recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo Packetfront router portforward
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo Packetfront router portforward

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Klyhn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2011
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klyhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 17:25
Hej Jesper
 
Nu er det jo lidt svært at redigere i en hostfil på en ipad og en iPhone og alle mulige andre devices hvor jeg egentligt hellere bare ville bruge mit domainname.dk så det er det samme hvad enten jeg er på mit LAN eller ekstern.
 
Er der andre måder man kan omgå dette på? For så vidt jeg kan se er der ikke nogen loopback funktion på den PacketFront router fra waoo.
Til top
bobby68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-September-2010
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bobby68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Michaelds Michaelds skrev:

Hvorfor kan i ikke åbne portene i DRG700? Jeg har selv samme fiberboks og jeg har da åbnet for port 21 til min ftp, og et helt portrange - begge virker perfekt.

"Port forward" ligger under "Network" i routerens GUI.

Jeg er lige blevet tilsluttet til fibernet i dag (Waoo, SEAS-NVE), og fik den omtalte Packetfront DRG-700 router monteret.

Hvordan logger jeg ind på denne? Hvilken adresse? Har prøvet de gængse, men uden held.

Der står intet i den tynde brochure, som fulgte med. Der står heller ikke noget på Packetfronts side, og en søgning på Google gav heller ikke noget.
Jeg har også haft den "skildt ad", for at se om der var en mærkat med en adresse, men også uden held. Der står kun SSID, til den trådløse del, som jo ikke virker nu.

Jeg skulle gerne have lavet et portforward til et IP kamera, som jeg skal kunne se udefra via DynDNS.

Jeg har en Apple Airport Extreme som trådløs router. Og så er jeg ikke helt stiv i netværk, men jeg fik det da til at virke med mit gamle ADSL modem fra Dansk Net.


Redigeret af bobby68 - 18-Juli-2012 kl. 00:03
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nogames Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 20:48
Prøv at se hvilket ip.adresse din maskine har fået. Du skal så logge ind på x.x.x.1, hvor x.x.x er de tre første fra din maskine. Ellers prøv 192.168.0.1 eller 192.168.1.1

Brugernavn admin
Password admin

Så skulle du kunne komme på
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 21:34
Din routers adresse er din "standard gateway"
 
BS
Til top
bobby68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-September-2010
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bobby68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 22:38
Hmm.  Når jeg kigger på min Airport Extreme, så får jeg følgende oplysninger:

IP-adresse  89.150.95.108

LAN IP-adresse  10.0.1.1


Og min iMac har fået IP-adressen  10.0.1.3

Jeg har prøvet at skrive 10.0.0.1 og 10.0.1.1 og 192.168.0.1 og 192.168.1.1 i adresselinien i browseren, men lige lidt hjælper det.

Nogen der kan give en ledetråd?


Redigeret af bobby68 - 17-Juli-2012 kl. 22:39
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nogames Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 22:47
Din offentlige ip-adresse er synlig på din Airport Extreme? Det lyder som om dit packetfront router er i bridge-mode. Så tror jeg ikke, at du kan komme på den
Til top
bobby68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-September-2010
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bobby68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 23:01
Er det så godt eller skidt...?

Betyder det at jeg frit kan konfigurere portforwarding osv. på Airport Extremen? 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 23:05
Ja, men prøv det af.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bobby68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-September-2010
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bobby68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 23:28
Det lyder godt, tak for hjælpen til jer.

Jeg skal så lige have sat mig ind i den Apple router, der har jeg ikke brugt de avancerede opsætninger før, eftersom det foregik på det gamle adsl modem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 23:43
Så var modemmet også router......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bobby68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-September-2010
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bobby68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Så var modemmet også router......

Klaus

Ja, det er korrekt. Og der gik sgu en rum tid før det gik op for mig. Men jeg er også en nød til netværk Wacko

Men det er det nye fiber modem så åbenbart ikke, så nu indstiller jeg via min Apple router.


Edit:  Og så fik jeg det hele til at spille.  Tak for hjælpen herinde.


Redigeret af bobby68 - 18-Juli-2012 kl. 15:29
Til top
tommix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Oktober-2012
Sted: århus
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2012 kl. 19:09
har lige et spørgsmål. hvordan skal jeg sætte min drg-716 op sådan at jeg kan bruge min airport extreme som trådløs router?
mvh tommi
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu