recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor ofte skal man genstarte Zaptor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor ofte skal man genstarte Zaptor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor ofte skal man genstarte Zaptor
    Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 23:01
Hej

Jeg vil gerne høre fra Jer andre som har Zaptor, mht hvor ofte I har brug for at genstarte Jeres boks.
Jeg skal gøre det ca. hver uge eller hver anden uge, dvs. tage strøm fra og genstarte. Problemet er typisk enten sort skærm eller at mine ekstra kanaler i Familiepakken ikke kan dekodes mere (dette giver også sort skærm).
Support vil ikke rigtig fortælle hvor tit man normalt skal forvente at genstarte boksen(e). Jeg har 3 bokse.

Og, min kone forstår ikke hvorfor det skal være på den måde, tror det er bedst det ikke er hende som ringer til supporten Wink

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2011 kl. 23:51
Jeg behøves ikke genstarte min, for når jeg ikke har brugt tv guiden i et par dage og så vil bruge den, så genstarter den helt af sig selv :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 05:00
Oprindeligt skrevet af beolion beolion skrev:

Jeg skal gøre det ca. hver uge eller hver anden uge, dvs. tage strøm fra og genstarte.
Passer meget godt.
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Jeg behøves ikke genstarte min, for når jeg ikke har brugt tv guiden i et par dage og så vil bruge den, så genstarter den helt af sig selv :)
Ha ha, det har du ret i, det gør min faktisk også, og det er nok derfor jeg ikke bruger guiden :-)
Til top
stro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2010
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af beolion beolion skrev:

Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Jeg behøves ikke genstarte min, for når jeg ikke har brugt tv guiden i et par dage og så vil bruge den, så genstarter den helt af sig selv :)
Ha ha, det har du ret i, det gør min faktisk også, og det er nok derfor jeg ikke bruger guiden :-)


Får jeg ikke sat min Zaptor på standby, så genstarter den også helt automatisk hvis jeg efter et par dage vil bruge tv-guiden. Wink
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 14:56
Har 2 zaptor, ingen af dem sættes nogensinde i standby.
En kablet master (hvis det begreb stadig findes?) Den genstarter automatisk næsten hver dag.
En trådløs slave (-do-) Den genstarter automatisk 1-2 gange om ugen, men kræver desuden ca. 1 gang om ugen at strømmen tages.

Egentlig utroligt hvad man lærer at leve med... Thumbs Down Alternativerne har bare ikke de samme muligheder pt. men måske CI+ kommer til at betyde man får et reelt valg, selvom man ikke kan undvære StartForfra mm.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
mortenkaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 17:04
Hvorfor sætter i dem ikke i stand-by. Dette skulle jo gerne hjælpe på genstarterne...
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af mortenkaal mortenkaal skrev:

Hvorfor sætter i dem ikke i stand-by. Dette skulle jo gerne hjælpe på genstarterne...
Fordi jeg bruger en Harmony universal remote der gerne skal vide om Zaptor er tændt eller i standby. Og da Zaptor også har en relativ dårlig IR modtager og ikke har en såkaldt diskret tænd kommando, kom den ofte ud af synk da jeg tog den ind og ud af standby. Og det er mere bøvlet at genoprette synk. imellem Harmony og Zaptor flere gange dagligt, end at vente ½ minut på at Zaptor genstarter en gang om dagen.
Så ja - det er træls, men det andet er endnu mere træls...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 18:16
Hmm, ja, mine bokse står et andet sted, og jeg har egl. bare brug for at vide de er tændte. Men nu prøver jeg at slukke og tænde med mit TV og ser om det virker bedre.
Bortset fra det, så bruger mine bokse (eller de gjorde i starten) lige meget strøm om de er tændte eller i stand-by, men det kan være at dette er blevet ændret.
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 19:44
Blev på et tidspunkt anbefalet af Stofas kundeservice at lade mine to zaptorbokse stå på standby og ikke tage strømmen fra dem, så de selv kunne stå og opdatere osv. Dette resulterede bare i mange sure morgener fra kærestens side når zaptoren ikke ville tænde eller på anden måde frøs. Nu slukker vi altid for strømmen til dem (sat på timer) og lever med at de så tager lidt tid at starte dem hvis det er udenfor normal tidsrum. Tilgengæld plejer vi ikke at have problemer med dem (ud over pixeleringer, problemer med start forfra osv.Angry).
Til top
stro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2010
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af mortenkaal mortenkaal skrev:

Hvorfor sætter i dem ikke i stand-by. Dette skulle jo gerne hjælpe på genstarterne...


Tjah, det gør jeg næsten hver aften når jeg går i seng, og alligevel skal den en gang imellem have taget strømmen. Desværre er en gang imellem 2-4 gange om måneden, ikke for at det er tit, men pisse irriterende.
Til top
ThomasT1976 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2011 kl. 21:04
Ja, det er fanme en LANGSOM lorte-boks. Den er blevet for langsom og upålidelig. Vi har 3 stk og de fejler allesammen på alle mulige måder. Vi kan desværre ikke undvære start-forfra, så vi har ikke noget alternativ.
Jeg ved godt at Stofa siger det er en god boks og at den virker meget tilfredsstillende for de fleste, men jeg kender faktisk mange her i vores lille by der har masser af problemer med dem, men som ikke gider ringe ind og klage, så de undgår bare at bruge den.

Jeg ville ønske at Stofa ville finde en ny løsning istedet for at forsøge at opgradere en død sild.
TV: Pioneer PDP-LX5090 og PDP-4270XA og PDP-436XDE
Reciever: Onkyo TX-SR608
Højttalere: KEF KHT-3005
Multirumssystem: Russound CAM-6.6T + Sonos ZP90
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu