recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er det næste jeg skal have?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad er det næste jeg skal have?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kristian F Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er det næste jeg skal have?
    Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 15:34
Jeg har læst en test hvor sr7005 bliver målt til 125watt i stereo 8 ohm og i 5.0 blev den målt til 90watt i ohm. Om tallene reelt kan bruges til noget ved jeg ikke. Men kan den kan levere 125 i stereo.
Men jeg vil i hvert fald undgå at købe en meget let receiver på de 10-12kg.. Gerne oppe omkring 15+

Så er man da nogenlunde sikker på at strømforsyningen altså kan levere noget strøm..

Mht. dit syn på Apple er der jo ikke andet at sige end hver sin smag ;)
Marantz SR7005
Focal 836V
Focal 800CC
Samsung C8705 3d led tv
HTPC med 6 TB plads.
Playstation 160gb FAT boy.
Xindak højtaler kabler.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Kristian F Kristian F skrev:

Tror du virkelig at en receiver der vejer 11.5kg kan levere 120watt i 8 ohm i stereo med to kanaler i drift? I så fald kan den godt nok noget magisk ift. min Marantz der vejer 14.5kg og er rated til 125watt i 8 ohm med to kanaler i drift.. 
Anyway, du ved aldrig om du falder pladask for æble produkterne. Jeg sagde også en gang at jeg ALDRIG skulle have noget fra apple.. Guess what, jeg har iphone og jeg har skiftet til itunes og streamer mit musik trådløst til en airport express som så kører det ned i min surround receiver. Det er lækkert :P
I sær hvis jeg ikke lige har min computer tændt men vil høre musik kan jeg vha. airplay høre musik på min iphone direkte på min receiver..

Men det godt du tænker på 4K opløsningen, selvom der går en del år inden det bliver aktuelt.. 1080p er mere end nok til den almene forbruger i dagens danmark..

Jeg skal virkelig ikke kunne om den kan levere det fulde antal watt, men omvendt så ved du vel heller ikke om din gør? Jeg ved godt at sandsynligheden er større da din vejer de 3 kg mere, men ingen af os ved det jo rigtigt før at vi selv tester det.
Og lige mht. Apple ved jeg at det er noget jeg aldrig får :) Min bror har en iPhone og jeg synes i den grad at man bliver taget i nummeren ved at betale de summer for et Apple produkt. Har intet imod at andre køber dem, det er bare ikke for mig ;)
Til top
Kristian F Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 03:15
Tror du virkelig at en receiver der vejer 11.5kg kan levere 120watt i 8 ohm i stereo med to kanaler i drift? I så fald kan den godt nok noget magisk ift. min Marantz der vejer 14.5kg og er rated til 125watt i 8 ohm med to kanaler i drift.. 
Anyway, du ved aldrig om du falder pladask for æble produkterne. Jeg sagde også en gang at jeg ALDRIG skulle have noget fra apple.. Guess what, jeg har iphone og jeg har skiftet til itunes og streamer mit musik trådløst til en airport express som så kører det ned i min surround receiver. Det er lækkert :P
I sær hvis jeg ikke lige har min computer tændt men vil høre musik kan jeg vha. airplay høre musik på min iphone direkte på min receiver..

Men det godt du tænker på 4K opløsningen, selvom der går en del år inden det bliver aktuelt.. 1080p er mere end nok til den almene forbruger i dagens danmark..
Marantz SR7005
Focal 836V
Focal 800CC
Samsung C8705 3d led tv
HTPC med 6 TB plads.
Playstation 160gb FAT boy.
Xindak højtaler kabler.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 01:13
Oprindeligt skrevet af Kristian F Kristian F skrev:

Tag et kig på en til ca. de 8000 kr... der får du mest for pengene efter min mening.. Så skal du heller ikke bekymre dig om, om du har nok kræfter at gøre med :) + Du ROLIGT kan regne med at du kan have receiveren mindst 5 år medmindre du køber en knap så god en for så kommer du til at betale ekstra for det i fremtiden. Gå efter en med hdmi 1.4. Preout til samtlige udgange. Mindst 100 watt i stereo i 8 ohm. Airplay og andre smarte features.
Jeg vil anbefale at du tager et kig på denon 3312/marantz sr7005/Pioneer VSX-LX55/Onkyo TX-NR1009/Yamaha RX-A2010..

Du får meget mere for pengene ved dem end ved dem et par numre mindre efter min mening..
Der er sikkert andre der mener noget andet.. Men du kan jo tage et kig og se om du mener de er pengene værd.. Jeg er i hvert fald glad for at jeg har købt en til 11500 kr. og ikke en billig en til 6.000 eller sådan noget...

Hejsa Kristian. Tak for dit indlæg.
Så vidt jeg kan se, så kan Onkyo 609 alle de ting? Den kører med 120 watt i stereo i 8 ohm. Den har HDMI 1.4 og den kan endda klare 3840 x 2160 (4K) resolution når det engang bliver aktuelt. Airplay er det ikke Apples? I så fald, er det sikkert noget som jeg aldrig kommer til at have brug for :)
Til top
Kristian F Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 01:02
Tag et kig på en til ca. de 8000 kr... der får du mest for pengene efter min mening.. Så skal du heller ikke bekymre dig om, om du har nok kræfter at gøre med :) + Du ROLIGT kan regne med at du kan have receiveren mindst 5 år medmindre du køber en knap så god en for så kommer du til at betale ekstra for det i fremtiden. Gå efter en med hdmi 1.4. Preout til samtlige udgange. Mindst 100 watt i stereo i 8 ohm. Airplay og andre smarte features.
Jeg vil anbefale at du tager et kig på denon 3312/marantz sr7005/Pioneer VSX-LX55/Onkyo TX-NR1009/Yamaha RX-A2010..

Du får meget mere for pengene ved dem end ved dem et par numre mindre efter min mening..
Der er sikkert andre der mener noget andet.. Men du kan jo tage et kig og se om du mener de er pengene værd.. Jeg er i hvert fald glad for at jeg har købt en til 11500 kr. og ikke en billig en til 6.000 eller sådan noget...
Marantz SR7005
Focal 836V
Focal 800CC
Samsung C8705 3d led tv
HTPC med 6 TB plads.
Playstation 160gb FAT boy.
Xindak højtaler kabler.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 00:50
Jeg har også set en Denon AVR-1911 til 1600,- brugt. Nogen der har nogle erfaringer med dem?
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 18:37
Hvad med en Onkyo TX-SR608? Eller Onkyo TX-NR609?
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 14:42
Jeg tror endelig at jeg er kommet frem til en konklusion Clap
Jeg er efterhånden ved at være ret sikker på at det næste jeg skal ud og investere i er en receiver. Min gamle Sony har det ikke særligt godt og jeg har heller ingen fjernbetjening til den, hvilket betyder at jeg skal bruge en Harmony remote som strejker konstant, hvilket irriterer min numse ret så meget.

Lige nu sidder jeg dog og kigger rundt omkring på nettet, men bliver vist mere forvirret end klogere på emnet receivere. Hvad skal man kigge efter? Der må da være nogle tommelfinger regler som gør at en receiver er "bedre" end en anden? Jeg har dog besluttet mig for at det skal være en receiver som understøtter HDMI, da det vil gøre mit liv en smule lettere.

Indtil videre har jeg kigget på disse receivere:


Dog vil jeg utroligt gerne lære mere om det her emne, også mere fordi at det vil gøre det lettere for fremtiden af. Jeg vil gerne fremtidssikre mig selv en smule, så jeg ikke skal bekymre mig om min receiver kan trække dit og dat, men hvor jeg bare kan gå ud og udskifte mine højtalere når jeg har behov for det.

Dog er det her stadig på hobbyplan og jeg har ikke råd til at give 10.000+ for en receiver.

Nogen ideer?
Til top
Kristian F Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 20:35
Giver du 10500 oveni eller hvad? :D

Men ja designet er så flot at alle andre mærker ligner lort ved siden af :)
Marantz SR7005
Focal 836V
Focal 800CC
Samsung C8705 3d led tv
HTPC med 6 TB plads.
Playstation 160gb FAT boy.
Xindak højtaler kabler.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Kristian F Kristian F skrev:

Jeg har en sr7005 som er din /(%&#€&"#(€"(#/€"(#€


Du faldt vidst ud der, jeg fik ikke det hele med - men okay, så bytter vi da bare lige over.

SR 7005 har et af de fedeste designs der findes, med det lille runde display.....


Klaus
(ikke spor misundelig - nej slet ikke ;-)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 17:31
eller du kan købe min Onkyo 608 til 2200 kr.  lidt over 1 år gammel og stadigvæk med kvittering og garanti Tongue

Den kan alle de nye lydformater og er ret god til prisen.



Med Venlig Hilsen Kim
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 17:27
Jeg bruger min Ps3 til at afspille Blu-Ray.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu