recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs router og homeplug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs router og homeplug

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs router og homeplug
    Sendt: 11-September-2011 kl. 13:06
Hej
 
Er der nogen der ved, om man kan tilslutte en trådløs router efter en homeplug, eller skal man bare have homeplug alle steder i hjemmet.
Spørger fordi tdc har sat netværk op i en kammerats carport og det trådløse net ikke dækker godt i huset. tdc siger den er helt i vinkel, men det virker bare ikk i praksis.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 21:19
øh hvordan kan TDC finde på at sætte en boks op udendørs? - det giver da overhovedet ingen mening, med mindre din kammerat specifikt har bedt om det, hvilket jeg ikke rigtigt kan forestille mig. Jeg synes aldrig jeg har hørt om at de har noget standardudstyr til alm internet der er udendørs kapabelt. det kræver både special hardware og boks med varme for at kunne klare vinterhalvåret.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 21:30
 
 Det skal da straks flyttes til et pasende sted inde i huset. Det er da totalt gakket med en sådan placering.Jeg ville helt sikkert være meget utilfreds med det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 05:55
Jeg har skrevet forkert, det er en lukket garage, med varme, og ikke en carport. TDC har været og måle og siger at det er en acceptabel styrke. alt hvad der hedder antenne og strøm kommer ind i garagen og bliver derfra sendt ud i huset
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 07:15
Det virker nok ikke fordi du præsenterer en forkkert MAC adresse til TDC (homeplug'ens istedet for den forventede fra routeren) det kan sandsynligvis lade sig gøre afhængigt af produkt og muligheder men jeg vil klart anbefale at trække en netværkskabel til en bedre placering af routeren.

BS
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 07:47
Tænkte jeg nok, alternativt må han jo bare have ekstra homeplugs så de computere der skal bruge net får net.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 08:02
Hvis det overhovedet er muligt, så træk det netværkskabel. Der kan trækkes meget kabel for det homeplug's koster og så svært er det heller ikke. Det virker uden problemer, hver gang ;-) bare min holdning.
BS
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 08:07
Hvordan trækker man det nemmest når der ikke er ført rør til det, og hus og garage ikke er bygget sammen.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 08:17
Tja det kan vist enten kaldes en udfordring eller dårlig planlægning *GG* løsningen må hedde "en spade". Det kommer selfølgelig an på afstanden, jeg ville dog gå langt for at få trukket et kabel da det er så meget bedre.

BS
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:



Hej
 
Er der nogen der ved, om man kan tilslutte en trådløs router efter en homeplug, eller skal man bare have homeplug alle steder i hjemmet.
Spørger fordi tdc har sat netværk op i en kammerats carport og det trådløse net ikke dækker godt i huset. tdc siger den er helt i vinkel, men det virker bare ikk i praksis.
Nu kommer det lidt an på hvilken TDC løsning han har.
Men hvis det er ADSL, kan det ikke forlænges med en homeplug.

Til gengæld kan han vælge at sætte et enkelt sæt homeplugs op, med een i garagen og een så centralt i huset, som muligt.
Homeplug'en i huset kobler han så til et Access point (eller en router med router delen slået fra) og så er der trådløs dækning over det hele.

Det hele hænger naturligvis på kvaliteten af det signal der kommer gennem homeplug forbindelsen....

Redigeret af quarkir - 12-September-2011 kl. 08:29
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

 Nu kommer det lidt an på hvilken TDC løsning han har.
Men hvis det er ADSL, kan det ikke forlænges med en homeplug.

Til gengæld kan han vælge at sætte et enkelt sæt homeplugs op, med een i garagen og een så centralt i huset, som muligt.
Homeplug'en i huset kobler han så til et Access point (eller en router med router delen slået fra) og så er der trådløs dækning over det hele.

Det hele hænger naturligvis på kvaliteten af det signal der kommer gennem homeplug forbindelsen....
Man kan også godt forlænge en ADSL forbindelse via netværksinfrastruktur (kabel eller homeplug/andet) såfremt det er lavet med seperat modem og router! Dog vil jeg fastholde at tale for et decideret netværkskabel :-)

BTW der må være trukket en form for telefonledning fra garage til hus. Hvis det er lidt bedre planlagt end "ingen rør" ;-) er der et par i overskud og hvis det så er en ASDL forbindelse kan denne flyttes ind i huset og opgaven er løst uden unødige investeringer og fysisk arbejde.

BS
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 10:02
hmm må lige prøve at tage hjem til ham en dag og undersøge om vi er så heldige, at der er mulighed for det. Han spurgte for noget tid siden omn tdc ikke kunne gøre det, og de ville have 5 k for det Ermm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu