recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MP3 på Primare I30
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMP3 på Primare I30

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Aldrich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: MP3 på Primare I30
    Sendt: 25-September-2011 kl. 19:41
Har I nogle gode forslag til hvordan jeg bedst muligt får koblet en harddisk med musik til min Primare i30??

Jeg er noget på bar bund i denne gren af HIFI-verdenen... Wink

Jeg har overvejet det kunne være fedt at styre numrene på harddisken fra en remote...
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 20:23
Du kan ikke nøjes med en harddisk, det er også nødvendigt med noget computer grej til at styre det.

Du kan f.eks. kigge på Sonos, Squeezebox og Apple Airport Express. Dertil kan det anbefales at smide noget mønt på en extern DAC.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 23:44
Køb en brugt Apple tv (Type 1) den med indbyggede 160 GB harddisk, den kan styres med en iPhone eller ipod touch. De kan fåes brugt fra 7-800,-

http://www.dba.dk/apple-tv-160-gb-apple-den/id-77833254/
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 08:49
En Squeezebox Touch kunne måske være en løsning, du kan slutte en usb harddisk med musik til sådan en og så kan den levere musik til din Primare. Den kan styres både med en infrarød fjernbetjening og med en ipod/iphone og vist også en androidtelefon.
Til top
Aldrich Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Oktober-2010
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 11:37
Jeg har også kigget på både Logitech og Apple TV.

Hvis det skal være lidt mere stilrent, vil sådan en her så fungere: http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/produkter-med-streaming/denon_dnp-720ae_musikstreamer-og-radio_premium-silver.htm

Men denne kan jeg selvfølgelig ikke se numrene på en remote med mindre jeg køber en iPhone... har kun en HTC.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 11:46
Eller en iPod Touch.

Vil i øvrigt kraftigt fraråde at du lagrer musikken i MP3 format, det kan desværre høres. Vil anbefale FLAC/WAV/ALAC.

Går selv og barsler med at jeg gerne vil have en anden løsning end min Airport Express, da jeg efterhånden så meget musik at det fylder for meget på min Mac. Pt. overvejer jeg kraftigt en Mac Mini, således har jeg et helt mediecenter.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu