de selv spurgte.
 
Det er jo ikke kun højere hastighed og prissænkninger for eksisterende kunder. Det er også dem der står og skal vælge udbyder.

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Jeg er ret overbevist om at det er med i deres overvejelser, når de laver ændringer...
 
Tja.. Måske har du ret. Måske vil de netop gerne skille bukkene fra fårene på den måde.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hmprf! Confused

Vi slipper hastigheden fri

– nu op til 20/2 Mbit

BredbåndVi slipper hastigheden fri – så nu får du alt den hastighed du kan trække op til 20/2 Mbit.


Du får 20 Mbit download og 2 Mbit upload eller så meget det kan lade sig gøre, at levere på din adresse - dog op til 20/2 Mbit. Efter du har afgivet din bestilling, undersøger vi hvilken hastighed du kan få på din adresse. Kan du ikke få 20/2 Mbit leverer vi i stedet den højest mulige hastighed. Ønsker du ikke den hastighed, vi kan levere, kan du annullere ordren. Vi kan levere den fleksible hastighed på 20/2 Mbit til knap 80% af alle i Danmark.


Den var ny, for mig. Og helt klart et skridt i den rigtige retning. Jeg mangler sådan set bare, at de ligesom oplyser den højest mulige (forventet) hastighed, inden aftalen indgåes. Det står ikke specielt tydeligt, synes jeg.

Øhm, det var da præcist det samme jeg skrev tidligere, bortset fra indledningen ????????

Og de kan ikke oplyse højst mulige hastighed, før forbindelsen er etableret.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Jeg tror du misforstår et eller andet her, jeg er ikke ude på at forsvare TDC, blot at forklare deres forretningsmodel.

Du går meget op i pris/hastighed, hvilket ikke er hvad TDCs produkter er skruet sammen efter.
De har valgt at tilbyde bredbånd med "op til 20/2 MBit" som eneste hastighed (med mulighed for 50/5) og så skrue pakkerne sammen med andre ting (musik, backup, TV, film, telefoni).
Hvis du ikke synes om produktet, så find en anden udbyder - længere er historien faktisk ikke

Jeg går meget op i at tingene skal være reelle og fair.

"Nu skruer vi hastigheden op og prisen ned"

"Nu bliver det mere overskueligt..."

Det ER et reklamefremstød og salgs-argumenter.

Bliver du lige så sur på antirynke reklamerne ??
Jeg forstår ikke at du gider at hidse dig op over et produkt som det står dig frit for at vælge eller fravælge og som du absolut ingen mulighed har for at ændre ??
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Pointen er, at det ikke helt er korrekt i henhold til virkeligheden. Jo, hastigheden skrues muligvis op. Men hvilken betydning har det for de mennesker som:

1. Ikke kender begræsningen på deres linie?

2. Allerede er under en vis begrænsning? (eksempelvis 6mbit).

Svar - Absolut intet!

Mht. pkt. 1. så er det jo præcis ikke mere overskueligt. Det ville det være, hvis forbrugerne kendte begræsningen. Og så ville de også være i stand til at kunne vælge, om de eksempelvis vil indgå en aftale med TDC, når de er informeret om en begrænsning på linien.

I sin tid, i de gamle Image Scandinavia/World Online dage, der gjorde vi netop det, at vi undersøgte forholdene INDEN, så folk vidste om de overhovedet kunne få adsl og ca. hvilken hastighed de kunne forvente, (ca. fordi vi kun kendte adressen på centralen og forbrugerens adresse, og så brugte det som en fingerpeg om, hvad afstanden var. Den var ikke helt præcis, men det er LANGT bedre og mere reelt, end slet ikke oplyse om noget).

Mht. pkt. 2. så er det svært at forholde sig til, at forhold som primært skyldes udbyderen selv, skal være årsag til, at der er denne begrænsning, på trods af at forbrugeren betaler for noget som de aldrig kommer i nærheden af, eller føler sig lokket af reklamer, som de ikke har en jordisk chance for at vide noget om.

Igen, eksempelvis med min kæreste som har TDC og kun kan trække 6mbit. Det koster hende stadigvæk 299.- om måneden, selvom jeg, der bor få hundrede meter centralen, betaler det samme og får ca. 3 gange mere hastighed ud af det. Og det er udbyderens egne forhold der er årsag til det.

Sidstnævnt ville kunne løses, hvis man diffenrencerede prisen i forhold til den opnåede hastighed, eller at man havde bibeholdt flere mulige løsninger. Netop fordi man VED/KENDER forholdene og at de netop varierer, som de gør.

De fleste kunder går faktisk ikke synderligt meget op i hastigheder, blot de har en stabil forbindelse med en fornuftig hastighed (hvilket for de fleste i praksis er 5-10 Mbit).
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Alternativet kunne være, at forbrugerne fik mulighed for at vudere prisen i forhold til den forventet maximale hastighed. Dvs. man kunne oplyse ligesom vi gjorde gamle dage. På den måde kan uvidne forbruger NETOP vurdere, om de vil betale prisen, eller om der findes andre alternativer, der ligger tættere på den maximale begrænsning.
Idag har man ikke en chance. Og TDC indgår åbenbart gerne aftaler med folk, selv i områder de VED ikke funger skide optimalt.

Jeg synes ikke det er iorden. Nogle har nævnt bondefangeri. Jeg synes det ligger helt andre steder. Falsk og misvisende reklame og (i tilfælde som min kæreste) grænser det nærmest til bedrageri, fordi de kendte til forholdene i forvejen.

Her bliver vi aldrig enige - TDC overholder til punkt og prikke det de lover i deres materiale: OP til 20/2 !!
At der så med småt garanteres minimum 10 Mbit, er en helt anden sag og der ville jeg overfalde deres support med det samme.
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Man kan så spørge sig selv, hvorfor skulle TDC sælge en løsning de ved ikke funger.

Jeg kan ikke svare på det. Men faktum er, at vi mennesker er meget afhængige af vores internet forbindelser (efterhånden). Og vi har det med at se igennem fingrene med rigtig mange ting, specielt hvis vi allerede er presset. Nogle (sikkert ganske få) er ikke lige så principfast som mig. Og de vil, ligesom min kæreste, sætte sig ned og sige, at de orker ikke mere. Nu må det være som det er. Og DET lever TDC i det her tilfælde højt på.

Det er forkert, og det burdes helt klart laves om!

TDC har da i mange år levet højt på at kunderne allerede har noget der fungerer og derfor ikke tænker på det mere.
Men det gælder jo de fleste af udbyderne, der har været masser af historier om prissænkninger der ikke galdt eksisterende kunder, med mindre de selv spurgte.
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Tænk tanken videre.
Hvad opnår TDC ved, at min kærste skifter til eksempelvis fullrate?
Hvad mister de ved at differenciere prisen i forhold til hastigheden? Det er muligt det giver noget administrativt fnidder som koster lidt. Og hvad så, de har i det mindste bibeholdt kunden, og har dermed mulighed for at hente det ind igen.
Faktum er, at TDC mister alt, hvis jeg kan overbevise hende om at skifte. Den kamp er ikke færdig endu, skal jeg lige hilse at sige. Men den kan vise sig at være meget værre, end at kæmpe med TDC LOL
Jeg er egentlig ret ligeglad med om TDC mister din kæreste som kunde, det er deres problem. Og hvis det skyldes deres produkt- og prispolitik, er det stadig deres problem.
Jeg er ret overbevist om at det er med i deres overvejelser, når de laver ændringer...
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 13:11
Hmprf! Confused
Vi slipper hastigheden fri

– nu op til 20/2 Mbit

BredbåndVi slipper hastigheden fri – så nu får du alt den hastighed du kan trække op til 20/2 Mbit.

Du får 20 Mbit download og 2 Mbit upload eller så meget det kan lade sig gøre, at levere på din adresse - dog op til 20/2 Mbit. Efter du har afgivet din bestilling, undersøger vi hvilken hastighed du kan få på din adresse. Kan du ikke få 20/2 Mbit leverer vi i stedet den højest mulige hastighed. Ønsker du ikke den hastighed, vi kan levere, kan du annullere ordren. Vi kan levere den fleksible hastighed på 20/2 Mbit til knap 80% af alle i Danmark.

Den var ny, for mig. Og helt klart et skridt i den rigtige retning. Jeg mangler sådan set bare, at de ligesom oplyser den højest mulige (forventet) hastighed, inden aftalen indgåes. Det står ikke specielt tydeligt, synes jeg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu