recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Packetfront router portforward
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Packetfront router portforward

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Klyhn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klyhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo Packetfront router portforward
    Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 00:42
Hej
 
Jeg var så heldig omsider at komme på fibernettet i onsdags og min 60/60 fungerer efter hensigten.
 
Dog kommer jeg i problemer da jeg vil til at sætte den medfølgende PacketFront router op. Jeg har min egen NetGear Router hvor alle min regler er sat op. Jeg vil derfor gerne lave portforward af alt incomming traffic til min Netgear, men det tilllader den PacketFront router ikke. Er der nogen der har erfaring med dette? Kan det virkeligt passe man skal forwarde HVER ENKELT PORT!!!
 
Nå - men jeg går så igang med at oprette de mest kritiske regler manuelt, en efter en, så de kommer til at pege videre til min NetGear router. Portforward til xbox, ftp, remote desktop, NAS osv trykker save, men så viser det sig at ingen af disse regler virker i praksis. Når jeg rammer min eksterne ip:21 for ftp så timer forbindelsen bare ud. Hvis jeg tager den interne ip 192.168.1.100:21 så bliver jeg fint linket videre til 10.0.1.101:21 som hoster ftp. Det eneste jeg kan få fat i udefra er PacketFront lorterouterens webinterface (som om det havde nogen interesse når den først er sat op). Ja nu er jeg så ved at blive harm og har brug for lidt hjælp.
 
Så lige nu kan jeg ikke tilgå nogen services på mit hjemmenetværk. Tak for det Waoo.
 
Er der nogen der har haft lignende problemer og ved hvordan man kan omgå dette?
 
Mvh
Klyhn
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 06:19
Oprindeligt skrevet af Klyhn Klyhn skrev:

Dog kommer jeg i problemer da jeg vil til at sætte den medfølgende PacketFront router op.


Hvad hedder den i typenummer?


Oprindeligt skrevet af Klyhn Klyhn skrev:

Hvis jeg tager den interne ip 192.168.1.100:21 så bliver jeg fint linket videre til 10.0.1.101:21 som hoster ftp.

Hvilke adresser har du hvor?

LAN på indersiden af din NetGear?
LAN på ydersiden af din NetgGear (mellem den og din PacketFront)?
WAN ip adresse?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Klyhn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klyhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 08:21
Hej
 
Det er en PacketFront DRG716:

Platform

DRG700

Product Name

DRG716

Product Number

FJB637TP

Production Date

2011-08-13

 
Netværket er således
87.104.153.XXX på ydersiden af packetfront. Internt har den IP 192.168.1.1
192.168.1.100 på ydersiden af Netgear. Og internt har den 10.0.0.1
ftp kører på 10.0.0.101:21
når jeg kører 192.168.1.100:21 bliver jeg fint linket videre til ftp på 10.0.0.101. Ja og ved TDC og dansk net som jeg har haft tidligere med samme Netgear router og netværksopsætning så har det aldrig været et problem. Så jeg er rimeligt sikker på at det er opsætningen i den Packetfront den er gal med. Som om den slet ikke registrerer de port forwardings.
 
Det sjove er at jeg i går kunne konstatere at nogle portforwardings rent faktisk var trådt i kraft. Så efter en given perioede så virker virker ftp forwarding faktisk?!?. Forwarding af port 5000 virker stadigvæk ikke så jeg kan ikke styre min synology ude fra. Eller dvs - så lavede jeg en regel magen til 5000, men hvor jeg forwarded port 4999 til 5000. Nå jeg tilgår port 4999 så kan jeg godt komme på min Synology. Så lur mig om det er en "låst" port på denne platform.
 
Nå - men jeg venter stadigvæk på at Waoo support melder tilbage. Nu er jeg da nogenlunde kørende, men slet ikke imponeret over den router.
 
En ting er at man bliver nødt til at forwarde hver enkelt port istedet for at kunne forwarde et portrange til den router der allerede er konfigureret. En anden ting er, at når man så har lavet alle de regler - så kan man ikke lave en backup af sin konfiguration. Så hvis man engang får uploaded ny firmware eller bliver nødt til at lave en factory reset, så skal alle regler indtastes manuelt igen.
 
En tredje ting er at man har mulighed for at ændre ip på dens LAN netværk. Jeg ville fx gerne ændre dens ip til 10.0.0.1 så jeg kunne fortsætte med 192.168.1.1 på min Netgear routers LAN da jeg har nogle regler og devices der allerede er sat op til det og bla min popcorn har været sat op med faste ip'er til shares. Man kan fint ændre net og trykke save i Packetfront. Der kommer ingen fejl, men der bliver til gengæld heller ikke ændret noget. Så når man vælger en anden tab og hopper tilbage så er det den gamle ip der står der igen.
 
 
Nææææh.... jeg er ikke imponeret over den router, men nu er jeg da nogenlunde kørende.
 
Tak for input.
 
Mvh
Klyhn
 
 
 
 
Til top
lynge1975 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lynge1975 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 22:16
Hej
 
Jeg har nøjagtig de samme problemer som dig.. 
 
Jeg fik også Waoo fiber i onsdags og glædede mig som en lille dreng.
Jeg var da også glad da jeg koblede min pc direkte i den nye boks og målte hastigheden.
 
Men men men...  Jeg syntes nu ikke der er noget at sige "WAOO" til længere.
 
Jeg har fået opsat samme Waoo router som dig (DRG700), og er sidder derfor med de samme problemer..  Jeg har en Qnap NAS og kan heller ikke åbne portene i DRG700'en. Dvs. Ingen FTP, remotebackup, Xboxlive m.m.
 
Generalt er det hele tilgangen udefra der er lukket pga. det skidt..
 
Jeg havde også et velfungerende netværk med TDC hometrio inden jeg fik Waoo.
 
Jeg har ringet til supporten for at få deres DRG700 router "bridged" hvor alt trafik så ville ryge igennem til min egen D-link. Men det kan ikke lade sig gøre...
 
Jeg fik at vide at jeg måske kunne konvetere mit abonnement til erhverv. Så ville der ikke være en router imellem, men det kan nok heller ikke lade sig gøre..
 
Hvis du har fundet løsningen så sig endelig til..  ;-)  (gælder selvfølgelig alle)
 
Jeg er faktisk begyndt at overveje helt at droppe Waoo og så nøjes med TDC hastigheden.
 
Mvh
Lynge1975
 
 
 
 
 
Til top
dvdchr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dvdchr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 23:09
Hej

Skal I bruge Waoo's router?
Min står på loftet og samler støv. Nok en del efter 1 år. Tongue
Jeg bruger en Linksys model efter min fiberboks og videre til alle mine enheder. 
Ingen problemer med nas eller andet. 
Har læst på tidligere forums at mange er glade for D-links større modeller. 

Mvh
Christian
TV: Samsung 55" D7005
Surround: Harman Kardon AVR255
Afspiller: Samsung D8900
Højtaler: 7 stk Paradigm,
Sub: JAMO E3SUB
NAS: Lacia 2 TB
Medieafspiller: Acer REVO 70 PC


 
Til top
lynge1975 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lynge1975 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 00:08
Hej
 
Vi kan ikke droppe Waoo's DRP700 router da den er indbygget i fiberboksen. Desværre.
 
Det er det jeg ellers meget gerne vil.
 
Mvh
Lynge1975
Til top
dvdchr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dvdchr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 08:25
Hej

Det er da en dårlig løsning for forbrugeren. Sikkert smart for Waoo. 

Mvh
Christian
TV: Samsung 55" D7005
Surround: Harman Kardon AVR255
Afspiller: Samsung D8900
Højtaler: 7 stk Paradigm,
Sub: JAMO E3SUB
NAS: Lacia 2 TB
Medieafspiller: Acer REVO 70 PC


 
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2010
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 08:37
Hvorfor kan i ikke åbne portene i DRG700? Jeg har selv samme fiberboks og jeg har da åbnet for port 21 til min ftp, og et helt portrange - begge virker perfekt.

"Port forward" ligger under "Network" i routerens GUI.
Til top
lynge1975 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lynge1975 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 09:00
Hej
Det ser også ud som om de er åben.. Men det virker bare ikke..!!
Her er et billede af mine åbne porte. (jeg skal have åbnet flere, men venter til de andre virker)
 
Port Forwarding Rules
Service NamePublic PortsLocal IP AddressLocal PortsProtocolAction
ftp21192.168.1.20bothedit/delete
Qmobile5005192.168.1.20bothedit/delete
 
 
Det ser ud som om at "Local port" mangler, men klikker man på "edit" så står der 21 for ftp.
 
Min Qnap får tildelt en fast Ip, og virker fint i stifinder.
 
Jeg køre pt. kun med Waoo's router, for jeg kan ikke se hvordan man forwarder alle porte til min egen router.
 
Gør vi noget galt..?
 


Redigeret af lynge1975 - 02-November-2011 kl. 09:07
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 09:13
At man laver en ændringer, trykker GEM og kan se at det man lige skrev alligevel ikke er gemt, lugter af dårlig firmware. Spørgsmålet er så, om det rent faktisk ER blevet gemt, men at routeren ikke opdaterer sit view. Smile
 
I er sikkert allerede klar over dette, men når I tester jeres portforward på routeren, må i ikke være på jeres interne netværk, så vil det ikke virke. Det vil sige, at skal I teste en port i fiberboksen, skal I bruge en anden forbindelse, eksempelvis via mobilen eller lignende. Hvis man bruger fiberforbindelsen, og dermed routeren, til at gå ud på internettet, for at ramme tilbage til sin egen eksterne ip, så går der kludder i den. Den mere tekniske forklaring kender jeg ikke.
Mvh. HamDenFede
Til top
lynge1975 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lynge1975 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 00:42

Jeg var ikke klar over at man ikke kunne teste portforward fra det interne netværk.

Det er jeg nu, for det ser faktisk ud til at virke..Thumbs Up
 
Nu er der hul igennem, så mange tak...
 
Må jeg lige stille et spørgsmål til...
Hvis man kan forwarde alle porte i Waoo's router til sin egen router er det så en god løsning, eller er det bedst kun at have en router på netværket? (jeg er godt klar over at DHCP skal slås fra i den ene)
 
 
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 08:57
Med mindre man har en helt specific grund, er det altid det bedste at nøjes med en router. 2 routere giver dobbelt administration med port forwarding , dobbel nat osv, og det vil også påvirke performance.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu