recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sortere kanaler på Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sortere kanaler på Samsung

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mr.G Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sortere kanaler på Samsung
    Sendt: 24-August-2011 kl. 19:53
Hey
 
Jeg har købt nyt tv, et Samsung UE40D6505 som udgangspunkt er jeg ganske godt tilfreds med det. Men lige på et punkt er jeg ikke! Jeg kan ikke finde nogen måde at sortere de digitale kanaler...? Jeg kan læse mig til at jeg ikke er den eneste med det problem.
 
Jeg læste noget i en anden tråd, om at man kunne få det til at gøre tricket ved at gå ind i nogen "undermenuer" og ændre noget fra nordisk til eupærisk. Nu kan jeg selvfølgelig ikke rinde tråden... Men hvis der var nogen der viddste noget om det ville det være super. For det andet er da mega øv!!
 
På forhånd tak.
 
//Martin
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2011 kl. 20:02
Hej.
Jeg ville ikke tro at de laver et i dag, som ikke kan sortere kanalerne. Jeg havde et 8705, og der skulle man ind et sted i den almindelige menu og sætte det til. Man skal også bruge knappen tools på fjernbetjeningen.
Online manual.
 
Der står lidt om det på side 35.


Redigeret af flemming larsen - 24-August-2011 kl. 20:08
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 19:26
Hej
Har lige gjort det på mit 8005 efter at ha haft kontakt til Samsung support..
 
Du skal opdatere firmware til seneste og derefter trykke på SmartHub, så dennes menu kommer frem.
På min gik der derefter et øjeblik hvor nye ikoner kom frem deriblandt kanalsortering :-)
Tryk på den og en komplet kanalliste kommer frem og du kan begynde sorteringen.
Du skal ud for den kanal du ønsker at flytte trykke på Tool knappen og vælge hvilken plads kanalen skal ligge på og derefter bekræfte at du ønsker dette.
 
Er på job lige nu så kan ikke lige 100% huske det. Men mener at det er sådan. Prøv og hvis du vil ha at jeg kigger på det igen så skriv..
 
Var faktisk ret nemt når man først fandt ud af hvor kanalsorteringen lå gemt..


Redigeret af supermule - 25-August-2011 kl. 19:30
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 20:23
Hej, låner lige tråden - hvordan pokker sorterer man kanalerne på Samsung UE46D5005???

Fatter virkelig ikke hvem ved Samsung der har fundet på at det skal være så svært - men er "heldigvis" ikke den eneste kan jeg se efter LANG tids søgen

Har ikke noget der hedder "smarthub" på mit "billige" tv :-(
Til top
OleRas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleRas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af supermule supermule skrev:

Hej
Har lige gjort det på mit 8005 efter at ha haft kontakt til Samsung support..
 
Du skal opdatere firmware til seneste og derefter trykke på SmartHub, så dennes menu kommer frem.
På min gik der derefter et øjeblik hvor nye ikoner kom frem deriblandt kanalsortering :-)
Tryk på den og en komplet kanalliste kommer frem og du kan begynde sorteringen.
Du skal ud for den kanal du ønsker at flytte trykke på Tool knappen og vælge hvilken plads kanalen skal ligge på og derefter bekræfte at du ønsker dette.
 
Var faktisk ret nemt når man først fandt ud af hvor kanalsorteringen lå gemt..


Hej

En lidt gammel tråd, men jeg prøver alligevel Smile

Jeg fik i Ondsag også et Samsung 8005, og det ser ud til at fungere fint nok, altså lige bortset fra favorit-kanal sortering Confused  Jeg har nu rodet med den sortering i 2 dage, uden at komme det nærmere. - Man kan alt, tilføje, fjerne, slette, sortere efter nummer eller navn, redigere osv.

Men, jeg vil ha' mine favoritkanaler liggende i en ganske bestemt rækkefølge i min favorit liste, og det vil jeg uanset hvilket navn eller nummer kanalen har ! - Men nej, det vil ikke lykkkes...

Jeg har selvfølgelig opdateret til nyeste firmware, 1021 hedder den vist. - og som du skriver herover så er der også et ikon i SmartHub der hedder favoritter, og min favoritliste kommmer også fint frem, men, hvad så ?? - Jeg får nemlig ingen muligheder for at flytte, men som nævnt alt muligt andet, redigere, slette, osv.    -  Men, jeg vil ha' mine kanaler liggende i en bestemt rækkefølge:

DR 1
DR 2
DR K
DR HD
DR Ramasjang
osv
osv
osv.

Hvis du, eller andre, kan komme med den rigtige formel er der en der bliver rigigt glad !  -  Og jeg nægter ganske enkelt at tro på at man på et topmoderne tv ikke kan sortere i favoritkanalerne...

På forhånd tak !

/Ole

__________________

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 18:43
Tryk på Menu - Kanal - Redigere kanal nummer - du skal aktivere funktionen. 
Gå ude Menuen! 
Tryk på Content- Kanaladministration - vælg en kanal (du skal ikke trykke på OK) - tryk på TOOLS - vælg et kanal nummer - OK. 
Til top
OleRas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleRas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Tryk på Menu - Kanal - Redigere kanal nummer - du skal aktivere funktionen. 
Gå ude Menuen! 
Tryk på Content- Kanaladministration - vælg en kanal (du skal ikke trykke på OK) - tryk på TOOLS - vælg et kanal nummer - OK. 


Hej

Tak for svar. -  Men, jeg har ikke funktionen "Redigere kanal nummer" :-(

Under menu punktet 'Kanaler' findes kun disse funktioner:
-----------------------------------
Antenne
Land
Automatisk søgning
Manuel søgning (ikke aktiv)
Guidetype
Overfør kanaliste
Finindstilling (ikke aktiv)
Satellitsystem
---------------------------------


/Ole

__________________

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.
Til top
Mr.G Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 19:23
Halløj. 

Måske jeg kan hjælpe, har et D6505, men mon ikke menuen osv. er den samme...?

Håber det er forståeligt? Men her er en lille guide: 
Tryk på: Smart HUB (Knap) --> Kanal (App) --> Tools (Knap) --> Rediger Kanalnummer - brug op/ned pilene, eller nummertaster til at skifte nummer med også OK til sidst. 
Det kræver godt nok du har de samme knapper på fjernbetjeningen...

Muligvis skal du ind ind i menuen under "kanal" og sætte den til at du kan redigere kanalnummer. Det kan man nemlig slå fra og til... 

Så burde det virke. 

Håber det hjalp. 

//Mr.G




Redigeret af Mr.G - 21-Januar-2012 kl. 19:52
Til top
OleRas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleRas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Mr.G Mr.G skrev:

Halløj. 

Måske jeg kan hjælpe, har et D6505, men mon ikke menuen osv. er den samme...?

Håber det er forståeligt? Men her er en lille guide: 
Tryk på: Smart HUB (Knap) --> Kanal (App) --> Tools (Knap) --> Rediger Kanalnummer - brug op/ned pilene, eller nummertaster til at skifte nummer med også OK til sidst. 
Det kræver godt nok du har de samme knapper på fjernbetjeningen...

Muligvis skal du ind ind i menuen under "kanal" og sætte den til at du kan redigere kanalnummer. Det kan man nemlig slå fra og til... 

Så burde det virke. 

Håber det hjalp. 

//Mr.G




Hej

Tak for info, men, desværre samme resultat, problemet er at jeg hverken under 'Smart hub - kanaler', eller i menuen 'kanaler' har nogen mulighed der hedder: 'rediger kanalnummer' som kan slåes hverken fra eller til....

Men ellers ser det ud til at menuerne er det samme som på dit tv.

Jeg må rode videre.
 
/Ole

__________________

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 21:16
Jeg sorterede kanalerne på mit 5005 ved at følge brugsanvisningen. Det er 3-4 måneder siden, så kan ikke huske hvordan. Det tog lidt tid, men var ikke svært.
Det står i brugsanvisningen (i hvert fald til UE32d5005).
Til top
oletho Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oletho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 15:50
Citér
Hej

Tak for info, men, desværre samme resultat, problemet er at jeg hverken under 'Smart hub - kanaler', eller i menuen 'kanaler' har nogen mulighed der hedder: 'rediger kanalnummer' som kan slåes hverken fra eller til....

Men ellers ser det ud til at menuerne er det samme som på dit tv.

Jeg må rode videre.
 

Har UE55D8005 og heller ikke nogen kanalsortering i Smarthub med seneste firmware.

Det grænser faktisk til at være p*sseirriterende!
Samsung UE65JS9505
Denon AVR-X2600H
Apple TV 4
Samsung BD-D7500
Til top
OleRas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleRas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 16:26
Hej

Ja, der må gøres noget, det kan da ikke være rigtigt !  -  Jeg har sent i aftes skrevet til Samsung support og bedt dem komme med en løsning, så må vi se hvad der sker...    Såfrem de ikke kan løse problemet er jeg ret sikker på at det TV ryger tilbage til forhandleren, jeg kan ikke leve med det der.

I mellemtiden har jeg været lidt rundt på nettet og kigget, og fundet en tråd hér som omtaler problemet, og kan se at vi er "tusindvis" som ikke kan sortere.

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=506454&fid=31

Og jeg har også været inde i servicemenuen, og kan sagtens finde "nordic" i menuen 'options' der er bare lige det problem at lige bestemt den menu er "grået ud" som det vist hedder på nu-dansk, altså ikke aktiv, så det er ikke muligt at ændre tv'et fra 'NOrdic* til 'EU' som ellers skulle kunne afklare problemet.

/Ole

__________________

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu