recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den anden side af Steve Jobs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen anden side af Steve Jobs

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Den anden side af Steve Jobs
    Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 14:51
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:04
Glimrende artikel, som dog har en problematisk vinkel: En stor del af de "fakta" der præsenteres, kommer fra Gawker, som har et horn i siden på Apple, siden Gizmodo (som ejes af Gawker), blev politianmeldt for at have betalt for den "glemte" iPhone 4.
Der er ingen tvivl om Steve Jobs' negative sider, Gawker er blot en skidt og ensidig kilde...
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:14
Synes det var spændende læsning, viser/fortæller at S.J. var et menneske ,på godt og ondt !
Synes stadig om det fede, progressive citat : Stay hungry, stay foolish!!! Ying Yang
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:26
Steve Jobs har vel heller aldrig lagt "låg" på at han ikke var den store Ole Opfinder, nærmest en fyr som var god til at sammensætte en masse ideer til et funktionelt koncept.
 
det er ikke en hemmelighed blandt ALLE virksomheder, at man arbejder med andre folks technology for at skabe et store hele, som giver et produkt som kan noget helt andet..
 
det er den normale måde at udvikle på... den RENE ide, får reelt aldrig værdi, men bliver tit til noget stort i samvirke med andre Ideer.
 
egentligt har jeg heller ikke noget imod man i en Artikel fokusere MEGET negativt på en personlighed, det er fint nok med Kritik, men den virker meget baseret på HEAR SAY... især fra folk som har grund til at have et horn i siden på Jobs.
 
Men nej jeg synes heller ikke APPLE ekstreme patent rytteri er super fedt.
 
Jeg arbejder selv i en Global virksomhed, som før i tiden var NAIVE og troede på at den IDE vi havde var unik, og derfor ikke behøvede at beskytte med arme og ben, fordi vi var tydeligt first movers på markedet, men vi har også lært at man bliver NØD til at være de første der sagsøger, fordi man så simpelt kan vælge stedet hvor sagen skal ligge, og det betyder ALT i en retsag.....
 
Derfor har man også der ændret strategi til at være meget offensive simpelthen for at overleve, for en fejlslagen retsag kan betyde slutnigen på firmaet... selvom man TYDELIGT var firstmovers (der er jo eksempler på blacklistning af produkter i HELE kontinenter pga. kørende retsager)
 
det jeg egentligt stadig slår lidt ned på, er den Patronisering der er af APPLE fans, som om de er medlemmer af en religiøs sekt som Scientology eller Jehovas vidner...
 
den måde at nedsætte et folk som reelt bare har en forkærlighed for et produkt hvor design og performance er fusioneret...
 
det er der jeg ALTID mister alt respekt for artikel skriveren. det er jo blevet normalt, at hvis folk som aldrig har prøvet produktet lige kommer forbi og ser en MAC mini eller en IPAD, så er folk i dag branded som religiøse fanatikere, for det reelt er ENESTE grund til man ville købe et apple produkt. jeg har det da fint med de vil ligge blomster i en butik, Steve Jobs solgte produktet ved at gå ud og vise det til folket, så folket har en form for kontakt med ham, ville dog aldrig selv gøre det.
 
Jobs var jo også selv ude for at blive skubbet ud af sit eget firma, er sikker på det giver en motorsave på albuerne, der jeg som sagt taber lidt for ham, er de evige brutale kampe mod "menig manden" og så også hans industrielle misbrug af lande hvor regel sættet er åbent.. fair nok man producere i kina, det gør alle, men vær da en forgangs virksomhed i landet, og tag den moralske lederstok ved at vise man også kan gøre det RENT.


Redigeret af Rasmusdc - 13-Oktober-2011 kl. 15:27
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:31
Jeg synes det er rimeligt at beskrive bagsiden af Steve Jobs, også her relativt kort tid efter hans død. Men jeg synes måden det sker på i denne artikel er usmagelig, fordi der er en stærk undertone af modvilje mod manden. Eksempelvis så synes jeg det er direkte usmageligt at sætte lighedstegn mellem at lægge blomster for at markere sin sorg, og at ophøje nogen til helgen.

Og helt ærligt, at folk føler mere sorg over en person de kender, end en person de ikke kender, det er vel ikke ret mærkeligt. Lad os nu se hvor mange der lægger blomster når Bill Gates engang stiller træskoene, det er vist en mere rimelig sammenligning. Personligt føler jeg sorg når vi mister personer der stadig havde noget at tilføre. Det har mindre at gøre med hvad de rent faktisk har opnået i deres liv - om noget, så har det meget mere at gøre med hvad de netop IKKE nåede at opnå. Derfor synes jeg det er - ja, usmageligt - at ville gøre sig til dommer over hvem og hvor meget folk bør føle sorg for.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:38
Interessant og velskrevet artikel IMO. Synes ikke den går over grænsen.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg synes det er rimeligt at beskrive bagsiden af Steve Jobs, også her relativt kort tid efter hans død. Men jeg synes måden det sker på i denne artikel er usmagelig, fordi der er en stærk undertone af modvilje mod manden. Eksempelvis så synes jeg det er direkte usmageligt at sætte lighedstegn mellem at lægge blomster for at markere sin sorg, og at ophøje nogen til helgen.

Og helt ærligt, at folk føler mere sorg over en person de kender, end en person de ikke kender, det er vel ikke ret mærkeligt. Lad os nu se hvor mange der lægger blomster når Bill Gates engang stiller træskoene, det er vist en mere rimelig sammenligning. Personligt føler jeg sorg når vi mister personer der stadig havde noget at tilføre. Det har mindre at gøre med hvad de rent faktisk har opnået i deres liv - om noget, så har det meget mere at gøre med hvad de netop IKKE nåede at opnå. Derfor synes jeg det er - ja, usmageligt - at ville gøre sig til dommer over hvem og hvor meget folk bør føle sorg for.


Alene det at kalde folk der sørger for hystader, viser en del mere om forfatteren af artiklen end dem han sviner til.
At Jobs havde en negativ side kan squ da ikke komme bag på nogen, man opnår ikke den succes som manden fik med Apple, ved ikke at træde endog mange mennesker over tæerne. Det er da helt legitimt at prøve få alle sider frem i en person, som var ligeså kendt og magtfuld som selv de største politikere, men hele artiklen stinker af en forfatter der har en agenda, som ikke går på det han påstår.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:44
Fordi man er kritisk, er man ikke anti (et Journalist codec).

Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Fordi man er kritisk, er man ikke anti (et Journalist codec).



Nej forholder sig til sine oplysninger på en neutral og faktuel måde. Denne forfatter er alt andet end neutral.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:



Nej forholder sig til sine oplysninger på en neutral og faktuel måde. Denne forfatter er alt andet end neutral.


Jeg er så ikke enig i at journalistik nødvendigvis skal være neutralt (det skal dog være faktuelt). Men enhver er jo så lige så frit stillet som journalisten, til at forholde sig til dét man læser. Det usmagelige ligger ikke (efter min mening) i vinklen, men i at skribenten vil være dommer over hvem jeg bør sørge over, samt at man skal stemples som discipel, fordi man føler sorg.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:54
Det er jo et dilemma man altid står overfor ,når et af nøgleordene ,som journalist er KILDEKRITIK, skal man tage det med eller ej. Man skal heller ikke ,glemme/overse at skribenten også er forfatter.Ermm
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:



Nej forholder sig til sine oplysninger på en neutral og faktuel måde. Denne forfatter er alt andet end neutral.


Jeg er så ikke enig i at journalistik nødvendigvis skal være neutralt (det skal dog være faktuelt). Men enhver er jo så lige så frit stillet som journalisten, til at forholde sig til dét man læser. Det usmagelige ligger ikke (efter min mening) i vinklen, men i at skribenten vil være dommer over hvem jeg bør sørge over, samt at man skal stemples som discipel, fordi man føler sorg.


Jeg er så uenig. Hvis jeg skal tage en portrætartikel seriøs, så skal den være så neutral som overhovedet muligt, ellers er det at vide om det vedkommende skriver, er en personlig mening om personen eller det vitterlig sådan vedkommende er.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu