|
MP3 på Primare I30 |
Besvar |
Forfatter | |
Aldrich
Junior bruger Oprettet: 13-Oktober-2010 Status: Offline Point: 33 |
Emne: MP3 på Primare I30 Sendt: 25-September-2011 kl. 19:41 |
Har I nogle gode forslag til hvordan jeg bedst muligt får koblet en harddisk med musik til min Primare i30??
Jeg er noget på bar bund i denne gren af HIFI-verdenen... Jeg har overvejet det kunne være fedt at styre numrene på harddisken fra en remote... |
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 25-September-2011 kl. 20:23 |
Du kan ikke nøjes med en harddisk, det er også nødvendigt med noget computer grej til at styre det.
Du kan f.eks. kigge på Sonos, Squeezebox og Apple Airport Express. Dertil kan det anbefales at smide noget mønt på en extern DAC.
|
|
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Sendt: 25-September-2011 kl. 23:44 |
Køb en brugt Apple tv (Type 1) den med indbyggede 160 GB harddisk, den kan styres med en iPhone eller ipod touch. De kan fåes brugt fra 7-800,-
http://www.dba.dk/apple-tv-160-gb-apple-den/id-77833254/ |
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Sendt: 26-September-2011 kl. 08:49 |
En Squeezebox Touch kunne måske være en løsning, du kan slutte en usb harddisk med musik til sådan en og så kan den levere musik til din Primare. Den kan styres både med en infrarød fjernbetjening og med en ipod/iphone og vist også en androidtelefon.
|
|
Aldrich
Junior bruger Oprettet: 13-Oktober-2010 Status: Offline Point: 33 |
Sendt: 26-September-2011 kl. 11:37 |
Jeg har også kigget på både Logitech og Apple TV.
Hvis det skal være lidt mere stilrent, vil sådan en her så fungere: http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/produkter-med-streaming/denon_dnp-720ae_musikstreamer-og-radio_premium-silver.htm Men denne kan jeg selvfølgelig ikke se numrene på en remote med mindre jeg køber en iPhone... har kun en HTC. |
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Sendt: 26-September-2011 kl. 11:46 |
Eller en iPod Touch.
Vil i øvrigt kraftigt fraråde at du lagrer musikken i MP3 format, det kan desværre høres. Vil anbefale FLAC/WAV/ALAC. Går selv og barsler med at jeg gerne vil have en anden løsning end min Airport Express, da jeg efterhånden så meget musik at det fylder for meget på min Mac. Pt. overvejer jeg kraftigt en Mac Mini, således har jeg et helt mediecenter.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |