recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslut: Samsung TV, Beolab 8002, PS3 og ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslut: Samsung TV, Beolab 8002, PS3 og ???

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 06:14

C.Primdahl

Problemet med dit Samsung TV kun har en optisk s/pdif lydudgang
og ingen alm. line stereo, kan klares med denne lille D/A converder.

 

 

Den er oplagt som tilbehør til de flad-tv, som kun har optisk/digital
lydudgang, og klarer både PCM og Dolby Digital-lydformatet.

GefenTV produkt: GTV-DIGAUDT-141- pdf manual.

http://www.gefen.com/pdf/GTV-QUICK-DIGAUDT-141.pdf

Kan købes her: Pris i Hi-Fi klubben 999 Kr. Tryk her.   

**************************************************
 

Dine muligheder med en BeoSound 5 Encore -

Encore har digital tilslutning via USB IN. Her tilsluttes Feks. USB-nøgle / harddisk (NAS) / eller en PC.

Encore har et annalog Line-in-stik. Her tilsluttes Feks. MP3 afspiller - iPod - TV lyd - Pladespiller -  mm.

Encore har en PowerLink udgang. Her tilsluttes et sæt BeoLab højttaler evt. via en 8 polet DIN T adapter,
hvis BeoLab højttaleren er af en type der ikke kan videresende PowerLink lyd signalet til højttaler 2.

Man kan også fra PowerLink's pre-out stereo line udgangens signal via en 8 polet DIN til RCA/Phono
adapter tilslutte en forforstærker/forstærker med tilsluttede analog højttaler.

 

 

 

Encore har en RJ45 netværksforbindelse for Netradio, kabelbundet eller trådløst via 5 GH-bånd,
Encore kan afspille CD'er konverteret til FLAC-filer, indlagt på en NAS medieserver.

BeoSound 5 Encore er i bund og grund en netværksklient på UPNP-basis, der kræver lidt forudkendskab
til netværksafspillere. Betjeningsvejledningerne er lagt ud på B&O's hjemmeside, så man der igennem kan
få klarhed over dens muligheder.

Getting Started - BeoSound 5 Encore

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoSound5/beos ound5-encore_gettingstarted_danish.pdf

User guides - BeoSound 5 Encore

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoSound5/beos ound5-encore_userguide_danish.pdf

Bang & Olufsens hjemmeside

http://www.bang-olufsen.dk/beosound5-encore



Redigeret af Peter Pan - 13-November-2011 kl. 11:59
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
C.Primdahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 23:13
Ja, jeg er desværre godt klar over, at TV'et er noget værre low-end :-) .. Det passer dog fint til mit behov, og man må jo opgradere sit setup løbende.

Jeg er ikke interesseret i en Beosound 4, desværre. Det ku' ellers være en nem løsning. Hvis jeg skal have en af B&O's egne produkter, skal det være Beosound 5, da jeg føler, jeg kan bruge den til mest. Basically bruger jeg ikke CD + alm. radio længere..

Er der en, der kan komme med et forsigtigt konkret bud på, hvad jeg kan bruge? Hvilken receiver det kan være og kabler?

Jeg faldt lige over denne: http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/cambridge_azur-650r_surround-receiver_solv.htm




Til top
Andy Brøner Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 22:35
Et "problem" ved dit Samsung TV er at det kun har en optisk s/pdif lydudgang og ingen alm. line stereo. Det betyder, at du skal have fat i en eller anden form for AV receiver med pre-out. 

Redigeret af Andy Brøner - 02-September-2011 kl. 22:36
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 19:02
Du er nok ikke nået til side 15 på mit link. så her er ennu en stereo løsning.

Her alternativ BeoLab tilslutning.

          BeoLink Active. Pris 2.395 Kr.

Opsætningsvejledning: Tryk her.

User guides - BeoLink Active: Tryk her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 18:57

Et foreslag kan være en BeoSound 4 med 4 x Audio AUX in/out.

Den har radio - DAB (ekstre) - CD afspiller - PowerLink tilslutning
for de aktive BeoLab 8002 - AUX IN for analog TV lyd.

Køber du senere en surround  forstærker med Pre-out =
(volumestyret LINE udgange) har du så stadig radio og CD afspiller.

http://www.bang-olufsen.dk/beosound4

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 18:56
 
 For at kunne tilslutte højttalerne til TVet, da de jo har forstærker, så skal der være et variabelt Audio Out på TVet, så er der ikke det, og det er der næppe, så skal man lave en Work Around, en sådan om mulig, det ved Peter Pan også om.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
C.Primdahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 B&O har ikke forstærker i deres Recivere, den er som skrevet i højttalerne. Beolab = Aktiv, til ældre anlæg, Beovox = Passiv.


Okay. Hmm...

Jeg er nu stadig lidt i tvivl om, hvordan det rent praktisk skal tilsluttes på den mest optimale måde.. Jf. Peter Pan's link, kan man lodde ledningerne om, men det har jeg aldrig prøvet før, så det holder jeg mig helst væk fra..

Jeg formoder, jeg vil miste en del potentiale i højtalerne, hvis de tilsluttes (hvis de kan) direkte til fjernsynet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 18:44
 
 B&O har ikke forstærker i deres Recivere, den er som skrevet i højttalerne. Beolab = Aktiv, til ældre anlæg, Beovox = Passiv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
C.Primdahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Beolab er jo aktive højttalere, så de får et variabelt Line signal fra B&O Reciveren, der er ikke forstærker i den.  


Fra B&O reciveren? Hvilken? Det forstod jeg ikke et kvæk af :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 18:26
 
 Beolab er jo aktive højttalere, så de får et variabelt Line signal fra B&O Reciveren, der er ikke forstærker i den.  
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
C.Primdahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 18:16
Hej Peter Pan.

Tak for dit svar! Puha. Jeg er slet ikke en ørn til det, så jeg vil formentlig stille en del (dumme) spørgsmål :-)

Altså, jeg håber, at jeg kan fuldføre vores setup med to baghøjtalere (beolab 3) allerede indenfor et års tid..

Vi er ikke fanatiske/lyd-entuastiske, men når vi bruger så mange penge på nogle højtalere, vil vi gerne have at det virker fornuftigt. Vi forventer at højtalere bliver en del af vores setup i mange år, men fjernsynet kan selvfølgelig forventes at blive skiftet.

Jeg håbede, vi ku' købe en eller anden form for receiver (eller hvad det hedder?), hvor man kan koble alt grej til (højtalere + PS3) og så køre det videre over i fjernsynet.

En reciever (?) må også gerne ku' afspille fx radio, tilkobles en iPhone og lign...

Christian

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 18:01

Oprindeligt skrevet af C.Primdahl C.Primdahl skrev:


Hej Peter.

Jeg oprettede denne tråd i forummet i dag: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101221&OB=DESC

Jeg kan høre, du er B&O ekspert? Kan du være behjælpelig med lidt ekspertviden? :-)

På forhånd tak.
Christian

Hej Christian, der findes rigtigt mange løsninger. En del TV har både analog og digital lydudgang, andre kun digital.
Hvor langt ude i fremtiden før du vil have surround. Løsningen afhænger af dette.

Her finder du læsestof og billeder, prøv at danne dig en ide' om hvad du egentligt ønsker her og nu.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu