recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min DIR-655 vil ikke vise tv fra profiber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin DIR-655 vil ikke vise tv fra profiber

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BrianSPC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Emne: Min DIR-655 vil ikke vise tv fra profiber
    Sendt: 08-September-2011 kl. 21:11
Hej

Jeg har lige købt sådan en DIR-655 da min gamle WRT54GS ikke kunne følge med mere, men min fine nye DIR-655 vil ikke vise IPTV på min pc via VLC, og jeg har sat kryds i Multicast Streams, så umiddelbart burde det jo virke. Den gamle WRT54GS kunne sagtens, både med DD-WRT, Tomato, samt Linksys firmware.

Min DIR-655 har org. ver. 2.00 firmware som den kom med fra ny.

Hvad er problemet tror i ? er der mere som skal sættes op i den ? jeg bruger kun min pc til IPTV via LAN.


Redigeret af BrianSPC - 08-September-2011 kl. 22:05
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2011 kl. 08:04
Nu er det efterhånden ved at være et stykke tid siden jeg selv havde en DIR-655 (fantastisk router bare en skam at den ikke kunne flashes med Tomato)

Men prøv kort varigt at slå alt der hedder QoS (mener ikke det er nødvendigt når du har fiber, men det er smag og behag), slå firewall fra og endeligt slå wifi fra (multicast streams kan godt forvirre wifi godt og grundigt)
Til top
BrianSPC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2011 kl. 08:23
Ok det prøver jeg lige, men har slået alt på nær firewalll og wifi fra men prøver lige dem nu.
Til top
BrianSPC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 10:00
Har lige prøvet at slå firewall og WIFI fra, men det hjalp ikke desværre..... meget mystisk det er som om den ikke vil lade multicast gå igennem. Den kører firmware 2.00 da det er en hw ver B1, og umiddelbart finder den ikke selv ny firmware når man klikker på check now, men på den tyske og amerikanske side ligger der en ver 2.03 så den vil jeg prøve at uploade til den, så må vi se om det kan løse problemet.

Men hvad pokker kan der ellers være galt ?  

min WRT54GS viser fint tv prøvede lige at bytte om nemlig.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 12:54
Har du kigget på Binderups blog: http://peter.binderup.dk/2009/08/08/profiber-dk-iptv-med-egen-router-dir-655/

/Peter
Til top
BrianSPC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 10:18
Ja men der står ikke så meget, han tilsluttede den umiddelbart bare og så kørte det, dog ændrede han ip på LAN og MAC på router, men det var jo pga han havde en profiber tv box som krævede det.

Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 10:21
Jeg er siden gået fra den router (det er min blog der linkes til). Men inden jeg skiftede router havde jeg installeret dnsmasq på en NAS enhed, så den kunne styre tildeling af IP adresser samt sørge for at boot-option blev sat sådan at man kunne boote TV boksen uden at man skulle have den gamle router koblet på.

Har du ikke en enhed hvor du kan installere dnsmasq, så vil jeg klart anbefale dig at sælge din DIR-655, og så købe en router du kan installere dd-wrt eller tomato på. Det er langt mere elegant.
Til top
BrianSPC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 15:47
dnsmasq har jeg vel kun brug for hvis jeg har en tvbox som jeg vil have til at køre med min router ?

Jeg har ikke nogen tvbox sat til, da jeg kører kanalerne direkte i VLC osv. på min pc.

Det virker som om at der ikke er hul igennem for udp multicast selvom jeg har aktiveret multicast på den.... meget mystisk, for så snart jeg sætter min WRT54GS med DD-WRT til istedet, så virker alle kanalerne i VLC.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 15:49
nåh ja jeg havde helt glemt at det kun var VLC.

Jeg skal ikke kunne sige om dnsmasq er nødvendigt for at kunne se via VLC - jeg har ikke prøvet at bruge VLC via DIR-655
Til top
BrianSPC Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 12:17
Det virker stadig ikke..... har prøvet ALT og brugt mange mange timer på nettet, har fået opdateret firmware til ver. 2.01 via den tyske hjemmeside, men det hjalp hellere ikke noget. Det virker som om den ikke lader multicast gå igennem ordentligt, sådan noget møg, umiddelbart virker det kun med en HW: A og firmware 1.11 så vidt jeg kan læse mig til, de efterfølgende versioner fungere multicast ikke ordentligt, så jeg må vel bare vente og håbe på at DD-WRT laver en custom firmware engang.
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 12:21
Jeg vil tro at du vil få mere ud af at se om du ikke kan sælge den DIR-655, og så købe en router der fra start af understøtter DD-WRT eller Tomato. Netgear har jo nogle de officielt supporterer med muligheden for at installere anden firmware.
Til top
Bent_s Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 20:34
bruger dir 655 med profiber kan se tv via VLC player på både tråd og Wifi (dog ikke HD)
Har ikke lavet noget spec opsæt, dos er multicast slået til og igmp viser på forsiden i bunden hvikle ip adresser der streames
/bent
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu